حتی مواد غذایی نیز می توانند در یک رژیم غذایی گیاهی نقش داشته باشند

آیا می دانستید که غذایی با برچسب “تمیز” هیچ تعریف قانونی یا قانونی ایالات متحده برای حمایت از این ادعا ندارد؟

یا اینکه غذاهای ارگانیک می توانند حاوی افزودنی های غذایی باشند؟

به راحتی می توان متوجه شد که چگونه مصرف کنندگان ممکن است در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی در غذاهایشان وجود دارد گیج شوند. به همین دلیل است که شفافیت در برچسب گذاری مواد غذایی بسیار مهم است.

قانون فدرال غذا، دارو و آرایشی و بهداشتی ایالات متحده ایجاب می‌کند که برچسب‌های مواد غذایی حاوی اطلاعاتی باشد که درست باشد و گمراه‌کننده نباشد. مقررات ایالات متحده همچنین ایجاب می کند که همه محصولات غذایی دارای فهرستی از مواد تشکیل دهنده باشد که حاوی تمام موادی باشد که عمداً به محصول اضافه شده است تا از شفافیت اطمینان حاصل شود.

بیایید نگاهی به برخی از باورهای غلط رایج در مورد برچسب گذاری مواد غذایی بیندازیم.

“اگر نمی توانید آن را بگویید، آن را نخورید”

برچسب مواد غذایی ممکن است دارای موادی با نام های علمی یا ناآشنا باشد. با این حال تمام مواد غذایی، از جمله مواد تشکیل دهنده غذا، از مواد شیمیایی تشکیل شده اند. همانطور که توسط FDA اشاره شده است، “هر غذایی که می خوریم – چه یک توت فرنگی تازه چیده شده یا یک کلوچه خانگی – از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است که طعم، رنگ، بافت و ارزش مواد مغذی را تعیین می کند.” اگرچه ممکن است تلفظ برخی از نام ها سخت باشد یا به نظر علمی برسد، اما همه مواد غذایی روی برچسب قبل از افزودن به غذاها باید ایمن باشند.

“شما باید از محصولاتی که حاوی بیش از پنج ماده هستند اجتناب کنید”

به دلیل ترس از لیست مواد، نیازی به اجتناب از غذاها نیست. هنگامی که محصولات غذایی دارای فهرست های طولانی حاوی مواد و/یا افزودنی های غذایی متعدد باشد، چیزی در مورد سلامت یا ایمنی غذا نشان نمی دهد، بلکه نشان می دهد که چقدر ساختاری پیچیده است. هر یک از این افزودنی های غذایی برای انجام عملکرد دلخواه در محصول غذایی اضافه می شود – به عنوان مثال، بهبود بافت، تامین مواد مغذی، کاهش آلودگی میکروبیولوژیکی و غیره.

“غذاهای دارای برچسب “تمیز” ایمن تر هستند”

استفاده از “تمیز” در برچسب گذاری مواد غذایی در واقع در ایالات متحده تنظیم نشده است، بنابراین منعکس کننده علم یا ایمنی یک محصول غذایی نیست. در حالی که مصرف کنندگان یک “هاله سلامت” را به این روند نسبت می دهند، این تصور که یک غذای خاص با “برچسب تمیز” برای شما خوب است، شواهد کمی برای تایید این موضوع وجود ندارد یا هیچ مدرکی وجود ندارد. وجود یا عدم وجود افزودنی های غذایی، محصول را کم و بیش «طبیعی»، «مصنوعی»، سالم یا «تمیز» نمی کند.

درباره درک برچسب های مواد غذایی بیشتر بیاموزید

راهنمای “چگونه” برای فهرست مواد تشکیل دهنده (IFAC)

ایمنی مواد غذایی: برچسب زدن و تغذیه (کمیسیون اروپایی)

نحوه درک و استفاده از برچسب حقایق تغذیه (FDA)

نگاهی به اینفوگرافیک ما برای مروری سریع بر اهمیت شفافیت در برچسب‌گذاری. در اینجا یک نسخه برای متخصصان صنعت.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *