فروش اسید سیتریک در مشهد

میرا سنتیلینگام

اندرو تورلی در این هفته از اسید برای از بین بردن بار خود استفاده می کند

اندرو تورلی

اگر زندگی به شما لیمو داد، لیموناد درست کنید – به قول معروف. اما می‌توانید در عوض اسید سیتریک، یک ماده شیمیایی بسیار مفید، که به عنوان تنظیم‌کننده اسیدیته در غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود، بسازید.

مشاهده تصویر منبع

لیمو و پودر اسید سیتریک

منبع: © Shutterstock

مرکبات، مانند لیمو، در واقع حاوی طیف وسیعی از اسیدها هستند – آنها به ویژه برای اسید اسکوربیک یا ویتامین C شناخته می شوند – اما اسید سیتریک فراوان ترین آنهاست. در واقع، اسید سیتریک می تواند تا 8 درصد از جرم خشک یک لیمو را تشکیل دهد.

مردم از قرون وسطی اسیدیته آب میوه ها را می دانستند، اما تا سال 1784 بود که کسی توانست اسید سیتریک را جدا کند. کارل ویلهلم شیل آن کسی بود. از شیل به عنوان یک شیمیدان بدشانس یاد می شود که در موارد متعدد کشف مهمی را انجام داده است تا شخص دیگری به طور مستقل مدتی بعد همان کشف را انجام دهد و اعتبار آن را به دست آورد. معروف‌تر از همه، شیله قبل از آنتوان لاووازیه یا جوزف پریستلی، اکسیژن را جدا کرد، اما برای چندین سال چیزی منتشر نکرد، و به همتایانش زمان زیادی داد تا آب‌های تاریخی را با توجه به اولویت‌ها گل آلود کنند. با این حال، او اعتبار اسید سیتریک را به دست آورد، زیرا با موفقیت آن را از آب لیمو متبلور کرد، و روش اصلی تولید آن شد و تا زمانی که جنگ جهانی اول صادرات سیترات کلسیم ایتالیا را مختل کرد، همینطور باقی ماند.

سپس، در سال 1917، جیمز کوری، شیمیدان مواد غذایی ایالات متحده، این ایده جسورانه را داشت که سعی کند اسید سیتریک را از چیزی غیر از مرکبات بسازد. او راهی ابداع کرد تا آن را از طریق تخمیر قندها با استفاده از قالبی به نام Aspergillus niger درست کند. هنگامی که روش کوری توسط صنایع شیمیایی افزایش یافت، قیمت اسید سیتریک از 1.25 دلار در هر پوند به 20 سنت در حدود پنج سال کاهش یافت.

پرتره کارل ویلهلم شیله (1742 – 1786)

کارل ویلهلم شیله (1742 – 1786)

اگرچه در مرکبات فراوان ترین اسید سیتریک است، اما به دلیل نقش مرکزی آن در چرخه اسید سیتریک، اساساً در تمام گیاهان و حیوانات یافت می شود. در حال حاضر، شما مقداری در درون خود دارید، البته فقط مقدار بسیار کمی.

مجموعه‌ای از واکنش‌هایی که چرخه اسید سیتریک را تشکیل می‌دهند، بسیار مهم هستند، زیرا از طریق اکسیداسیون استات حاصل از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها، برای فرآیندهای سلولی انرژی تولید می‌کنند. این انرژی به‌عنوان مولکول‌های ATP، آدنوزین تری فسفات جذب می‌شود که به اطراف سلول ارسال می‌شوند تا واکنش‌های بیوسنتزی، تقسیم سلولی، حرکت در پروتئین‌های حرکتی را تحریک کنند – تقریباً هر کاری که سلول انجام می‌دهد و به انرژی نیاز دارد.

این چرخه توسط بیوشیمیدان آلمانی هانس آدولف کربس در سال 1937 زمانی که در دانشگاه شفیلد در انگلستان کار می کرد شناسایی شد.

کربس اعتبار علمی خود را در دانشگاه فرایبورگ آلمان تثبیت کرده بود. در سال 1932، او و کرت هنسلیت واکنش های شیمیایی اولیه چرخه اوره را بررسی کردند. اما تنها یک سال بعد، در سال 1933، قوانین نازی به اخراج او به دلیل اصل و نسب یهودی اش انجامید.

فروش اسید سیتریک در مشهد

فروش اسید سیتریک در مشهد و سایر شهرها را با شرکت ما تجربه نموده و لذت ببرید.

ما فروش اسید سیتریک در مشهد را با راحت ترین شرایط ارائه می دهیم.

فروش اسید سیتریک در مشهد را برای شما فراهم نموده ایم.

ما با فروش اسید سیتریک در مشهد با سایت خدمتی نوین به مشتریان می دهیم.

اسید سیتریک، مدل مولکولی

منبع: © Shutterstock

اسید سیتریک، مدل مولکولی

خوشبختانه، کار او توجه فردریک گاولند هاپکینز، بیوشیمیدان بریتانیایی را به خود جلب کرده بود، او ترتیبی داد که کربس به کار خود در بریتانیا ادامه دهد. در شفیلد با تنفس پیشرفت زیادی کرد. او با خرد کردن بافت عضلانی کبوترهای تازه کشته شده و معلق کردن آن در محلول، کاهش سرعت متابولیسم را مشاهده کرد. با تکرار این فرآیند، او یک نمک سیترات اضافه کرد که بافت را سه برابر بیشتر نگه داشت. آزمایش‌های اضافی ماهیت چرخه‌ای مسیر را نشان داد، و در مجموع این امر مبنایی برای جایزه نوبل مشترک کربس با فریتز لیپمن در سال 1954 بود.

نه اینکه همه فوراً اهمیت را دیدند. هنگامی که کربس کار خود را در مورد چرخه اسید سیتریک برای انتشار به نیچر ارسال کرد، پاسخ نسبتاً ناامیدکننده ای دریافت کرد:

ویراستار نیچر به آقای اچ کربس تعارف می کند و متأسف است که از آنجایی که نامه های کافی برای پر کردن ستون های مکاتبات نیچر به مدت هفت یا هشت هفته در اختیار دارد، پذیرش نامه های بیشتر در حال حاضر به دلیل این موضوع نامطلوب است. تاخیری که باید در انتشار آنها رخ دهد.

اگر آقای کربس از چنین تاخیری ناراحت نباشد، ویراستار آماده است تا نامه را تا رفع ازدحام نگه دارد، به امید استفاده از آن. او اکنون آن را برمی گرداند، اما اگر آقای کربس ترجیح دهد آن را برای انتشار زودهنگام به نشریه دیگری ارسال کند.»

کربس تصمیم گرفت به جای آن به Enzymologia در هلند تسلیم شود.

میرا سنتیلینگام

اندرو تورلی از دنیای شیمی با ترکیب شیمیایی اسید سیتریک. هفته آینده، یک اسید دیگر، اما با طیف وسیعی از معانی.

ریشل بورکز

خشم، عشق، شهوت، قدرت، فداکاری – رنگ قرمز نماد همه آنهاست. داستان یک رنگ قرمز خاص همه این عناصر و بیشتر را دارد. تاریخچه این رنگ یک داستان خاردار است – و نه فقط به این دلیل که شامل کاکتوس های گلابی خاردار است.

میرا سنتیلینگام

با ریشل بورکز در Chemi هفته آینده چگونه کار کنیدتلاش در عنصر آن. تا آن زمان، ممنون که گوش دادید، من میرا سنتیلینگام هستم.

فروش اسید سیتریک در مشهد

برای فروش اسید سیتریک در مشهد امکانات خوبی فراهم گردیده است.

کارشناسان ما آماده فروش اسید سیتریک در مشهد هستند.

منبع

https://www.chemistryworld.com/podcasts/citric-acid/8736.article

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *