فروش استون ترک

استون.
استون (همچنین پروپانون (نام IUPAC)، 2-پروپانون، پروپان-2-ون، 2-اکسو-پروپان، {\displaystyle \beta }{\displaystyle \beta}-کتوپروپان، دی متیل کتون یا دی متیل کتال نیز نامیده می شود) یک حلال بی رنگ آپروتیک که به طور گسترده در واکنش های شیمی آلی استفاده می شود و جزء اصلی بسیاری از پاک کننده های لاک ناخن است. از آنجایی که دارای گشتاور دوقطبی متوسط ​​به بالا است، می‌توان از آن برای واکنش‌های آلی که در آن معرف‌های یونی استفاده می‌شود یا واسطه‌های واکنش یونی تولید می‌شود، استفاده کرد. واکنش های هسته دوست در استون سریعتر از الکل ها انجام می شود، زیرا آنیون ها به خوبی حل می شوند. استون با بسیاری از ترکیبات از جمله آب، الکل ها، اترها و بسیاری از حلال های دیگر قابل اختلاط است.

مشخصات فیزیکی
استون، با فرمول شیمیایی CH3C(=O)CH3، یک مولکول مسطح و بسیار قطبی با دوقطبی بزرگ ({\displaystyle \mu }{\displaystyle \mu } = 2.88) و ثابت دی الکتریک بزرگ ({\displaystyle \epsilon }{) است. \displaystyle \epsilon } = 20.7). وجود یک گروه کربونیل مرکزی، با تنها یک کربن در هر طرف، آن را به کوچکترین کتون تبدیل می کند. ثابت دی الکتریک بالای آن به این معنی است که می تواند بارهای یونی را به خوبی جدا کند. استون فشار بخار بسیار بالایی دارد، قابل اشتعال است و در دمای 56.5 درجه سانتیگراد می جوشد. اگرچه استون دو شکل ممکن دارد، شکل کتو و انول (شکل را ببینید)، کتوفرم برای استون بسیار مورد علاقه است.

مصارف خانگی
استون اغلب به همراه استونیتریل جزء اصلی در پاک کننده های لاک ناخن است، اگرچه استفاده از آن به دلیل نگرانی های زیست محیطی کم رنگ شده است. همچنین به عنوان یک ماده چربی زدا و پاک کننده ظروف شیشه ای استفاده می شود. سوپرچسب و بسیاری از مخلوط های اپوکسید از استون به عنوان حلال استفاده می کنند. از آنجایی که آب هنگام تبخیر استون یک آزئاتروپ است، می توان از آن به عنوان یک عامل خشک کننده استفاده کرد.

ویژگی های اسیدی
اتم اکسیژن استون دارای دو جفت الکترون منفرد است که می توانند با اسیدهای لوئیس مشترک باشند و بنابراین یک باز لوئیس است. اسیدهای لوئیس مانند AlCl3 یا BF3 می‌توانند کمپلکس‌هایی با استون تشکیل دهند که در آن اتم فلز برخی از جفت‌های الکترون اتم‌های اکسیژن را به اشتراک می‌گذارد. بار مثبت جزئی حاصل از اتم اکسیژن کربونیل توسط یک ساختار تشدید تثبیت می شود که در آن پیوند دوگانه کربونیل به یک پیوند منفرد تبدیل می شود و الکترون ها را به اکسیژن اهدا می کند. در نتیجه، اتم کربن کربونیل تا حدی باردار می شود و الکتروفیل تر می شود. پروتوناسیون اکسیژن کربونیل نیز الکتروفیلی را به روشی مشابه افزایش می دهد.

استون همچنین می تواند به عنوان یک اسید بسیار ضعیف با pKa 19 عمل کند. هنگامی که یک باز یک پروتون را از هر یک از کربن های غیر کربونیل استون حذف می کند، کربنیونی تولید می شود که در آن یکی از کربن دارای بار منفی است. این ساختار دارای فرم تشدید، یون انولات است که در آن یک پیوند دوگانه بین این کربن منفی و کربن کربونیل ایجاد می شود، پیوند C-O به یک پیوند منفرد تبدیل می شود و بار منفی روی اتم اکسیژن قرار می گیرد. این فرم انول deprotonated است.

مشاهده تصویر منبع

فروش استون ترک

فروش استون ترک بسیار مورد استقبال خریداران استون واقع شده است.  فروش استون ترک در ایران نیز انجام می شود. فروش استون ترک برای صنعتگران و کاربرد خانگی شکل می گیرد.

تشکیل پیوند کربن-کربن
کتون‌ها را می‌توان در واکنش‌های تراکم آلدول استفاده کرد، اگرچه از این نظر نسبت به آلدئیدها واکنش کمتری دارند. واکنش های تراکم آلدول زمانی رخ می دهد که کربن کربنیون یک انولات با کربن کربونیل یک کتون یا آلدئید واکنش می دهد و یک پیوند کربن-کربن جدید تشکیل می دهد. استون می‌تواند با خود واکنش نشان دهد تا {\displaystyle \alpha }{\displaystyle \alpha },{\displaystyle \beta }{\displaystyle \beta }-کتون غیراشباع 4-methyl-3-penten-2-one یا با سایر ترکیبات کربونیل

معرف‌های آلی فلزی، مانند معرف‌های گریگنارد یا معرف‌های ارگانولیتیوم، همچنین می‌توانند به عنوان هسته دوست برای واکنش با استون استفاده شوند. به عنوان مثال، R3C-MgBr، یک معرف Grignard، می تواند با استون واکنش داده و الکل سوم R3C-C(OH) (CH3)2 را تولید کند. تشکیل پیوندهای کربن-کربن جدید به این شیوه برای سنتز بسیاری از مولکول های آلی پیچیده حیاتی است.

هالوژناسیون
کتون ها را می توان در یکی از اتم های آلفا کربن در هنگام واکنش با هالوژن ها در شرایط اسیدی هالوژنه کرد. پروتوناسیون اکسیژن کربونیل باعث تشکیل فرم انولات (کربنیون) می شود. پس از هالوژناسیون پیوند C=C عمدتاً محصول هالوژنه منفرد حاصل می شود. بنابراین، برم شدن استون، H3CC(=O)CH2Br اولیه، با مقادیر کمتر BrH2CC(=O)CH2Br و H3CC(=O)CHBr2 به دست می دهد.

واکنش هالوفرم
استون در حضور هالوژن ها در محلول های اساسی رفتار بسیار متفاوتی دارد. به جای هالوژنه شدن، متیل کتون ها به اسید کربونیلیک اکسید می شوند که در آن گروه متیل حذف شده است.

واکنش استون با ید اضافی (I2) و هیدروکسید سدیم (NaOH) استات سدیم، Na+: [H3CCO2]-، و تری یدومتان (iodoform)، CHI3، یک عامل ضد عفونی کننده که معمولاً در بیمارستان ها استفاده می شود، تولید می کند.

خطرات
هر دو فاز مایع و بخار استون بسیار قابل اشتعال هستند و نقطه اشتعال آنها 20- درجه سانتیگراد است. همچنین یک خطر تماس شدید است. قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند منجر به سرفه یا بیهوشی شود. تماس با چشم ممکن است منجر به آسیب جدی شود.

فروش استون ترک

فروش استون ترک در همین سایت ممکن است. فروش استون ترک با ارتباط با کارشناسان فروش انجام می گیرد. فروش استون ترک با برندهای مطلوب انجام می شود.

منبع

https://en.citizendium.org/wiki/Acetone

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *