ما یک پلتفرم تجارت هستیم، نه یک بازار. بنابراین، تفاوت چیست؟

همه بازارها پلتفرم های تجاری هستند. اما همه پلتفرم های تجاری بازار نیستند. سردرگم؟ در واقع، شباهت‌های زیادی بین این دو مدل وجود دارد – هر دو برای ارتباط خریداران با فروشندگان، ارائه اطلاعات در مورد محصولات و کمک به پردازش تراکنش‌ها طراحی شده‌اند. هر دو مدل می توانند مخاطبان گسترده ای را تامین کنند یا در محصولات یا خدمات خاصی تخصص داشته باشند. هر دو در تلاش هستند تا کارایی را در فرآیند خرید و فروش به ارمغان آورند. بنابراین، تفاوت‌های بین این دو مدل چیست و چرا Agilis خود را به‌عنوان پلتفرم تجاری و نه یک بازار قرار می‌دهد؟ ما آن را به چهار عنصر کلیدی تقسیم کردیم.

بازارها مختل می شوند، پلتفرم های تجاری برای روابط ارزش قائل می شوند. صنعت بازار از اصطلاح “اختلال” به عنوان نشان افتخار استفاده می کند. خرده فروشان آنلاین بزرگ مفتخرند که نحوه خرید و فروش محصولات و خدمات را به هم ریخته اند. هنگامی که یک بازار آنلاین وارد می شود، بسیاری از بازیگران موجود از کار خارج می شوند، زنجیره های تامین از بین می روند، مشارکت ها از بین می روند. در Agilis، ما چیزها را متفاوت می بینیم. خرید و فروش مواد شیمیایی با فروش مستقیم کتاب، مبلمان یا حتی اتومبیل به کاربر نهایی یکسان نیست. این صنعت دارای یک زنجیره ارزش پیچیده است که بر اساس روابط نزدیک، به ویژه با توزیع کنندگان، ساخته شده است. پلتفرم تجاری مانند ما، که برای یک صنعت خاص ساخته شده است، در پشتیبانی و بهبود جریان‌های کاری و فرآیندهای موجود پیشرفت می‌کند و برای همه بازیگران در هر مرحله از زنجیره تامین ارزش ارائه می‌کند.

بازارها به‌عنوان واسطه عمل می‌کنند، پلتفرم‌های تجاری به شما کمک می‌کنند تا با شرایط خودتان تجارت کنید. اکثر بازارهای آنلاین یک هدف اصلی را دنبال می کنند – ارتباط خریداران آنلاین با محصولاتی که به دنبال آنها هستند و فروشندگان با مشتریان بالقوه. یک بازار تجارت الکترونیک با طراحی خوب می تواند یافتن محصولات، مقایسه قیمت ها، ارسال پرداخت ها و به طور کلی خرید آنلاین را برای مشتری آسان کند. فروشندگان از دسترسی به مجموعه ای از مشتریان بالقوه زیر چتر بازار سود می برند. یک پلتفرم تجاری خاص صنعت، انتخاب گسترده ای از گزینه های خرید از تامین کنندگان معتبر و همه مزایای بازار فوق را به مشتریان ارائه می دهد، اما این همه کاری نیست که آنها انجام می دهند.

  1. ارائه‌دهنده پلتفرم تجارت به بازیگران کلیدی این صنعت اجازه می‌دهد تا پورتال‌های برند خود را بسازند و خدمات ارزش افزوده مانند تخصص بازاریابی و تولید سرنخ را ارائه می‌دهند. در Agilis، ما یک راه‌حل نرم‌افزاری مبتنی بر ابر را برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد شیمیایی ارائه می‌کنیم که می‌توان آن‌ها را برای پشتیبانی از گردش‌های کاری منحصربه‌فرد آنها پیکربندی کرد و تجارت با آنها را برای مشتریان آسان‌تر کرد. ما هنوز یک فضای آنلاین داریم که در آن خریداران و فروشندگان می توانند یکدیگر را بیابند – اما هدف اصلی ما ایجاد محیطی است که در آن همه طرف ها بتوانند به طور ایمن و شفاف تجارت خود را – از ابتدا تا انتها – انجام دهند و فرآیندها، روش ها و ارتباطات موجود را بهبود بخشند.

بازارها برای برخی از بازیکنان ارزش ایجاد می کنند، پلتفرم های تجاری بر زنجیره های ارزش کامل تمرکز می کنند. بازارها دست وسط را بریده اند. برای بسیاری از محصولات، این در واقع یک راه عالی برای افزایش کارایی است. اما خرید مواد شیمیایی صنعتی کاری نیست که اکثر شرکت ها بتوانند (یا بخواهند!) بدون اینکه بدانند خریدار یا فروشنده کیست، یا سابقه آنها در تولید، جابجایی و تحویل مواد شیمیایی خاص چگونه است، انجام دهند. آنها می خواهند بدانند که چه خدمات و پشتیبانی پشتیبان (مثلاً کمک فنی در استفاده از محصول) را می توانند ارائه دهند. اینجا مکانی برای تطبیق خریداران و فروشندگان به صورت ناشناس یا پرتاب یک محصول به یک دامنه عمومی نیست. و به همین دلیل است که توزیع کنندگان همچنان به ایفای نقش حیاتی در زنجیره ارزش شیمیایی ادامه می دهند و اعتماد بین طرفین اغلب برای دهه ها پرورش می یابد. در Agilis، ما قویاً معتقدیم که این صنعت می‌تواند از راه‌حلی بهره ببرد که بازیگران بازار را قادر می‌سازد تا زنجیره‌های عرضه، روابط و جریان‌های کاری موجود را دیجیتالی کنند و در عین حال از مزایای عظیم فناوری دیجیتال بهره‌مند شوند. راه حل ما نقش توزیع کنندگان را افزایش می دهد و برای همه بازیکنان ارزش ایجاد می کند.

بازارها بین خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار می‌کنند، پلتفرم‌های بازرگانی دید را از تولیدکننده به مشتری نهایی می‌افزایند. محصولات شیمیایی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند – از کشاورزی، تولید صنعتی، تا فرآوری مواد غذایی، اما تولیدکنندگان مواد خام اغلب راهی برای ردیابی محصولاتشان در نهایت برای استفاده ندارند. Agilis تولید کنندگان مواد شیمیایی را قادر می سازد تا زنجیره های تامین خود را دیجیتالی کرده و به مصارف نهایی محصولات خود دسترسی کامل داشته باشند. دسترسی به این داده ها به تولیدکنندگان کمک می کند تا اهداف تولید دقیق تری را تعیین کنند، الگوهای بازار را درک کنند و نوسانات قیمت را تحلیل کنند. این فقط یافتن خریدار نیست – بلکه شفافیت و دیده شدن در کل زنجیره ارزش محصولات است.

همه پلتفرم‌های تجاری یکسان ایجاد نمی‌شوند، اما ما معتقدیم که در Agilis، یک سس مخفی پیدا کردیم که به ما کمک می‌کند تجارت شیمیایی را به عصر دیجیتال بیاوریم بدون اینکه جریان کار و روابطی را که طی سال‌ها به کمال رسیده و پرورش یافته‌اند، مختل کنیم. این صنعت منحصر به فرد است و به دانش تخصصی و درک فرآیندهای پیچیده نیاز دارد – و تا کنون، مشتریان ما به ما گفته اند که ممکن است به تازگی کد نحوه فعال کردن تجارت آنلاین را برای بازیکنان در هر اندازه ای شکسته باشیم.

به ما سر بزنید https://agilischemicals.com تا ببینید Agilis چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد.

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *