علم طلایی است – حقایق مواد غذایی

از هر 10 مصرف‌کننده 7 نفر معتقدند تغییر اطلاعات تغذیه باعث می‌شود که بدانیم چه چیزی را باید باور کنیم1

برای اطلاعات در مورد غذاهایی که باید بخورید یا اجتناب کنید1

فقط 31 درصد به یک شرکت یا تولید کننده مواد غذایی اعتماد دارند

– 51 درصد از مصرف کنندگان به یک مطالعه علمی اعتماد دارند

– 50 درصد به یک سازمان دولتی اعتماد دارند

همه ما می توانیم به مصرف کنندگان کمک کنیم تا نقش علم در مورد ایمنی افزودنی های غذایی را بهتر درک کنند.

از تولید تا بشقاب شام، ایمنی مصرف کننده نیروی محرکه قوانین و سیاست های برچسب گذاری مواد غذایی است. آژانس های علمی و نظارتی در سراسر جهان برای اطلاع رسانی تصمیمات خود در مورد ایمنی افزودنی های غذایی به علم متکی هستند. در زیر چند نمونه آورده شده است:

  • در ایالات متحده، سازمان غذا و دارو (FDA) یک برنامه قوی ایمنی مواد غذایی مبتنی بر خطر، از جمله دادخواست افزودنی مواد غذایی و به طور کلی به عنوان ایمن شناخته می شود فرآیندهای (GRAS)، که شامل بررسی توسط یک هیئت مستقل از کارشناسان موضوع است. FDA مسئول بررسی علمی و نظارتی ایمنی مواد غذایی در ایالات متحده است
  • در اروپا، سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) این سازمان را به کار می گیرد پانل افزودنی ها و طعم دهنده های غذایی (FAF) برای انجام ارزیابی‌های مبتنی بر خطر افزودنی‌های غذایی، که سپس توسط کمیسیون اروپا به عنوان مدیر ریسک بررسی می‌شود.
  • در استرالیا و نیوزیلند، استانداردهای غذایی استرالیا نیوزیلند (FSANZ) بررسی های علمی و نظارتی را مشابه ایالات متحده انجام می دهد.

پس چرا کشورها رویکردهای متفاوتی برای ارزیابی مواد غذایی دارند؟

از آنجایی که بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی و مواد غذایی چند ملیتی هستند، صنایع غذایی در تلاش هستند تا استانداردها و مشخصات جهانی محصولات خود را هماهنگ کنند. استانداردهای غذایی اجماع داوطلبانه در این سازمان توسعه یافته است Codex Alimentarius سطح و بسیاری از کشورها دستورالعمل های Codex را به عنوان مقررات خود اتخاذ می کنند. اما برخی از مناطق، مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا، انتخاب می کنند که عرضه مواد غذایی خود را به روش های کمی متفاوت تنظیم کنند. دو رویکرد غالب وجود دارد. 2

مبتنی بر ریسک

برخی از کشورها از یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای ایمنی مواد غذایی استفاده می کنند. یک رویکرد مبتنی بر ریسک تعیین می کند احتمال از اثرات نامطلوب، یا چه چیزی *ممکن* تحت مجموعه ای از شرایط اتفاق می افتد.

رویکرد مبتنی بر ریسک شامل:

  • شناسایی خطر
  • شخصیت پردازی خطر
  • ارزیابی قرار گرفتن در معرض
  • شناسایی ریسک

مبتنی بر خطر

کشورهای دیگر از یک رویکرد مبتنی بر خطر برای ارزیابی ایمنی مواد غذایی استفاده می کنند. همچنین به عنوان احتیاط نامیده می شود، یک رویکرد مبتنی بر خطر، ارزیابی می کند پتانسیل از اثرات نامطلوب، یا چه چیزی *میتوانست* تحت الگوهای مصرف معمولی اتفاق می افتد. این فرآیند فقط شامل موارد زیر است:

  • شناسایی خطر
  • شخصیت پردازی خطر

در حالی که هر دو رویکرد مبتنی بر علم هستند، یک فرآیند مبتنی بر ریسک داده‌های اضافی و پیچیده‌تری را در نظر می‌گیرد که به طور منظم برای تأیید فرضیه‌ها بررسی و ارزیابی می‌شوند.

در اینجا یک راه برای نگاه کردن به آن وجود دارد. خطرات مرتبط با پرواز در هواپیما وجود دارد. اگر تصمیم بگیرید که هرگز به این دلیل پرواز نکنید، خوب است پتانسیل که ممکن است مشکلی پیش بیاید. اما میلیون ها نفر پرواز را انتخاب می کنند زیرا احتمال، بر اساس هزاران آمار و ارقام، بسیار پایین است. همین امر در مورد رویکردهای مبتنی بر خطر و خطر در ایمنی مواد غذایی نیز صادق است.

بیشتر بدانید

Code Alimentarius: حفاظت از سلامت و ایمنی مصرف کنندگان https://www.foodingredientfacts.org/codex-alimentarius/

نحوه تفسیر علم شکستن سرفصل https://www.foodingredientfacts.org/how-to-interpret-headline-breaking-science/]

به اینفوگرافیک ما نگاهی بیندازید تا یک مرور سریع در مورد اهمیت پیروی از علم داشته باشید. در اینجا یک نسخه برای متخصصان صنعت است.

1شورای بین المللی اطلاعات مواد غذایی (18 مه 2022). بررسی غذا و سلامت 2022. https://foodinsight.org/2022-food-and-health-survey/

2اس بارلو، ای بوبیس، جی بریجز، کاکبرن، دکانت، پی. هپبورن، جی هوبن، جی کونیگ، ام نائوتا، جی شورمنز، دی بانتی. گرایش‌ها در علم و فناوری غذایی جلد 46 قسمت A. (دسامبر 2015). نقش رویکردهای خطر و ریسک در تضمین ایمنی مواد غذایی https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0924224415300170


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *