فروش اسید فسفریک خوراکی

وبلاگ
اسید فسفریک (V)
در شیمی معدنی، اسیدهای حاوی فسفر زیادی وجود دارد. اسید فسفریک (V) که اسید اورتوفسفریک نیز نامیده می شود و دارای فرمول ساختاری H3PO4 است، یک ترکیب مشخص با کاربرد صنعتی بسیار گسترده است. اما آیا استفاده از آن بی خطر است؟

تاریخ انتشار: 9/03/2022

اسید فسفریک از کجا می آید؟
دو روش اساسی برای بدست آوردن اسید فسفریک وجود دارد. روش اول، به اصطلاح روش مرطوب، از کلسیم فسفات که به طور طبیعی در سنگ ها به شکل مواد معدنی مانند آپاتیت ها و فسفوریت ها وجود دارد، استفاده می کند. هنگامی که با اسید سولفوریک درمان می شوند، به سولفات کلسیم به راحتی قابل فیلتر شدن و اسید فسفریک صنعتی (V) تبدیل می شوند.

در صورت تمایل، اسید درجه مواد غذایی و شیمیایی نیز با جداسازی فسفر خالص در یک کوره قوس الکتریکی و سپس تبدیل آن به دکاتاکسید تترا فسفر تولید می‌شود. سپس این ترکیب با آب داغ تصفیه می شود و در نتیجه اسید فسفریک خالص و با کیفیت بالا (V) تولید می شود.

مشاهده تصویر منبع

فروش اسید فسفریک خوراکی

فروش اسید فسفریک خوراکی در سراسر جهان طرفدارانی دارد. فروش اسید فسفریک خوراکی بسیار مورد نیاز تولیدکنندگان مواد غذایی می باشد. فروش اسید فسفریک خوراکی را می توان با سایت های فروش تجربه نمود. فروش اسید فسفریک خوراکی در سراسر ایران میسر است.

خواص اسید فسفریک (V)
اسید فسفریک خالص یک جامد کریستالی بدون رنگ یا بو است. بسیار محلول در آب، محلولی شفاف تشکیل می دهد که در غلظت های بالا، بسیار سوزاننده است. محلول های با غلظت های بالاتر PH بسیار پایینی دارند و بنابراین برای اسیدی شدن ایده آل هستند.

این ترکیب دارای خواص خورندگی است و با فلزات فعال مانند آلومینیوم و آهن واکنش داده و هیدروژن آزاد می کند. علاوه بر این، رطوبت سنجی است، بنابراین به طور موثر آب را از محیط اطراف خود جذب می کند.

در دمای 42.35 درجه سانتی گراد، کریستال های اسید فسفریک ذوب می شوند. نقطه جوش در فشار معمولی اتمسفر 212 درجه سانتیگراد است.

 

کودها – کاربرد اصلی اسید فسفریک
اسید فسفریک (V) عمدتاً در ساخت کودهای معدنی استفاده می شود. این مواد که به طور گسترده در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند، به گونه ای طراحی شده اند که نسبت های ایده آلی از عناصر لازم برای رشد، به ویژه نیتروژن، فسفر و پتاسیم را برای محصولات فراهم کنند. کودهای کلیدی فسفات عمدتا سوپر فسفات ها با سطح بالایی از فراهمی زیستی هستند.

متأسفانه مصرف زیاد کودهای فسفاته منجر به انتشار مقادیر زیادی فسفر در محیط می شود. این منجر به اوتروفیکاسیون بدنه های آبی می شود که بیشتر منجر به اختلال جدی در تعادل بیولوژیکی می شود.

نمونه های دیگر استفاده از اسید فسفریک
تا 90 درصد از تولید جهانی اسید فسفریک در تولید کودهای مصنوعی استفاده می شود. باقی مانده عمدتاً در صنایع غذایی استفاده می شود. به عنوان افزودنی غذایی E338، اسید فسفریک (V) به عنوان یک تنظیم کننده اسیدیته عمل می کند و در بسیاری از نوشیدنی های گازدار محبوب وجود دارد – از جمله، این اسید مسئول طعم مشخص کوکاکولا است.

E338 همچنین یک مهارکننده رشد باکتری ها و کپک ها است که ایمنی محصولات غذایی (مانند مرباها) را افزایش می دهد و عمر مفید آنها را افزایش می دهد. نمک های اسید فسفریک نه تنها اسیدیته را تنظیم می کنند، بلکه پروتئین های شیر را نیز اصلاح می کنند و بنابراین در تولید محصولات لبنی استفاده می شوند.

سایر کاربردهای اسید فسفریک عبارتند از:

صنایع شیمیایی و دارویی،
تولید پوشش های محافظ مبتنی بر فسفات که به فلزات خاصیت ضد خوردگی می دهد.
دندانپزشکی و ارتودنسی (این ترکیب برای اچ کردن سطوح دندان استفاده می شود)
تولید پیل سوختی،
ضدعفونی کارخانه های لبنی و آبجوسازی،
از بین بردن زنگ از قطعات فلزی
علاوه بر این، نمک های اسید فسفریک نیز در کارهای آزمایشگاهی، در تولید صابون و مواد شوینده و در تصفیه آب استفاده می شود.

طیف گسترده ای از محصولات مبتنی بر ترکیبات ارگانوفسفر، همچنین مشتق شده از اسید فسفریک (V)، در پیشنهاد گروه PCC موجود است. محصولات موجود مانند فسفونات ها یا فسفات ها را می توان در کاتالوگ پورتال محصولات یافت.

 

آیا اسید فسفریک خطرناک است؟
مقادیر محدودی اسید فسفریک و املاح آن در بدن انسان وجود دارد. آنها مسئول pH صحیح مایعات بدن هستند، اما همچنین اسیدهای نوکلئیک و حامل های انرژی مولکولی – ATP و ADP را می سازند. این ترکیب در دندان ها و استخوان ها نیز وجود دارد.

از سوی دیگر، مقادیر بیش از حد اسید فسفریک (V) می تواند برای سلامتی مضر باشد. البته خطر اصلی تماس با محلول بسیار غلیظ H3PO4 است. این ترکیب بسیار سوزاننده در تماس با پوست و غشاهای مخاطی باعث سوختگی شیمیایی می شود. مصرف آن باعث تحریک شدید دستگاه گوارش، استفراغ، اسهال خونی، مشکلات تنفسی و حتی تشنج و مرگ می شود.

متأسفانه به عنوان یک افزودنی غذایی E338 در دوزهای بالا اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارد. به گفته دانشمندان، فسفر بیش از حد می تواند منجر به ایجاد سنگ کلیه و پوکی استخوان شود. همچنین در جذب بسیاری از مواد معدنی ارزشمند اختلال ایجاد می کند و باعث فرسایش مینای دندان می شود.

فروش اسید فسفریک خوراکی

فروش اسید فسفریک خوراکی را با رعایت نکات ایمنی انجام دهید.فروش اسید فسفریک خوراکی در حجم مورد نیاز خریداران صورت می پذیرد. فروش اسید فسفریک خوراکی بسیار مورد نیاز می باشد. ما فروش اسید فسفریک خوراکی را انجام می دهیم.

منبع

https://www.products.pcc.eu/en/blog/phosphoric-acid-v/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *