چگونه در فروشگاه مواد غذایی امروز خرید کنیم

آیا اخیراً خود را در یک فروشگاه مواد غذایی پیدا کرده اید که به قفسه ای از ده شیشه مختلف ژله توت فرنگی یا بطری های سس ایتالیایی خیره شده اید، اما متوجه شده اید که چند دقیقه گذشته است و هنوز به تصمیم گیری نزدیک نشده اید؟ طبق گزارش موسسه بازاریابی مواد غذایی، میانگین تعداد اقلام حمل شده در یک سوپرمارکت در سال 2017 30098 مورد بوده است. توانایی انتخاب از میان گزینه‌های بسیار به مشتریان این امکان را می‌دهد تا تصمیمات خریدی را اتخاذ کنند که به بهترین وجه با اولویت‌هایشان مطابقت دارد، مانند قیمت، طعم، یا پایداری. اما همچنین می تواند خرید مواد غذایی را بسیار زیاد کند. با این همه انتخاب، چگونه می توان یک محیط پیچیده را به محیطی ساده تبدیل کرد؟ نکات زیر را برای پیمایش 21 در نظر بگیریدخیابان فروشگاه مواد غذایی قرن مانند یک حرفه ای.

نوار احتیاط مجازی را از راهروهای مواد غذایی بسته بندی شده بردارید.

نکته ای که اغلب شنیده می شود برای خرید مواد غذایی سالم، چسبیدن به محیط فروشگاه است. دلیل اصلی پشت این توصیه این بود که محصولاتی که در اطراف لبه‌های بیرونی فروشگاه‌ها قرار دارند سالم‌تر هستند (محصولات، گوشت بدون چربی و ماهی و غیره). با این حال، این توصیه امروزه کمتر قابل اجرا می شود، زیرا تولیدکنندگان کالاهای بسته بندی شده را در پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان و قوانین در حال تحول، نوآوری و فرموله مجدد می کنند و به دنبال بهبود پروفایل های تغذیه ای و شفافیت در مورد مواد مورد استفاده در غذاها و نوشیدنی ها هستند. دفعه بعد در ورود به راهروهای بسته بندی مواد غذایی تردید نکنید. به جای خرید دایره ای، مسیر خرید خود را به شکل “E” یا “Z” در نظر بگیرید!

هوشمندانه خرید کنید، کمتر هدر دهید.

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی، یک سوم مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان در سطح جهان از بین می رود یا هدر می رود که این رقم به حدود 1.3 میلیارد تن در سال می رسد. برای جلوگیری از هدر دادن غذا و پول، روش‌های مختلفی را که صنعت برای حمایت از تلاش‌های کاهش ضایعات مواد غذایی استفاده می‌کند، درک کنید. یک رویکرد این است که محصولات را با تاریخ های داوطلبانه “بهترین تا”، “فروش تا” و “استفاده تا” علامت گذاری کنید. بسیاری از مصرف کنندگان این خرماها را به همین معنا می دانند – خوب برای خوردن قبل از خرما، نه برای خوردن بعد از خرما. این نادرست است و می تواند منجر به هدر رفتن غذا شود. معنی هر تاریخ را بیاموزید اینجا. علاوه بر این، اینجا را کلیک کنید تا بدانید چرا برخی از افزودنی های غذایی در لیست مواد تشکیل دهنده ظاهر می شوند و چگونه از آنها برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی استفاده می شود.

به بالا نگاه کن، به پایین نگاه کن، به اطراف نگاه کن.

برای یک شرکت مواد غذایی یا نوشیدنی، قرار دادن یک محصول در سطح چشم در قفسه‌های یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی مانند اجرای یک آگهی تجاری در طول بازی بزرگ است. بسیار پرهزینه و بسیار رقابتی است. با دانستن این موضوع، مطمئن شوید که قفسه‌های بالا و پایین را برای محصولاتی که ممکن است کمی کمتر محبوب باشند، اما احتمالاً مغذی‌تر، خوشمزه‌تر یا مقرون به صرفه‌تر باشند، اسکن کنید.

مراقب برنامه های موبایلی باشید که اطلاعات نادرست را منتشر می کنند.

شرکت ها اقداماتی را انجام می دهند تا به مصرف کنندگان کمک کنند گزینه های سالم تر یا مغذی تر را راحت تر شناسایی کنند. اینها شامل برنامه های تلفن همراه است که بسیاری از آنها تجزیه و تحلیل تغذیه و ایمنی محصولات یا مواد تشکیل دهنده را ارائه می دهند. با این حال، برخی از این برنامه‌ها نتایج بی‌دلیل و ریشه‌ای از محصولات و مواد تشکیل‌دهنده می‌گیرند که مبتنی بر مطالعات علمی و ایمنی معتبر نیستند. به عنوان مثال، برخی تا آنجا پیش می‌روند که ادعا می‌کنند برخی از موادی که مصرف آنها بی‌خطر است «بسیار خطرناک هستند و باعث عوارض جانبی، واکنش‌های آلرژیک یا بیش فعالی کودک شما می‌شوند». مهم است که کیفیت شواهدی را که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بر اساس آن ادعا می‌کنند زیر سوال ببریم، و توجه داشته باشیم که این برنامه‌ها توصیه‌های واقعی مقامات علمی یا مقامات ایمنی مواد غذایی را نشان نمی‌دهند.

اگر امروز یا فردا آن را نمی خورید، آن را منجمد بخرید.

به خصوص در مورد میوه ها و سبزیجات تازه، مواد مغذی بلافاصله پس از برداشت شروع به کاهش می کنند و در طول ذخیره سازی نیز این کاهش ادامه می یابد. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم غذا و کشاورزی نشان داد که نخود سبز تا 51 درصد از ویتامین C خود را در 24 تا 48 ساعت اول پس از برداشت از دست می دهد. میوه ها و سبزیجاتی که در بخش یخ زده خواربارفروشی شما یافت می شوند، معمولاً در اوج رسیدن و زمانی که حاوی بیشترین مواد مغذی هستند، چیده می شوند و معمولاً قبل از انجماد، هیچ ماده اضافی به آنها اضافه نمی شود.

گوشت و لبنیات را در آخر مصرف کنید.

به لطف مواد تثبیت کننده مانند صمغ گوار، بستنی مورد علاقه شما می تواند در برابر ذوب شدن و انجماد مجدد اجتناب ناپذیری که بین زمان بسته بندی بستنی تا زمانی که بستنی را در کاسه خود در خانه می ریزید، مقاومت کند. با این حال، در حالی که افزودنی ها به حفظ کیفیت و ایمنی غذاها و نوشیدنی ها کمک می کنند، همیشه یک قانون خوب است که ابتدا به غذاهای بسته بندی شده ضربه بزنید و راهرو تولید کنید. گذاشتن اقلام بسیار فاسدشدنی لیست شما تا پایان سفر خرید، زمان حیاتی را که آن محصولات خارج از یخچال یا فریزر می گذرانند به حداقل می رساند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *