خرید عمده اتیلن گلیکول

اتیلن گلیکول و خرید عمده اتیلن گلیکول
شماره ثبت CAS 107-21-1

چیست؟
اتیلن گلیکول یک ماده شیمیایی صنعتی است.خرید عمده اتیلن گلیکول از خریدهای بالای مواد شیمیایی است.
چگونه استفاده می شود؟
اتیلن گلیکول در درجه اول به عنوان یک جزء مایع یخ زدا و ضد یخ/ضد یخ مورد استفاده در عملیات یخ زدایی و ضد یخ هواپیما و به عنوان یک جزء ضد یخ در وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود.
همچنین در ساخت پلی اتیلن ترفتالات (PET) و در فرآوری نفت و گاز استفاده می شود.
اتیلن گلیکول به عنوان یک حلال با تبخیر آهسته و/یا تثبیت کننده یخ و ذوب در رنگ های لاتکس وجود دارد.
همچنین می‌توان از آن در انواع محصولات دیگر مانند چسب‌های کف و دیوار، مایع ترمز، موم/براق کننده خودرو و موم/براق کننده کف، در قلاب‌ها و دوغاب‌ها، درزگیرهای بتن و براق کننده کفش استفاده کرد.
اتیلن گلیکول در کانادا تولید و وارد کانادا می شود. خرید عمده اتیلن گلیکول در سراسر جهان انجام می شود.
چرا دولت کانادا آن را ارزیابی کرد؟
اتیلن گلیکول به منظور ارزیابی خطرات بالقوه محیطی و سلامت انسان ناشی از قرار گرفتن در معرض (غیر از قرار گرفتن در معرض محل کار) برای جمعیت عمومی کانادا در فهرست مواد اولویت (PSL) گنجانده شد.
در دسامبر 2000، ارزیابی اتیلن گلیکول به طور موقت به حالت تعلیق درآمد تا دانشمندان دولتی فرصت بیشتری برای رسیدگی به شکاف های داده ای شناسایی شده در طول دوره ارزیابی، که مربوط به اثرات سلامت انسان اتیلن گلیکول و نحوه قرار گرفتن کانادایی ها در معرض این ماده شیمیایی بود، داشته باشند.
در همان زمان، گزارش وضعیت علمی برای اتیلن گلیکول در وب سایت Health Canada منتشر شد.
اطلاعات ضروری مورد نیاز برای تکمیل ارزیابی طی سالهای بعدی شناسایی و به دست آمد و در گزارش ارزیابی نهایی به روز شده گنجانده شد. اما باید توجه داشت که خرید عمده اتیلن گلیکول توسط شرکت های خاصی صورت می گیرد.

مشاهده تصویر منبع
چگونه در محیط منتشر می شود؟
انتظار می رود بیشتر انتشار اتیلن گلیکول در محیط از عملیات یخ زدایی/ضد یخ زدگی هواپیما اتفاق بیفتد.
انتظار می رود این انتشار اتیلن گلیکول در آب های سطحی یا زیرزمینی ختم شود.
بر اساس شیوه های مدیریتی که در حال حاضر وجود دارد، چنین نسخه هایی باید کم باشد.
انتشار اتیلن گلیکول به هوای بیرون و داخل ساختمان نیز ممکن است از تاسیسات تولید و فرآوری و استفاده از محصولات مصرفی رخ دهد. بنابراین هنگام انتقال و خرید عمده اتیلن گلیکول باید از وسایل مناسب استفاده نمود.
کانادایی ها چگونه در معرض آن هستند؟
کانادایی ها ممکن است از طریق استفاده از محصولات مصرفی حاوی اتیلن گلیکول در معرض سطوح پایین اتیلن گلیکول قرار بگیرند. خرید عمده اتیلن گلیکول نیز در این کشور بالاست.
نتایج ارزیابی چیست؟
دولت کانادا ارزیابی اتیلن گلیکول را انجام داده و نتایج را در گزارش ارزیابی نهایی منتشر کرده است.
نتایج ارزیابی نهایی نشان می دهد که انتظار نمی رود اتیلن گلیکول برای مدت طولانی در محیط باقی بماند یا در موجودات انباشته شود.
علاوه بر این، مقدار اتیلن گلیکول که ممکن است به محیط زیست آزاد شود کمتر از سطحی است که انتظار می رود به ارگانیسم ها آسیب برساند.
بنابراین دولت کانادا به این نتیجه رسیده است که اتیلن گلیکول به مقدار یا در شرایطی که برای محیط زیست خطرناک باشد وارد محیط نمی شود.
دولت کانادا همچنین به این نتیجه رسیده است که اتیلن گلیکول در سطوح فعلی مواجهه برای سلامت عمومی مضر نیست.
این ارزیابی به احتمال آسیب رساندن به جمعیت عمومی در کانادا (بدون در نظر گرفتن قرار گرفتن در معرض محل کار) می پردازد.
دولت کانادا چه می کند؟
بر اساس نتیجه ارزیابی نهایی، در حال حاضر هیچ اقدام دیگری در مورد اتیلن گلیکول انجام نخواهد شد. خرید عمده اتیلن گلیکول نیز با نظارت انجام می شود.
گزارش ارزیابی نهایی در 17 آوریل 2010 منتشر شد.
کانادایی ها چه کاری می توانند انجام دهند؟
خطرات سلامتی مرتبط با یک ماده شیمیایی به خطر (پتانسیل آن برای ایجاد اثرات سلامتی) و دوز (میزان ماده شیمیایی که در معرض آن قرار دارید) بستگی دارد.
اتیلن گلیکول در حال حاضر برای محیط زیست یا سلامت انسان در سطوح فعلی قرار گرفتن در معرض نگرانی نیست. با این حال، به کانادایی ها یادآوری می شود که هنگام استفاده از هر محصولی، هشدارها و دستورالعمل های ایمنی را به دقت رعایت کنند.خرید عمده اتیلن گلیکول نیز نیاز به نظارت و توجه دقیق دارد.
کانادایی هایی که این ماده را در محل کار استفاده می کنند باید با نماینده ایمنی و بهداشت شغلی خود در مورد شیوه های حمل و نقل ایمن، قوانین قابل اجرا و الزامات تحت سیستم اطلاعات مواد خطرناک محل کار مشورت کنند.
منبع

https://www.canada.ca/en/health-canada/services/chemical-substances/fact-sheets/chemicals-glance/ethylene-glycol.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *