صنعت شیمیایی برای تحول دیجیتال آماده است. پس چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است؟

تکنولوژی اینجاست زمان هم اکنون است. همه همین کار را می کنند. بنابراین، چرا صنعت شیمیایی هنوز وارد بازار دیجیتال نشده است؟ چرا اکثر شرکت‌های شیمیایی به خرید و فروش محصولات خود به همان روشی که دو دهه قبل انجام می‌دادند ادامه می‌دهند و با کمال میل از قدرت و راحتی پلت‌فرم‌های آنلاین به نفع ایمیل، فکس و دست دادن چشم‌پوشی می‌کنند؟ آیا آن‌ها احساس فوریت برای «دیجیتال‌سازی و بهینه‌سازی» نکرده‌اند، مانند بسیاری از موارد دیگر که در صنایع انجام داده‌اند؟

خوب، در واقع، آنها دارند. فقدان فوریت یا اهمیت چیزی نیست که تولیدکنندگان مواد شیمیایی را از سرمایه گذاری در پلتفرم های دیجیتال باز می دارد. در بیشتر موارد – این در مورد پول است. علیرغم پیشرفت در فناوری دیجیتال، وظیفه واقعی ساخت و نگهداری یک پلتفرم تجارت آنلاین همچنان یک کار پیچیده و پیچیده است. یک شرکت معمولی مواد شیمیایی با اندازه متوسط ​​منابع، تخصص یا پهنای باند برای طراحی، توسعه، آزمایش و راه‌اندازی یک پلتفرم تجاری با امکانات کامل را ندارد. کارکنان آن‌ها شامل مهندسان، آزمایش‌کنندگان، کارشناسان امنیتی یا طراحان رابط کاربری نمی‌شوند. و حتی اگر بخواهند به طور موقت همه آن متخصصان را وارد کنند، تا زمانی که توسعه استراتژی، دستیابی به ابزارها و ساختن محصول واقعی (که معمولاً 18 تا 24 ماه طول می‌کشد) به پایان برسد، فناوری و نیازهای آنها پیشرفت کرده است. احتمالا تغییر می کرد توجیه هزینه، تلاش و انتظار برای راه حلی که ممکن است هرگز ارزش پیش بینی شده را ارائه نکند و مستلزم سرمایه گذاری های اضافی مداوم باشد، دشوار است.

برای شرکت‌های بزرگ، تأمین مالی یک پروژه توسعه سفارشی ممکن است مشکلی نباشد، اما واقعیت ساده باقی می‌ماند – تعداد کمی از شرکت‌ها در تجارت مواد شیمیایی می‌توانند ساخت، یکپارچه‌سازی، نگهداری و ارتقاء مستمر پورتال‌های تجاری را جزو شایستگی‌های اصلی خود بدانند. مطمئناً، چندین شرکت بزرگ با موفقیت پلتفرم های آنلاین را برای سبد محصولات خود ساخته اند، اما این پلتفرم ها تا حد زیادی به عنوان ابزارهای داخلی یا کاتالوگ محصولات عمل می کنند. خریدارانی که در جستجوی محصولات خاصی هستند، به احتمال زیاد به جستجوی پورتال هر یک از تامین کنندگان برای یافتن آنچه نیاز دارند، نمی روند، بنابراین این پورتال های خاص شرکت به سختی می توانند نقش موتورهای تجاری را ایفا کنند.

اگر ساختن خودتان یک گزینه نیست، پس بدیهی ترین راه حل اشتراک در یک پلتفرم شخص ثالث است، درست است؟ البته این هم به این سادگی نیست. در من پست قبلیشروع کردم به توضیح اینکه چرا بازارهای آنلاین استاندارد مناسب صنایع شیمیایی نیستند. راه حل های خارج از قفسه قادر به پشتیبانی از تفاوت های ظریف فرآیندهای خرید و فروش مواد شیمیایی نیستند و همچنین برای افزودن ارزش به همه بازیگران زنجیره توزیع مواد شیمیایی طراحی نشده اند.

در Agilis، ما اغلب داستان مشابهی را می شنویم: صنعت برای دیجیتالی شدن آماده است، اما تولیدکنندگان، خریداران و توزیع کنندگان مواد شیمیایی هنوز راه حل مناسبی پیدا نکرده اند. به همین دلیل است که پیشنهاد ارزش Agilis بسیار مورد استقبال صنایع شیمیایی قرار گرفته است. ما پلتفرم خود را با هدف دیجیتالی کردن زنجیره‌های تامین موجود و شیوه‌های تجاری ایجاد کردیم. ما سعی نمی کنیم یک مدل جدید را به صنعتی تحمیل کنیم که فرآیندهایی را توسعه داده است که برای محصولات و برنامه های منحصر به فرد خود به خوبی کار می کند. می دانیم که خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی هرگز مانند تجارت کالاهای مصرفی نخواهد بود. این صنعت بر اساس اعتماد و دانش دامنه ساخته شده است. و در Agilis، ما معتقدیم که راه حلی داریم – برای این بازار هدفمند ساخته شده است، و با مقدار مناسبی از انعطاف پذیری – برای کمک به ورود صنعت شیمیایی به عصر دیجیتال.

ببینید در Agilis چه خبر است. از وب سایت ما به آدرس: www.agilischemicals.com دیدن کنید

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *