طوفان فکری ارزش های اصلی Agilis

وقتی تیمی از متخصصان جوان، سرگرم‌کننده، خلاق، با استعداد و متحرک را گرد هم می‌آورید و از آن‌ها می‌خواهید سه ساعت به ایده‌های طوفان فکری در مورد چگونگی چارچوب‌بندی چشم‌انداز آینده شرکتتان بپردازند، چه چیزی به دست می‌آورید؟ درخشش؟ آشوب؟ افشاگری های چشم نواز؟ یا یک بعدازظهر خسته کننده از انجام بازی های پیش پا افتاده «تفکر گروهی» شرکتی؟ راستش را بخواهید، تا ماه گذشته که با هم جمع شدیم، جواب این سوال را نمی‌دانستم، اگرچه می‌توانستم روی یک چیز شرط ببندم: این که چیزی جز خسته‌کننده خواهد بود!

و به این ترتیب، در اوایل بعدازظهر ماه دسامبر، تیم اصلی Agilis گرد هم آمدند تا ایده‌های جدیدی را در مورد چگونگی تعریف (و اصلاح) ارزش‌های اصلی، چشم‌انداز و مأموریت Agilis در آینده ایجاد کنند.

هنگامی که ما برای اولین بار Agilis را تأسیس کردیم، ایده اصلی آن ساده بود: ارائه خدماتی که هیچ کس دیگری به مشاغل در طول کل زنجیره ارزش شیمیایی ارائه نمی کرد. ما می‌دانستیم که تولیدکنندگان، خریداران و توزیع‌کنندگان می‌خواهند (و نیاز دارند!) حضور آنلاین خود را تثبیت کنند، اما ابزار داخلی مناسب یا راه‌حل تجاری مناسبی که بتواند به راحتی و مقرون به صرفه بتواند آنها را به آنجا برساند، نداشتند. این چشم انداز اولیه به اندازه کافی واضح بود که بتوانیم آن را درک کنیم، به خوبی با مشتریان اولیه ما طنین انداز شد.

سه سال به‌سرعت پیش رفت و Agilis از یک استارت‌آپ در مراحل اولیه به یک شرکت فناوری با رشد سریع با پایگاه مشتری به سرعت در حال گسترش تبدیل شد. و در حالی که ما هنوز بر این باوریم که هدف اصلی ما امکان پذیرش فناوری تجارت الکترونیک در میان تولیدکنندگان، خریداران و واسطه‌های مواد شیمیایی است، فکر می‌کنیم که بازنگری برخی از اصول اولیه کار ارزشمندی است:

  • ارزش های اصلی ما چیست؟
  • چه نوع فرهنگ شرکتی را می خواهیم بسازیم؟
  • می خواهیم شبیه کدام شرکت ها و برندها باشیم؟
  • از چه ایده هایی می خواهیم دور شویم؟
  • چگونه می خواهیم توسط مشتریان/بالقوه های خود و حتی رقبا دیده شویم؟
  • چه نوع تجربه برند را می خواهیم به مشتریان خود ارائه دهیم؟
  • «مشتری محور بودن» برای ما چه معنایی دارد؟
  • چرا کاری را که انجام می دهیم انجام می دهیم و چه چیزی ما را به انجام آن سوق می دهد؟

و با تیمی به جوانی و خلاقیت خدمه فعلی Agilis، می‌دانستیم که پس از چند ساعت تفکر سخت‌گیرانه، مطمئناً به چیز خوبی خواهیم رسید.

تصویر

مجموعه ای از تمرینات متمرکز، که توسط نابغه طراحی خلاق ما وندی به طور ماهرانه ای تعدیل شده است، به همه کمک کرد تا ذهنیت درستی داشته باشند. آیا می‌خواهیم بیشتر شبیه یک برند تثبیت شده (قابل اعتماد، معتبر، اما عموماً غیر هیجان‌انگیز) باشیم یا یک شرکت نوآورانه و مخل که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد؟ کدام برندها از نظر نگرش، احساساتشان نسبت به مشتریان و شخصیتشان به Agilis نزدیکترند؟ جنرال موتورز یا تسلا؟ ردبول یا کوکاکولا؟ Salesforce یا Microsoft؟ جنیفر لارنس، کیم کارداشیان یا لیزو؟ (خوب، این مورد آخر ممکن است ارتباط چندانی با چشم انداز شرکتی نداشته باشد، اما در واقع نشان داد که اعضای تیم ما چقدر در فرهنگ سلبریتی فعلی تسلط دارند!)

البته آنچه از جلسه بیرون آمد مجموعه ای کامل و صیقلی از بیانیه های آماده مطبوعاتی نبود، اما بسیار دلگرم کننده بود. ما در بحث درباره آنچه که برای ما به عنوان یک تیم و یک شرکت مهم است غوطه ور شدیم و فکر می کنم اکنون ایده روشن تری از مسیری که باید برویم داریم. در اینجا برخی از نکات برجسته وجود دارد:

  • اعتبار دارایی شماره 1 ماست. راه حل های ما توسط متخصصان کهنه کار صنعت با چندین دهه تجربه در خرید و فروش مواد شیمیایی ساخته شده است. ما یک شرکت فناوری با پیشینه صنعتی هستیم.
  • همه ما در مورد کار تیمی هستیم. ما اینجا برای یکدیگر هستیم و از یکدیگر حمایت می کنیم تا کار را به درستی انجام دهیم.
  • عنصر کلیدی Agilis چابکی است. راه حل های ما سریع، کارآمد و ظریف هستند. آنها می توانند با نیازهای متغیر مشتریان ما و تغییر اولویت های تجاری ما سازگار شوند. وظیفه ما این است که کار مشتریانمان را آسان کنیم، نه اینکه آنها را با لایه دیگری از پیچیدگی پیچیده کنیم.
  • ما مشتری محور هستیم تمرکز بر مشتری اولویت اصلی ماست. راه حل های ما برای حمایت ویژه از خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی ایجاد شده است، و ما همچنان بر نیازهای منحصر به فرد آنها تمرکز می کنیم و محصولاتی را می سازیم که باعث تقویت و پشتیبانی شود، نه اینکه مدل های تجاری آنها را تخریب و مختل کند.
  • ما چشم انداز بلندمدتی داریم و راه های میانبر نمی گیریم. رفع آسان ممکن است، خوب، آسان باشد، اما هدف Agilis این است که چگونه صنایع شیمیایی از ابزارهای تجارت الکترونیکی استفاده می کند، و ما آماده هستیم تا راه را برای انجام درست آن طی کنیم.
  • ما برای وفاداری و صداقت ارزش قائلیم. ما به مشتریان خود وفادار هستیم و روی ایجاد روابط مستحکم کار می کنیم تا آنها به ما وفادار باشند. ما برای صداقت، مالکیت، مسئولیت پذیری و ایجاد اعتماد تلاش می کنیم.
  • نوآوری در خون ماست. ما خلاق، باهوش و بازیگوش هستیم. ما چشم اندازی برای آینده داریم و سخت تلاش می کنیم تا این چشم انداز را به ثمر برسانیم.

من جلسه را با خندان ترک کردم – چیزی که به عنوان یک ایده در ذهن من شروع شد اکنون یک شرکت موفق با چشم انداز محکم برای آینده است که با گروهی فوق العاده از افراد مشتاق و همفکر کامل شده است.

به زودی یک نسخه اصلاح شده و کاملاً واژه سازی شده از “چشم انداز و ماموریت” ما را در وب سایت جدید ما خواهید دید. اما در این بین، می خواستم این تجربه مشترکی را که تیم ما چند هفته پیش داشت، با شما به اشتراک بگذارم. ما به زودی دوباره این کار را انجام خواهیم داد – خوب است که انرژی خلاقانه جریان یابد. چه کسی می‌داند که در آینده به چه چیزی خواهیم رسید!

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *