فروش اسید سیتریک در شیراز

بررسی اجمالی
اسید سیتریک (SIT-rik AS-id) همچنین با نام‌های ۲-هیدروکسی-۱،۲،۳-پروپانتری کربوکسیلیک اسید و اسید β-هیدروکسی تری کاربالیلیک نیز شناخته می‌شود. این یک ترکیب رایج از بافت های گیاهی و جانوری است. وجود آن به ویژه در مرکبات، مانند لیمو، لیموترش، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و کامکوات که نام خود را از اسید گرفته اند، مشهود است. اسید سیتریک در شکل خالص یک ماده کریستالی یا پودری بی رنگ، شفاف، بی بو با طعم اسیدی دلپذیر است. اغلب به صورت مونوهیدرات، با یک مولکول آب مرتبط با هر مولکول اسید سیتریک رخ می دهد. فرمول مونوهیدرات HOOCCH2C(OH)(COOH)CH2COOH·H2O است. مونوهیدرات شکننده است، به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد، آب هیدراتاسیون خود را از دست می دهد.

حقایق کلیدی
نامهای دیگر:
به نمای کلی مراجعه کنید.

فرمول:
HOOCCH2C(OH) (COOH)CH2COOH

عناصر:
کربن، هیدروژن، اکسیژن

نوع ترکیب:
کربوکسیلیک اسید (ارگانیک)

حالت:
جامد

وزن مولکولی:
192.12 گرم در مول

نقطه ذوب:
153 درجه سانتی گراد (307 درجه فارنهایت)

نقطه جوش:
قابل اجرا نیست؛ در دمای بالای 175 درجه سانتیگراد (347 درجه فارنهایت) تجزیه می شود

انحلال پذیری:
محلول در آب، الکل، اتر و سایر حلال های آلی

مشاهده تصویر منبع

فروش اسید سیتریک

فروش اسید سیتریک در شیراز  و سایر شهرها

فروش اسید سیتریک در شیراز در مقادیر مورد نیاز خریداران

فروش اسید سیتریک در شیراز با رعایت ایمنی

فروش اسید سیتریک در شیراز با بهترین قیمت

فروش اسید سیتریک در شیراز با حمل سریع

اسید سیتریک نقش مهمی در متابولیسم دارد، مجموعه ای از واکنش های شیمیایی که زمانی رخ می دهد که سلول ها چربی ها، کربوهیدرات ها و سایر ترکیبات را برای تولید انرژی و ترکیبات مورد نیاز برای ساخت سلول ها و بافت های جدید تجزیه می کنند. در واقع، مجموعه ای از واکنش هایی که توسط آن کربوهیدرات ها به انرژی تبدیل می شوند، به دلیل نقش اساسی این ترکیب در آن واکنش ها، به طور کلی به عنوان چرخه اسید سیتریک شناخته می شوند. چرخه اسید سیتریک همچنین به نام چرخه کربس شناخته می شود، پس از بیوشیمیدان آلمانی-بریتانیایی سر هانس آدولف کربس (1900-1981)، که مجموعه ای از واکنش ها را در سال 1937 کشف کرد. اسید سیتریک همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، ماده ای که باعث خلاص شدن از شر مجموعه ای از مولکول ها به نام رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های سالم آسیب برسانند، سرطان را افزایش دهند و باعث پیری شوند.

کشف اسید سیتریک اغلب به جابر ابن حیان (721-815) کیمیاگر عرب نسبت داده می شود که با نام لاتین گبر نیز شناخته می شود. گبر ماده ای را با تمام خواصی که امروزه با اسید سیتریک برابر می دانیم توصیف کرد، اما او چیزی در مورد ساختار شیمیایی آن نمی دانست. اولین کسی که این ترکیب را به عنوان یک ماده خالص جدا کرد، شیمیدان سوئدی کارل ویلهلم شیل (1742-1786) بود که اسید سیتریک را از آب لیمو به دست آورد. در اواسط قرن نوزدهم، اسید سیتریک به صورت تجاری در ایتالیا از لیمو و سایر مرکبات تولید می شد.

گام مهمی در تولید تجاری اسید سیتریک در سال 1892 زمانی رخ داد که میکروبیولوژیست آلمانی کارل ومر (تاریخ موجود نیست) دریافت که اسید سیتریک می تواند توسط قالب پنی سیلین تولید شود. کشف ومر راه را برای تولید صنعتی اسید سیتریک در مقیاس بزرگ هموار کرد. در سال 1917، شیمیدان آمریکایی جیمز کوری (تاریخ موجود نیست) پیشرفت مهم دیگری در سنتز اسید سیتریک ایجاد کرد. او در حین مطالعه فرآیند تخمیر در ساخت پنیر متوجه شد که کپک Aspergillus niger قادر است قند را به اسید سیتریک تبدیل کند. پس از پیوستن کوری به شرکت داروسازی Pfizerin در سال 1917، فرآیندی به نام SUCIAC – شکر در حال تبدیل به اسید سیتریک – ایجاد کرد که به وسیله آن می‌توان این ترکیب را در مقادیر انبوه ساخت. این فرآیند در نهایت تبدیل به روش اصلی تولید اسید سیتریک امروزه شد.

فروش اسید سیتریک در شیراز

فروش اسید سیتریک در شیراز بسیار مورد استقبال بوده است. بنابراین کارشناسان ما فروش اسید سیتریک در شیراز را با بهترین خدمات ارائه می دهند. فروش اسید سیتریک در شیراز رو به رشد می باشد.

منبع

https://www.encyclopedia.com/science-and-technology/chemistry/organic-chemistry/citric-acid

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *