قیمت پتاسیم کلراید خوراکی

کلرید پتاسیم
نام های دیگر sylvite (شکل معدنی)؛ موریات پتاس
شناسه ها
شماره CAS 7447-40-7
خواص
فرمول مولکولی KCl
جرم مولی 74.551 گرم بر مول
ظاهر جامد کریستالی سفید
چگالی 1.987 گرم بر سانتی متر مکعب
نقطه ذوب
776 درجه سانتی گراد

حلالیت در آب 28.1 گرم در 100 سانتی متر مکعب (0 درجه سانتیگراد).
34.0 گرم / 100 سانتی متر مکعب (20 درجه سانتی گراد)؛ 56.7 گرم / 100 سانتی متر مکعب (100 درجه سانتی گراد)؛

خطرات
LD50 2600 میلی‌گرم بر کیلوگرم (خوراکی/موش صحرایی)، 39 میلی‌گرم بر کیلوگرم (درون وریدی/رت)[1]
ترکیبات مرتبط
آنیون های دیگر پتاسیم فلوراید. برمید پتاسیم؛ یدید پتاسیم
کاتیونهای دیگر کلرید سدیم؛ کلرید روبیدیم
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده باشد، داده ها برای آن ارائه می شود
مواد در حالت استاندارد خود
(در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)

قیمت پتاسیم کلراید خوراکی بسیار متفاوت است.
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
ترکیب شیمیایی کلرید پتاسیم (KCl) یک فلز هالید است که از پتاسیم و کلر تشکیل شده است. در حالت خالص بدون بو است. دارای کریستال زجاجیه سفید یا بی رنگ، با ساختار کریستالی است که به راحتی در سه جهت می شکافد. بلورهای کلرید پتاسیم به صورت مکعبی در مرکز صورت هستند. کلرید پتاسیم معمولاً به عنوان “Muriate of Potash” نیز شناخته می شود. رنگ پتاس بسته به فرآیند استخراج و بازیابی مورد استفاده از صورتی یا قرمز تا سفید متفاوت است. پتاس سفید، که گاهی اوقات به عنوان پتاس محلول نیز شناخته می شود، معمولاً تجزیه و تحلیل بالاتری دارد و عمدتاً برای تولید کودهای مایع اولیه استفاده می شود. KCl در پزشکی، کاربردهای علمی، فرآوری مواد غذایی و در اجرای قضایی از طریق تزریق کشنده استفاده می شود. به طور طبیعی به عنوان سیلویت معدنی و در ترکیب با کلرید سدیم به عنوان سیلوینیت وجود دارد.

قیمت پتاسیم کلراید خوراکی را از شرکت های معتبر بخواهید.

دانش توصیه شده اضافی

تست حساسیت روزانه

محدوده توزین ایمن نتایج دقیق را تضمین می کند

راهنمای مهارت های ضروری آزمایشگاهی
قیمت پتاسیم کلراید خوراکی به تولیدکننده آن بستگی دارد.
خواص شیمیایی
کلرید پتاسیم می تواند به عنوان منبع یون کلرید واکنش نشان دهد. مانند هر کلرید یونی محلول دیگر، وقتی به محلول یون فلزی مناسب اضافه می شود، نمک های کلرید نامحلول را رسوب می دهد:

KCl(aq) + AgNO3(aq) → AgCl(s) + KNO3(aq)
اگرچه پتاسیم الکترومثبت تر از سدیم است، KCl را می توان با واکنش با سدیم فلزی در دمای 850 درجه سانتی گراد به فلز کاهش داد، زیرا پتاسیم با تقطیر حذف می شود (به اصل Le Chatelier مراجعه کنید):

KCl(l) + Na(l) ⇌ NaCl(l) + K(g)
این روش اصلی ترین روش برای تولید پتاسیم فلزی است. الکترولیز (که برای سدیم استفاده می شود) به دلیل حلالیت بالای پتاسیم در KCl مذاب با شکست مواجه می شود.

مانند سایر ترکیبات حاوی پتاسیم، KCl به صورت پودر، نتیجه آزمایش شعله یاس بنفش را نشان می دهد.

قیمت پتاسیم کلراید خوراکی به دلیل مصارف بالای آن مورد توجه می باشد.

ساخت / استخراج
کلرید پتاسیم به طور طبیعی به صورت سیلویت وجود دارد و می توان آن را از سیلوینیت استخراج کرد. همچنین از آب نمک استخراج می شود و می توان آن را با کریستالیزاسیون از محلول، شناورسازی یا جداسازی الکترواستاتیک از مواد معدنی مناسب تولید کرد. این محصول فرعی ساخت اسید نیتریک از نیترات پتاسیم و اسید هیدروکلریک است.

استفاده می کند
اکثر کلرید پتاسیم تولید شده برای تولید کود استفاده می شود، زیرا رشد بسیاری از گیاهان به دلیل مصرف پتاسیم آنها محدود می شود. به عنوان یک ماده اولیه شیمیایی برای ساخت هیدروکسید پتاسیم و فلز پتاسیم استفاده می شود. همچنین در پزشکی، کاربردهای علمی، فرآوری مواد غذایی، به عنوان جایگزینی بدون سدیم برای نمک خوراکی (کلرید سدیم) و در اجرای قضایی از طریق تزریق کشنده استفاده می شود. گاهی اوقات در آب به عنوان سیال تکمیل کننده در عملیات نفت و گاز استفاده می شود. KCl به عنوان منبع تابش بتا برای کالیبراسیون تجهیزات نظارت بر تشعشع مفید است زیرا پتاسیم طبیعی حاوی 0.0118٪ از ایزوتوپ 40K است. یک کیلوگرم KCl 16350 بکرل تابش متشکل از 89.28 درصد بتا و 10.72 درصد گاما با 1.46083 مگا ولت تولید می کند. کلرید پتاسیم 70٪ از “آب یخ” را که ظاهراً دوستدار حیوانات خانگی و گیاهی Ace Hardware است تشکیل می دهد، اگرچه از نظر کیفیت ذوب پایین تر از کلرید کلسیم است (0 درجه فارنهایت در مقابل -25 درجه فارنهایت).

قیمت پتاسیم کلراید خوراکی در سراسر جهان بسته به میزان خرید مشتری می باشد.

خواص بیولوژیکی و پزشکی
پتاسیم در بدن انسان حیاتی است و کلرید پتاسیم خوراکی وسیله رایج برای تکمیل مجدد آن است، اگرچه می توان آن را رقیق کرد و به صورت داخل وریدی نیز داد (البته در غلظت های بسیار کمتر از مواردی که در اعدام ها استفاده می شود). می توان از آن به عنوان جایگزین نمک برای غذا استفاده کرد، اما به دلیل طعم ضعیف، تلخ و بی نمک آن، معمولاً برای بهبود طعم آن را با نمک معمولی، کلرید سدیم مخلوط می کنند تا طعم آن را بهبود بخشد (مثلاً در نمک Morton® Lite [ 1]). از نظر پزشکی در درمان هیپوکالمی و شرایط مرتبط، برای مسمومیت با دیژیتال و به عنوان یک پرکننده الکترولیت استفاده می شود. نام های تجاری عبارتند از K-Dur®، Klor-Con®، Micro-K®، و Kaon Cl®. عوارض جانبی می تواند شامل ناراحتی های گوارشی از جمله تهوع و استفراغ، اسهال و خونریزی دستگاه گوارش باشد. مصرف بیش از حد آن باعث هیپرکالمی می شود که می تواند منجر به پارستزی، بلوک های هدایت قلبی، فیبریلاسیون، آریتمی و اسکلروز شود.

دستگاه تناترون دکتر جک کوورکیان دوز کشنده ای از کلرید پتاسیم را به بیمار تزریق کرد که باعث توقف عملکرد قلب شد.

گرم، پس از کما ناشی از تیوپنتال سدیم به دست آمد.

این خواص موجب اهمیت قیمت پتاسیم کلراید خوراکی می شود.

مشخصات فیزیکی
کلرید پتاسیم مانند بسیاری از نمک های دیگر دارای ساختار کریستالی است. ساختار: مکعبی رو به مرکز. ثابت شبکه: تقریباً 6.3 آنگستروم.

در شیمی و فیزیک معمولاً به عنوان یک استاندارد استفاده می شود، به عنوان مثال به عنوان یک محلول استاندارد کالیبراسیون در اندازه گیری هدایت الکتریکی محلول های (یونی)، زیرا محلول های KCl با دقت تهیه شده دارای خواص قابل اندازه گیری خوب و قابل تکرار هستند.

حلالیت KCl در حلال های مختلف
(گرم KCl / 100 گرم حلال در دمای 25 درجه سانتیگراد)
H2O 36
آمونیاک مایع 0.04
دی اکسید گوگرد مایع 0.041
متانول 0.53
اسید فرمیک 19.2
سولفولان 0.004
استونیتریل 0.0024
استون 0.000091
فرمامید 6.2
استامید 2.45
دی متیل فرمامید 0.017 – 0.05
ارجاع:
Burgess, J. Metal Ions in Solution
(الیس هوروود، نیویورک، 1978)
شابک 0-85312-027-7
موارد احتیاط
از راه خوراکی بیش از حد سمی است. LD50 حدود 2500 میلی گرم بر کیلوگرم است (به این معنی که یک فرد با وزن 75 کیلوگرم (165 پوند) باید حدود 190 گرم (6.7 اونس) مصرف کند؛ نمک معمولی تقریباً سمی است. به صورت داخل وریدی این مقدار به بیش از 100 میلی گرم بر کیلوگرم کاهش می یابد، اما نگرانی بیشتر اثرات شدید آن بر عضلات قلب است. دوزهای بالا می تواند باعث ایست قلبی و مرگ سریع شود. مقدار زیادی از کلرید پتاسیم داخل وریدی برای متوقف کردن ضربان قلب از طریق تزریق کشنده استفاده می شود.

به همین علت قیمت پتاسیم کلراید خوراکی دارای اهمیت است.

منابع
↑ برنارد مارتل. تجزیه و تحلیل ریسک شیمیایی: یک کتابچه راهنمای عملی. کوگان، 2004، صفحه 369. ISBN 1903996651.
هندبوک شیمی و فیزیک، ویرایش 71، انتشارات CRC، آن آربور، میشیگان، 1990.
N. N. Greenwood, A. Earnshaw, Chemistry of the Elements, Pergamon Press, 1984. ISBN 0-08-022057-6

https://www.drugs.com/potassium_chloride.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *