فروش اسید سیتریک در تبریز

اسید سیتریک برای اصلاح چوب
این ورودی از 10.3390/polym12081692 اقتباس شده است
0
0
0
اسید سیتریک (CA) به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات یافت می شود. CA به طور گسترده در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود، اما استفاده از آن به عنوان یک عامل اصلاح کننده سبز و چسب برای چوب به سختی مورد توجه قرار گرفته است. استریفیکاسیون یکی از رایج ترین واکنش های شیمیایی است که در اصلاح چوب استفاده می شود. CA شامل سه گروه کربوکسیل است که دستیابی به حداقل دو واکنش استریفیکاسیون را ممکن می سازد که برای اتصال عرضی هنگام واکنش با گروه های هیدروکسیل پلیمرهای دیواره سلولی لازم است. علاوه بر این، واکنش می تواند پیوندهای استری را برای ایجاد چسبندگی و ویژگی های اتصال خوب ایجاد کند، و بنابراین CA می تواند به عنوان چسب چوب نیز استفاده شود. اثرات زیست‌محیطی و چشم‌انداز آتی چوب CA و کامپوزیت پیوندی در نظر گرفته شده است.

فروش اسید سیتریک در تبریز

فروش اسید سیتریک در تبریز برای شهروندان تیریزی

فروش اسید سیتریک در تبریز با بهترین قیمت

فروش اسید سیتریک در تبریز در کوتاهترین زمان

فروش اسید سیتریک در تبریز با انواع برندها

فروش اسید سیتریک در تبریز را شرکت ما برعهده دارد.

ما فروش اسید سیتریک در تبریز را با بهترین شرایط برای همگان ممکن ساخته ایم.

اسید سیتریک
اصلاح چوب
چسب چوب
استری شدن
1. مقدمه
اسید سیتریک (CA) یک اسید آلی با فرمول C6H8O7 است، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است. با توجه به این واقعیت که آنیون را می توان با پیوند هیدروژنی درون مولکولی از سایر گروه های پروتیک در CA تثبیت کرد، CA اسید کمی قوی تر از معمولی است. اسیدهای کربوکسیلیک [1]. CA همچنین به نام های مختلفی مانند اسید 2-هیدروکسی-1،2،3-پروپانتریکربوکسیلیک، اسید β-هیدروکسی تری کاربالییک، اسید 3-کربوکسی-3-هیدروکسی پنتاندیوئیک و 3-کربوکسی-3-هیدروکسی پنتان-1،5-دیوئیک نامیده می شود. اسید [2]. CA را می توان به طور طبیعی از انواع میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش و پوملو یافت. پنیستون و همکاران [3] بیان کرد که لیمو و لیموترش از جمله مرکباتی هستند که حاوی غلظت بالاتری از CA هستند که به 8 درصد وزن خشک میوه ها می رسد.

پلیمرهای 12 01692 g001 550
شکل 1. ساختار شیمیایی اسید سیتریک.

CA بی بو است و به صورت پودر کریستالی سفید رنگ در دمای اتاق وجود دارد. علاوه بر این، CA همچنین به دو شکل دیگر، یعنی اشکال بی آب و مونوهیدرات وجود دارد. اولی از آب گرم و دومی از آب سرد متبلور می شود. هر دو شکل دارای جرم مولی متفاوت هستند، به ترتیب 192.123 g/mol و 210.14 g/mol. چگالی CA در هر دو شکل نیز متفاوت است، در حالی که بی آب دارای چگالی 1.665 گرم بر سانتی متر مکعب است، چگالی برای مونوهیدرات 1.542 گرم در سانتی متر مکعب است. نقطه ذوب CA 156 درجه سانتیگراد است. در دمای 175 درجه سانتیگراد، CA از طریق از دست دادن دی اکسید کربن و آب شروع به تجزیه می کند.

کشف CA را می توان به قرن هشتم ردیابی کرد. ابوموسی جابر بن حیان، معروف به گبر، کیمیاگر معروف اسلام گرا در قرن هشتم بود. او برای اولین کشف CA، جزء ترش لیمو و سایر میوه های نارس اعتبار داشت [4]. در سال 1923، فرآیند تخمیر Currie-Thom که توسط شیمیدان مواد غذایی جیمز کوری و میکروبیولوژیست چارلز تام کشف شد، تجاری شد.

CA به طور گسترده ای به عنوان یک ماده فعال دارویی در داروها، محصولات مراقبت شخصی، و محصولات آرایشی و بهداشتی، به عنوان اسیدی کننده و تثبیت کننده pH در نوشیدنی ها، ضد انعقاد خون، و همچنین عوامل مدر و طعم دهنده استفاده می شود [5]. در سال های اخیر، بسیاری از کاربردهای نوظهور CA نیز شناسایی شده است، به عنوان مثال، اتصال دهنده، ضد عفونی کننده، اصلاح محیط و عامل استخراج [5]. با این حال، با وجود تطبیق پذیری CA، گزارش های مربوط به استفاده از آن به عنوان یک عامل اصلاح کننده چوب و چسب چوب نسبتاً کمیاب است. رزین اوره فرمالدئید (UF) به عنوان یک رزین آمینوپلاستیک اصلی که معمولاً برای تولید کامپوزیت‌های چوبی استفاده می‌شود، به عنوان منبع اصلی فرمالدئید منتشر شده در داخل ساختمان ادعا می‌شود [6]. انتشار مداوم فرمالدئید متعاقباً منجر به یک وضعیت پزشکی به نام سندرم خانه بیمار می شود که در آن ساکنان علائم مختلفی مانند سردرد، سوزش بینی و گلو و خستگی را تجربه می کنند [7]. بنابراین، بسیاری از کشورها قبلاً قوانین سختگیرانه تری را در محدود کردن سطح انتشار وضع کرده اند. با توجه به آن، استفاده از یک رزین غیر فرمالدئید یا چسب سبز مانند CA می تواند یک راه حل جزئی برای این موضوع باشد. در سال های اخیر، مطالعات زیادی در مورد سنتز چسب چوب سازگار با محیط زیست در پاسخ به حفاظت از محیط زیست انجام شده است. چسب های چوب سبز شامل چسب چوب بر پایه لیگنین ساقه ذرت گلیوکسالاته [8]، چسب ساکارز و آمونیوم دی هیدروژن فسفات (ADP) [9]، [10]، چسب چوب بر پایه آرد سویا بدون چربی [11]، چسب تانن-ساکارز [11] 12] و بسیاری از انواع دیگر چسب چوب.

فروش اسید سیتریک در تبریز

برای دریافت خدمات فروش اسید سیتریک در تبریز با ما تماس بگیرید.

2. اسید سیتریک برای اصلاح چوب
به طور کلی، اصلاح چوب با استفاده از CA می تواند چندین مزایا و معایب برای چوب تیمار شده داشته باشد. از مزایای آن می توان به کاهش جذب آب (WA)، بهبود مقاومت در برابر موریانه ها و قارچ ها، بهبود مدول الاستیسیته (MOE) و مقاومت فشاری و پایداری ابعادی بهتر اشاره کرد. در این میان عدم بهبود مقاومت در برابر هوا، کاهش مدول گسیختگی (MOR)، کاهش مقاومت ضربه ای و زرد شدن چوب تیمار شده از جمله معایب تیمار CA می باشد. در چوب m

odification، CA می تواند به تنهایی استفاده شود یا با دیگر واکنش دهنده ها اضافه شود تا اثربخشی آن افزایش یابد. واکنش دهنده های مورد استفاده شامل گلیسرول، گلوکز و سوربیتول است.

3. اسید سیتریک به عنوان جزء اصلی پیوند برای کامپوزیت های چوب
کاهش استفاده از منابع فسیلی غیر قابل تجدید پیش بینی می شود که استفاده از رزین های مصنوعی معمولی را در آینده نزدیک محدود کند. علاوه بر این، رزین های مصنوعی معمولی مانند رزین UF فرمالدئید آزاد می کنند که برای سلامت انسان مضر است. چندین کشور در جهان قبلاً مقررات سختگیرانه ای را برای محدود کردن انتشار فرمالدئید از پانل های چوبی اعمال کرده اند. بنابراین، رزین غیر فرمالدئیدی یا بایندر سبز تقاضای زیادی دارد. با توجه به آن، CA که اسید 2-هیدروکسی-1،2،3-پروپانتری کربوکسیلیک نیز نامیده می شود، به طور بالقوه به عنوان یک عامل اتصال سبز برای تولید تخته خرده چوب بدون انتشار فرمالدئید استفاده می شود. CA به عنوان عامل پیوند اصلی برای چهار مورد استفاده شده است. انواع کامپوزیت های مبتنی بر چوب، یعنی قالب گیری بر پایه چوب، تخته خرده چوب، تخته فیبر و پانل های مبتنی بر روکش (پلای وود و الوار روکش چند لایه). در میان آنها تخته خرده چوب بیشترین مطالعه را دارد.

4. اثرات زیست محیطی و چشم انداز آینده
4.1. اثرات زیست محیطی چوب تیمار شده با CA
انتظار می رود اصلاح چوب با CA، یک ماده شیمیایی تجدیدپذیر سبز، بتواند عملکرد یک محصول را بهبود بخشد و اثر محیطی نهایی را کاهش دهد. به طور منطقی، انتظار می رود که چوب اصلاح شده دارای طول عمر طولانی تری در مقایسه با چوب تصفیه نشده و متعاقباً نیازهای نگهداری کمتری داشته باشد [13]. این به دلیل این واقعیت است که چوب اصلاح شده معمولاً با عملکرد تکنولوژیکی بهبود یافته [14]، رطوبت سنجی کاهش یافته و دوام بهبود یافته پس از درمان اعطا می شود [14]. تنها یک مطالعه در مورد اثرات محیطی چوب تیمار شده با CA یافت شده است. اسوا و همکاران [15] اثرات زیست محیطی CA و گلیسرول را مورد مطالعه قرار دادند. پس از درمان با CA، سایدینگ درمان شده 2.8 برابر طول عمر بیشتری نسبت به نمونه های درمان نشده دارد. برای اشغال زمین و تأثیر برای دسته‌های مواد آلی تنفسی، سایدینگ اصلاح‌شده با CA به ترتیب 80 و 44 درصد تأثیر کمتری نسبت به سایدینگ درمان‌نشده نشان داد. به طور کلی، سایدینگ چوبی تحت درمان با CA تاثیر بیشتری نسبت به سایدینگ درمان نشده به محیط می‌دهد.

هنگامی که به پنج مرحله ساده یعنی تولید، توزیع، نصب، نگهداری و پایان عمر تبدیل شد، مرحله تولید سایدینگ چوبی تصفیه شده بیشترین تأثیرات زیست محیطی را به همراه داشت و به دنبال آن مرحله تعمیر و نگهداری. مرحله تولید و نگهداری به ترتیب 88.2% و 11.8% سهم داشتند. انرژی و مواد مصرف شده در تولید CA یکی از عوامل مهمی است که به این یافته کمک می کند. در مقابل، 99.9٪ از کل تأثیر منابع در سایدینگ چوبی تصفیه نشده توسط مرحله تولید است که در آن 82.9٪ از پردازش چوب شامل استخراج، اره کردن، خشک کردن و برنامه ریزی حاصل می شود. لازم به ذکر است که تمام ارزیابی های انجام شده بر اساس سناریویی است که هر دو درمان شده و درمان نشده دارای طول عمر 20 سال هستند. گزارش شده است که چوب اصلاح شده با CA فقط زمانی که طول عمر نمای سایدینگ چوبی تیمار شده به 55 سال برسد، دوستدار محیط زیست تر از سایدینگ چوبی تصفیه نشده می شود، که پنج برابر سایدینگ چوبی تصفیه نشده است [15]. بنابراین، مطالعات آینده باید بر شناسایی درمان‌های کم تأثیر زیست‌محیطی متمرکز شود.

4.2. چشم انداز آینده
با توجه به رشد سریع افزودنی های غذایی در صنایع غذایی فرآوری شده، در سال 2014، بازار جهانی CA به 2.6 میلیارد دلار رسیده است. پیش بینی می شود تا سال 2020 به 3.6 میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه ترکیبی پیش بینی شده (CAGR) 5.5 درصد برسد. بیشترین سهم در بازار در سال 2014 به دلیل شکوفایی بازار مواد غذایی و آشامیدنی فرآوری شده در اختیار منطقه اروپا قرار گرفته است. صنایع غذایی همچنان صنعت پیشرو در کاربرد CA است [16]. با این حال، اعتقاد بر این است که کاربرد CA در صنعت چوب در آینده نزدیک در صورتی که پتانسیل آن به طور کامل حفاری شده باشد، گسترش خواهد یافت. یکی از عوامل محرک، مسائل زیست محیطی است. آگاهی زیست‌محیطی در میان مصرف‌کنندگان در سال‌های اخیر به‌عنوان پاسخی به اقدامات سیاست‌های آب و هوایی به طور مداوم افزایش یافته است [17]. در عین حال، صنایع به دلیل پیدایش سیاست اقتصاد دایره ای به اصطلاح، برای انطباق تحول از یک سیستم اقتصاد خطی فشرده زباله به سمت یک سیستم تولید-مصرف با تولید کمتر زباله و طول عمر بیشتر ترغیب شده اند [18]، [19]. ]. یکی از راهبردهای مرتبطی که باید توسط صنایع اتخاذ شود، تولید محصولات با دوام بیشتر و قابلیت بازیافت بهتر است [20]. چوب اصلاح شده به طور خودکار به هدف تبدیل می شود زیرا بر قابلیت بازیافت چوب و متعاقباً تأثیر محیطی آن تأثیر می گذارد. با این وجود، مطالعات در مورد موضوع خاص در ارزیابی است

احتمالات و چالش ها در بازیافت چوب اصلاح شده نسبتا کمیاب است.

محصولات چوبی اصلاح شده از دهه 2000 رایج شده اند. انتقادات دریافت شده به دلیل ماهیت سمی درمان سنتی نگهدارنده در ترکیب با منابع رو به کاهش چوب های سخت گرمسیری با دوام طبیعی، توجه جهان را به چوب اصلاح شده معطوف کرده است. تاکنون نقش چوب اصلاح شده در اقتصاد دایره ای ناچیز بوده است. با این حال، Sommerhuber و همکاران. [21] معتقد بود که سهم بازار آن افزایش خواهد یافت. متعاقبا، نیاز به بازیافت چوب اصلاح شده نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین، وظیفه تضمین مواد خام بازیافتی و محصولات بعدی عاری از هرگونه ماده شیمیایی سمی بسیار حیاتی است. همه اینها به نفع استفاده از یک عامل اصلاح کننده سبز مانند CA است.

4.3. چشم انداز اقتصادی
از جنبه بایندر سبز برای کامپوزیت چوب، انتظار می‌رود کاربرد CA با چالش‌هایی روبرو شود زیرا CA به شدت به قیمت بازار آن وابسته است. قیمت CA تجاری سازی شده از 0.70 تا 2.00 دلار به ازای هر کیلوگرم متغیر است [22]. تولید CA زمانی یک بخش پرسود بود. متأسفانه گرانی مواد اولیه و انرژی در سال های اخیر سناریو را تغییر داده است. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، تمایل تولیدکنندگان را برای استفاده از CA به عنوان جایگزینی برای چسب چوب معمولی متوقف خواهد کرد. بنابراین، به دنبال یک بستر یا مسیر پردازش اقتصادی تر به منظور کاهش هزینه تولید یک اولویت فوری است [23].

5. نتیجه گیری ها
CA به عنوان یک ترکیب دوستدار محیط زیست برای بهبود برخی خواص انتخابی چوب اصلاح شده مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفته است. جدای از آن، CA همچنین ثابت شده است که می تواند رزین مصنوعی را به عنوان یک عامل اتصال دهنده برای تولید پانل های چوبی جایگزین کند. کاربرد CA به عنوان یک عامل اصلاح کننده و چسبنده برای چوب در این مقاله بررسی شده است. با بررسی متون و آثار حاضر می توان خلاصه های زیر را به دست آورد:

چوب اصلاح شده با CA بهبود در MOE، مقاومت فشاری و پایداری ابعادی و مقاومت بیولوژیکی و همچنین کاهش WA را نشان داد.
گلیسرول، گلوکز و سوربیتول را می توان با CA ترکیب کرد تا به درمان بهتری منجر شود.
عوامل متعددی شناسایی شده‌اند که می‌توانند بر اثربخشی درمان CA بر روی چوب تأثیر بگذارند، از جمله نوع کاتالیزور، گونه‌های چوب و دمای پخت. به غیر از SHP، اسید کلریدریک (HCl) و اسید پارا تولوئن سولفونیک (p-TSA) نیز از موثرترین کاتالیزورها هستند. دمای حداقل 140 درجه سانتیگراد برای اطمینان از اینکه پلی استریفیکاسیون به میزان بیشتری انجام می شود لازم است.
در ساخت کامپوزیت های مبتنی بر چوب، CA به تنهایی می تواند خواص اتصال کافی برای تخته های حاصل را به دست آورد. با این حال، ساکارز و نشاسته را می توان برای بهبود برخی از خواص انتخابی تخته ها اضافه کرد.
برای ساخت تخته خرده چوب، تخته خرده چوب با خواص بهینه زمانی که 20 درصد وزنی چسب CA/ساکارز با نسبت 25/75 (CA/ساکارز) در دمای بیش از 180 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه فشار داده شود، می‌تواند به دست آید. که تیمار قبل از خشک کردن 12 ساعت در 80 درجه سانتیگراد اتخاذ شد.
برعکس، چسباندن سطوح مسطح در مقایسه با تخته خرده چوب و تخته فیبر کاربرد کاملا متفاوتی دارد. بنابراین، برای ساخت تخته سه لا باند CA/ساکارز با عملکرد قابل قبول، باید: 1) چسب CA/ساکارز را با نسبت 75/25 (CA/ساکارز) در دمای 100 درجه سانتی گراد به مدت 2 ساعت سنتز کرد و 2) چسب داغ تخته سه لا را در دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت 7 دقیقه با سرعت پخش چسب 140 گرم بر متر مربع فشار دهید.
یکی از چالش هایی که CA با آن مواجه است این است که به دمای پرس بالاتر و زمان پرس طولانی تر نیاز دارد. مطالعات بیشتری باید برای مطابقت با عملکرد صنعتی انجام شود.منابع
Apelblat، A. اسید سیتریک; Apelblat, A, Eds. Springer: Cham, Switzerland, 2014; ص 213-266.
او، ز. Umemura، K. چسب های چوبی مبتنی بر زیست: آماده سازی، خصوصیات و آزمایش. He, Z., Eds. CRC Press: بوکا راتون، فلوریدا، 2017؛ ص 221-238.
کریستینا ال. پنیستون; استفن ی. ناکادا; راس پی هلمز; دین جی. آسیموس; ارزیابی کمی اسید سیتریک در آب لیمو، آب لیمو، و محصولات تجاری آب میوه. Journal of Endourology 2008, 22, 567-570, 10.1089/end.2007.0304.
جابر بن حیان (جبر). دانشمندان مسلمان، 700 – 1500 C.E.. بازیابی شده 2020-7-31
Rosaria Ciriminna; فرانچسکو منگوزو؛ ریکاردو دلیسی; ماریو پاگلیارو؛ اسید سیتریک: کاربردهای نوظهور محصول صنعتی کلیدی بیوتکنولوژی مجله مرکزی شیمی 2017, 11, 22, 10.1186/s13065-017-0251-y.
عیزت غنی; زیدون اشعری; پیمان باوون; سنگ هوآ لی؛ کاهش انتشار فرمالدئید تخته خرده چوب با پیوند اوره فرمالدئید با افزودن آمین ها به عنوان جاذب فرمالدئید. Building and Environment 2018, 142, 188-194, 10.1016/j.buildenv.2018.06.020.
A. Kanazawa; I. Saito; الف اراکی; M. Takeda; مینگیو ما؛ یاسواکی سایجو; ریکو کیشی; ارتباط بین قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی نیمه فرار در محیط داخلی و علائم مرتبط با ساختمان در بین ساکنان خانه های مسکونی. Indoor Air 2010, 20, 72-84, 10.1111/j.1600-0668.2009.00629.x.
سن وانگ؛ یالان یو; مینگوی دی; اصلاح سبز لیگنین ساقه ذرت و تهیه چسب چوب بر پایه لیگنین دوستدار محیط زیست.. پلیمرها 2018, 10, 631, 10.3390/polym10060631.
ژونگ یوان ژائو; شیجینگ سان؛ دی وو; مین ژانگ; Caoxing هوانگ; کنجی اوممورا؛ کیانگ یونگ؛ ژائو آفتاب؛ وو و همکاران سنتز و خصوصیات چسب ساکارز و آمونیوم دی هیدروژن فسفات (SADP) برای تخته سه لا. پلیمرها 2019, 11, 1909, 10.3390/polym11121909.
ژونگ یوان ژائو؛ شین هایاشی; وی زو; ژیهوی وو; سوئیچی تاناکا; شیجینگ سان؛ مین ژانگ; کوزو کانایاما؛ کنجی اوممورا؛ چسب چوب دوستدار محیط زیست جدید از ساکارز و آمونیوم دی هیدروژن فسفات.. پلیمرها 2018, 10, 1251, 10.3390/polym10111251.مشاهده تصویر منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *