جادوی پشت کاکائو داغ چیست؟

با کاهش دما و پوشیدن روسری و ژاکت های زمستانی، تصور این فصل از سال بدون شکلات داغ و دنج برای گرم کردن بدن و روح ما دشوار است! آشپزهای بلندپرواز خانگی ممکن است به فکر درست کردن خودشان باشند، اما، درست مانند خمیر شیرینی مورد علاقه‌تان در فروشگاه، چیزی غیرقابل انکار نوستالژیک در آن بسته تک وعده شکلات داغ فوری وجود دارد. یکی از لذت‌های ساده زندگی را نشان می‌دهد، فقط گرم کردن یک فنجان آب یا شیر و هم زدن آن پودر قهوه‌ای نامحسوس برای ایجاد لحظه‌ای جادویی در حالی که با یک لیوان بخارپز کاکائو راحت می‌شوید. راز پشت آن لحظه چند ماده کلیدی است که به ایجاد نوشیدنی خامه ای، منحط و شیرین کمک می کند. در زیر برخی از این مواد کلیدی و نحوه عملکرد آنها را نشان می دهیم.

کاکائو قلیایی شده

بسیاری از مخلوط‌های شکلات داغ با پودر کاکائو قلیایی شروع می‌شوند که به عنوان «فرآوری شده هلندی» نیز شناخته می‌شود. پودر کاکائو قلیایی شده از دانه‌های کاکائو برشته شده ساخته می‌شود که اکثر چربی‌های آن حذف می‌شود تا پودر شکلات خشک و شدید تولید شود. از آنجایی که دانه های کاکائو به طور طبیعی بسیار اسیدی با ته رنگ میوه ای هستند، فرآیند قلیایی کردن، ترشی را روشن می کند و طعم میوه را در کاکائو کاهش می دهد و پودر شکلات تیره و خوش طعمی تولید می کند. پودر کاکائو قلیایی شده طعم شکلاتی شدیدی را به مخلوط شکلات داغ می افزاید و در عین حال به رنگ قهوه ای غنی کمک می کند.

مونو و دی گلیسیرید

جادوی ترکیب شکلات داغ تماشای تبدیل آب و پودر به مایع خامه ای و غنی است. این واکنش با امولسیفایرهایی مانند مونو و دی گلیسیریدها امکان پذیر می شود که گروهی از مواد هستند که چربی را در غذاها پراکنده می کنند تا مواد دیگر مانند پودر کاکائو محلول در آب شوند. امولسیفایرها همچنین برای جلوگیری از جدا شدن هات چاکلت شما پس از مخلوط شدن کار می کنند، بنابراین می توانید وقت خود را صرف کرده و از هر جرعه آن لذت ببرید.

کاراگینان

در نهایت، ممکن است متوجه شوید که کاراگینان در بسته شکلات داغ شما ذکر شده است. این آدامس غذایی که از جلبک دریایی به دست می‌آید، اغلب برای ایجاد کرمی بیشتر و حس دهانی غنی‌تر، مشابه تفاوت بین آب و شیر 2 درصد، استفاده می‌شود. کاراگینان به تبدیل آب داغ به مایع چسبناک‌تر کمک می‌کند، شبیه به خامه‌ای که هنگام تهیه شکلات داغ از ابتدا استفاده می‌شود – به جز کاراگینان کالری یا چربی اضافه نمی‌کند!

سوالات بیشتری در مورد مواد تشکیل دهنده غذا دارید؟ اینجا بیشتر بیاموزید


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *