راهنمای “چگونه” برای فهرست مواد تشکیل دهنده

در ایالات متحده (ایالات متحده) بحث های زیادی در مورد برچسب جدید حقایق تغذیه (NFL) وجود دارد، به ویژه با توجه به مهلت 1 ژانویه 2020 برای شرکت های بزرگ برای به روز رسانی بسته بندی محصولات خود. با این حال، شاید به همان اندازه که خواندن مواد مغذی ارائه شده توسط یک غذا یا نوشیدنی مهم است، درک همه مواد داخل آن باشد.

دولت آمریکا نیاز دارد افشای تمام مواد موجود در غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده از طریق فهرست مواد تشکیل دهنده بسیار تنظیم شده در زیر NFL. بنابراین، در حالی که برخی ممکن است شکایت کنند که «نمی‌دانند در غذایشان چیست»، وقتی صحبت از غذاها و نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده به میان می‌آید، مشکل به ندرت این است که مواد تشکیل دهنده فهرست نشده‌اند. در عوض، مشکل در عدم درک نحوه خواندن و تفسیر فهرست مواد تشکیل دهنده است.

در حال حاضر، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پایگاه داده ای از بیش از 3000 ماده غذایی مختلف را نگهداری می کند که به نام “مواد به غذا اضافه شد” فهرست. این یک تن از مواد تشکیل دهنده برای پیگیری است، حتی برای باهوش ترین خبره مواد غذایی! این مواد برای بهبود طعم، بافت، ظاهر غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند. نکته مهم این است که آنها همچنین می توانند ایمنی را بهبود بخشند، به عنوان مثال افزودنی های غیرمستقیم که از نفوذ اجزای بسته بندی مواد غذایی به داخل محصول جلوگیری می کند و همچنین ارزش غذایی محصولات را افزایش می دهد.

در حالی که قبلاً به بهترین روش ارزیابی برچسب برای مواد مغذی مانند کالری، کربوهیدرات، چربی و سدیم پرداخته‌ایم، لیست مواد تشکیل دهنده نیز می‌تواند بینش خوبی در مورد یک محصول ارائه دهد – اگر بدانید چگونه آن را بخوانید. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند تا ترکیب بعدی را که در مورد آن کنجکاو هستید تفسیر کنید.

شروع از بالا

تولیدکنندگان مواد غذایی باید هر ماده ای که در یک محصول استفاده می شود را در لیست مواد تشکیل دهنده نشان دهند. مواد تشکیل دهنده به ترتیب نزولی فهرست شده اند که از رایج ترین ماده غذایی شروع می شود و با کمترین میزان شیوع پایان می یابد. به عنوان مثال، فهرست مواد تشکیل دهنده پاپ کورن ممکن است عبارت «ذرت، روغن گیاهی، نمک» باشد. ذرت بیشترین مصرف را دارد و به همین دلیل ابتدا در لیست روغن و سپس نمک قرار می گیرد که کمترین میزان مصرف را دارد. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که برخی از مواد ممکن است با هم گروه شوند، مانند “طعم‌های طبیعی” و “رنگ‌های مصنوعی”.

درک مواد تشکیل دهنده

وقتی شک دارید، به آن نگاه کنید! در حالی که یک کلمه طولانی و مشتق شده از لاتین می تواند ترسناک به نظر برسد، چند ثانیه صرف تحقیق در مورد عنصر به احتمال زیاد آن را ساده می کند. همانطور که توسط FDA هر غذایی که می خوریم – چه یک توت فرنگی تازه چیده شده یا یک کلوچه خانگی – از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است که طعم، رنگ، بافت و ارزش غذایی را تعیین می کند. بنابراین در حالی که کلمه اسید اسکوربیک ممکن است عجیب به نظر برسد، این فقط یک اصطلاح علمی برای ویتامین C است.

قرار دادن طول در زمینه

طول لیست مواد تشکیل دهنده لزوماً سلامت غذاها را تعیین نمی کند! FDA ایجاب می کند که لیست مواد تشکیل دهنده شامل همه مواد فرعی باشد که برای ساختن یک ماده استفاده می شود. به عنوان مثال، بیکینگ پودر در لیست مواد به صورت زیر نمایش داده می شود: بکینگ پودر (بی کربنات سدیم، سولفات آلومینیوم سدیم، نشاسته ذرت). تصور کنید که فهرست مواد تشکیل دهنده یک محصول پخته شده از غلات کامل چقدر طولانی خواهد بود! طبق قانون، محصولات دارای مواد مغذی با ترکیبی از مواد تشکیل دهنده و طعم دهنده ها موظفند فهرست مواد تشکیل دهنده طولانی و دقیق علمی را شامل شوند.

تقویت شده یا غنی شده

در محصولات غلات مانند غلات، نان، یا بلغور ذرت، ممکن است مجموعه ای از مواد تشکیل دهنده را با عبارت «ویتامین ها و مواد معدنی» پیدا کنید. این مواد در دنیای تغذیه به عنوان “ریز مغذی ها” نامیده می شوند و شامل ویتامین های A، C، D و E، منیزیم، روی، نیاسین و کلسیم هستند. از سال 1924، زمانی که ماده معدنی ید برای جلوگیری از گواتر به نمک اضافه شد، ریزمغذی ها به غذاها اضافه شدند. به دنبال موفقیت نمک یددار، FDA چندین دستور غنی سازی دیگر را برای تقویت تغذیه غذاها و جلوگیری از سوء تغذیه گسترده وضع کرد. یکی از موفقیت‌آمیزترین الزامات غنی‌سازی FDA، افزودن اسید فولیک به غلات و محصولات غلات از سال 1998 بوده است که نشان داده شده است که در برابر موارد نقص مادرزادی در مغز، ستون فقرات و نخاع محافظت می‌کند. این دستور منجر به کاهش 25 درصدی نقایص لوله عصبی بین سال‌های 1995-1996 و 1999-2000 شد.CDC).

سوالات بیشتری در مورد برچسب های مواد غذایی ایالات متحده دارید؟ درباره برچسب جدید اطلاعات تغذیه در اینجا بیشتر بدانید!


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *