تامین مواد غذایی پایدارتر: افزودنی های غذایی چگونه کمک می کنند

حتی در بحبوحه همه‌گیری جهانی کروناویروس، تحقیقات نشان داده است که مصرف‌کنندگان همچنان علاقه زیادی به پایداری دارند. در واقع یک مقدار قابل توجه 83 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده هنگام خرید محصولات غذایی تأثیرات زیست محیطی را در نظر بگیرید – که نشان دهنده روند رو به رشد پایداری در دهه گذشته است. با افزایش پیوسته جمعیت جهان به سمت یک 9.6 میلیارد برآورد شده است تا سال 2050، معادل 75 میلیون نفر دیگر که هر سال به غذا نیاز دارند، ممکن است تولید غذا به شیوه ای که تأثیر منفی بر محیط زیست نداشته باشد، چالش برانگیز به نظر برسد. اما با درک بهتر افزودنی‌های غذایی و کمک آن‌ها به پایداری، هدف از تهیه مقدار کافی غذا در کنار حذف اضافی و جلوگیری از ضایعات واقعی‌تر می‌شود.

مواد غذایی – به طور خاص افزودنی های غذایی – برای بهبود طعم، بافت، ظاهر و سایر ویژگی های کلیدی غذا استفاده می شود. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که پایداری عنصر جدایی ناپذیر هدف و عملکرد آنهاست. افزودنی های غذایی با حفظ مواد غذایی برای تازه و خوراکی نگه داشتن آن برای مدت طولانی، تقویت محصولات و رژیم های غذایی گیاهی و افزایش تولید، توزیع، بسته بندی و ذخیره سازی کلی مواد غذایی به پایدار نگه داشتن عرضه مواد غذایی ما کمک می کند. افزودنی های غذایی همچنین با کمک به در دسترس بودن غذا، تحویل تغذیه، مقرون به صرفه بودن و راحتی و در عین حال حمایت از رشد و توسعه اقتصادهای داخلی و جهانی، به حمایت از پایداری کمک می کنند.

چگونه افزودنی های غذایی پایداری را تقویت می کنند؟

هر سال حدود یک سوم کل مواد غذایی تولید شده روی زمین (بیش از 1 میلیارد تن) هدر می رود. این نه تنها منابع را هدر می دهد، بلکه بین 8 تا 10 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد که به ردپای کربن جهانی کمک می کند. هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی.

افزودنی های غذایی یک عنصر حیاتی برای کاهش ضایعات و از دست دادن مواد غذایی هستند. در طول تاریخ، مواد خاصی به عنوان وسیله ای برای نگهداری محصولات غذایی برای جلوگیری از فاسد شدن آنها استفاده شده است – نشان می دهد که چگونه هدف افزودنی های غذایی ذاتاً ضد ضایعات غذایی است. هنگامی که محصولات غذایی از مزارع، کارخانه ها، خرده فروشان و در نهایت به بشقاب سفر می کنند، افزودنی ها برای تضمین کیفیت ثابت ضروری هستند. افزودنی های غذایی نیز به ایمنی غذا کمک می کنند. با کمک به تضمین ایمنی و کیفیت مواد غذایی، افزودنی‌های غذایی یک عنصر حیاتی در حفظ و افزایش عرضه پایدار مواد غذایی هستند.

چگونه افزودنی های غذایی باعث افزایش تولید و توزیع مواد غذایی می شود؟

افزودنی های غذایی با افزایش طول عمر و ایمنی محصولات غذایی از پایداری حمایت می کنند. چه از منابع طبیعی تولید شده باشد و چه در شرایط ایمن و تنظیم شده سنتز شده باشد، بسیاری از افزودنی ها برای حفظ تازگی محصول یا جلوگیری از عوامل فساد مانند دما و نور شدید، میکروارگانیسم ها یا مواد شیمیایی مفید هستند. افزودنی ها نه تنها به جلوگیری از بد شدن غذا کمک می کنند، بلکه می توانند طعم و ظاهر را نیز افزایش دهند.

بسیاری از افزودنی های غذایی با هدف افزایش ماندگاری محصول از طریق حفظ یکپارچگی و کیفیت یک محصول طراحی می شوند. بسته به محصول غذایی، استفاده از افزودنی ها می تواند با جلوگیری از اکسیداسیون، جلوگیری از پوسیدگی، پوسیدگی، یا کپک زدن و موارد دیگر، عمر مفید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در این موارد، افزودنی‌های غذایی به محصولات اجازه می‌دهند تا فرم اصلی خود را برای مدت طولانی‌تری بدون افت ایمنی، سلامت یا طعم حفظ کنند.

محصولات غذایی قبل از اینکه در یخچال شما قرار بگیرند، از مزارع، کارخانه‌ها، خرده‌فروشان و موارد دیگر قبل از خرید عبور می‌کنند – افزودنی‌هایی که از انقضای زودهنگام مواد غذایی جلوگیری می‌کنند به محافظت از یکپارچگی، ایمنی و کیفیت غذا در طول این فرآیند کمک می‌کنند.

چگونه افزودنی های غذایی به محصولات و رژیم های غذایی پایدار و گیاهی کمک می کنند؟

مواد غذایی گیاهی به طور مستقیم با حمایت از بازار رو به رشد مواد غذایی گیاهی، پایداری محیطی را تقویت می کنند. بسیاری از مصرف کنندگان غذاهای گیاهی بیشتری را به عنوان یک تغییر سبک زندگی سالم تر در رژیم غذایی خود وارد می کنند که از محیط زیست نیز حمایت می کند. یک ربع کامل آمریکایی‌های 25 تا 34 ساله اکنون می‌گویند که وگان یا گیاه‌خوار هستند. این مواد نیازی به استفاده از هیچ حیوانی در تولید خود ندارند و بنابراین از انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از دامپروری، گازهای گوارشی حیوانات، ذخیره سازی و تولید مرتبط با حیوانات و غیره جلوگیری می کنند. رژیم های غذایی و محصولات گیاهی توسط بسیاری به دلیل تأثیر مثبت ذاتی آنها بر ردپای محیطی افراد و منابع غذایی انتخاب می شوند. علاوه بر این، بسیاری از مواد غذایی نیز به طعم‌های غنی، خوش طعم و اومامی محصولات گیاهی کمک می‌کنند که بسیاری از مصرف‌کنندگان را که به دنبال جایگزین‌های گوشتی گیاهی خوش طعم هستند، جذب کرده است.

همانطور که در حال حاضر وجود دارد، افزودنی های غذایی از پایداری در زنجیره تامین و در تولید مواد غذایی از طریق حفظ و کاهش مقدار مواد غذایی که به صورت روزانه، ماهانه و سالانه هدر می رود، حمایت می کنند. همانطور که روندهای غذایی مبتنی بر گیاه همزمان با نگرانی های پایداری در حال افزایش است، مواد غذایی از طریق ترکیب آنها در این بازار رو به رشد محصولات غذایی به پایداری محیط زیست کمک خواهند کرد. فن‌آوری‌ها و نوآوری‌های پیرامون افزودنی‌های غذایی به توسعه و گسترش خود با گذشت زمان ادامه خواهند داد تا از عرضه و آینده غذای پایدار حمایت و تطبیق داده شود.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *