حتی مواد غذایی نیز می توانند در یک رژیم غذایی گیاهی نقش داشته باشند

بر کسی پوشیده نیست که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه محبوب‌تر شده‌اند، و با تمرکز بیشتر بر پایداری و محیط‌زیست، توجه به این نوع رژیم‌ها همچنان رو به افزایش است. مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای به سمت سبک‌های زندگی «انعطاف‌پذیر» روی می‌آورند که شامل رژیمی است که عمدتاً مبتنی بر گیاه است و گاهی اوقات محصولات حیوانی مصرف می‌کند. با توجه به الف گزارش اطلاعات بلومبرگ، انتظار می رود فروش مواد غذایی گیاهی تا سال 2030 پنج برابر افزایش یابد. این برای صنعت مواد غذایی چه معنایی دارد؟

یک تصور غلط رایج این است که همه غذاهای گیاهی دارای برچسب “ارگانیک” یا “تمام طبیعی” هستند و عمدتا از سبزیجات و دانه ها تشکیل شده اند. حقیقت این است که بسیاری از غذاهای گیاهی حاوی افزودنی های غذایی هستند که بسیاری از آنها در طبیعت یافت می شوند و فواید فنی و عملکردی دارند.

مواد تشکیل دهنده مواد غذایی، از جمله افزودنی های غذایی، به همان اندازه که منشأ آنها متفاوت است، متفاوت است. برخی از افزودنی های غذایی از مواد معدنی به دست می آیند، در حالی که برخی دیگر از منابع گیاهی مانند جلبک دریایی، درختان و میوه ها به دست می آیند. صرف نظر از منبع، همه مواد غذایی یک هدف را دنبال می کنند.

بنابراین، چه نوع مواد گیاهی را باید در لیست مواد غذایی مورد علاقه خود جستجو کنید؟

به جای ژلاتین های حیوانی، بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی از ماده ای به نام استفاده می کنند کاراگینانکه جزء ضروری بسیاری از شیرهای آجیل، بستنی، پیتزا و شیر خشک نوزادان است. این ماده که از جلبک دریایی قرمز به دست می آید، به طور پایدار رشد می کند و از اقیانوس های سراسر جهان برداشت می شود. کاراگینان یک ماده گیاهی است که ممکن است در غذاهایی با برچسب گیاهی، گیاهی، حلال، کوشر و ارگانیک استفاده شود. علاوه بر این، کاراگینان به عنوان یک ماده غذایی اغلب برای جایگزینی سدیم، چربی ها و قندها استفاده می شود – سه ماده مغذی که در صورت مصرف بیش از حد، ثابت شده است. برای سلامت قلب مضر است.

صمغ گوار نمونه دیگری از یک ماده گیاهی است که می تواند برای تقویت غذاها استفاده شود. این ماده غلیظ کننده از لوبیا گوار گرفته می شود و برای جلوگیری از جدا شدن چربی ها و روغن ها در غذاهایی مانند سوپ، خورش و ماست استفاده می شود. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که صمغ گوار، زمانی که در حد اعتدال مصرف شود، می تواند به عنوان یک آدامس عمل کند پری بیوتیک، تنظیم کننده قند خون و کمک به کاهش وزن. صمغ لوبیا، همچنین به عنوان صمغ لوبیا خرنوب، شباهت زیادی به صمغ گوار دارد و همچنین به عنوان یک عامل غلیظ کننده گیاهی استفاده می شود. این ماده منبع اصلی فیبر رژیمی است و در دسرها، بستنی ها، سس ها و سس ها یافت می شود.

علاوه بر این، بدون مواد غذایی، ممکن است به برخی از محصولات گیاهی مورد علاقه خود دسترسی نداشته باشید. برخی از فرآورده های گوشتی گیاهی حاوی ماده ای به نام متیل سلولز، که با چسباندن مواد تشکیل دهنده پتی به یکدیگر به عنوان امولسیفایر عمل می کند. بدون این عنصر کلیدی، همبرگرها از هم می پاشند.

مواد غذایی حتی در محصولات فروشگاه مواد غذایی محلی شما نقش دارند. مونو و دی گلیسیرید (معمولاً به عنوان امولسیفایرها طبقه بندی می شوند) موادی هستند که اغلب در غذاهای منجمد، شکلات و شیر خشک یافت می شوند. با این حال، این مواد ممکن است به عنوان پوشش های خوراکی که مستقیماً روی سطح میوه ها و سبزیجات تازه اعمال می شود نیز استفاده شوند. این کار از فاسد شدن و پوسیدگی خیلی سریع محصول جلوگیری می کند.

اینها تنها تعدادی از بسیاری از مواد غذایی است که از گیاهان مشتق شده یا ممکن است در غذاهای گیاهی یافت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع مختلف مواد غذایی، اینجا را کلیک کنید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *