محل خرید سدیم هیدروکسید

برای اطلاعات بیشتر
“تعیین سطوح مواجهه حاد مرجع برای سموم موجود در هوا.” [سدیم هیدروکسید]. دفتر ارزیابی خطرات بهداشت محیطی، ایالت کالیفرنیا. http://www.oehha.ca.gov/air/acute_rels/pdf/1310932A.pdf (دسترسی در 8 نوامبر 2005).

“محلول سود سوزآور DOW.” شرکت شیمیایی داو http://www.dow.com/causticsoda/prod/process.htm” (دسترسی در 8 نوامبر 2005).

“سدیم هیدروکسید.” کارت های بین المللی ایمنی شیمیایی http://www.cdc.gov/niosh/ipcsneng/neng0360.html (دسترسی در 8 نوامبر 2005).

“سدیم هیدروکسید.” مدلاین پلاس. http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002487.htm (دسترسی در 8 نوامبر 2005).

وایت، الین. “ساخت صابون مدرن با گیاهان، موم زنبور عسل و روغن های گیاهی.” http://www.pioneerthinking.com/soaps.html (دسترسی در 8 نوامبر 2005).

مشاهده تصویر منبع

ترکیبات شیمیایی
هیدروکسید سدیم

محل خرید سدیم هیدروکسید

محل خرید سدیم هیدروکسید در سایتهای فروش مواد شیمیایی است. محل خرید سدیم هیدروکسید بسیار در دسترس است. ما محل خرید سدیم هیدروکسید هستیم. کافیست با ما تماس بگیرید.

منابع

هیدروکسید سدیم، NaOH، همچنین به عنوان لیمو و سود سوزآور شناخته می شود، یک جامد سفید بسیار سوزاننده (خورنده و آسیب رسان به بافت انسان) است که به راحتی در آب حل می شود. در دمای 605 درجه فارنهایت (318 درجه سانتیگراد) ذوب می شود، در دمای 2535 درجه فارنهایت (1390 درجه سانتیگراد) می جوشد، چگالی آن 2.1 گرم بر سانتی متر مکعب است و در حدود 111 گرم در هر 100 میلی لیتر (در دمای 20 درجه سانتیگراد) در آب محلول است. . هیدروکسید سدیم در شکل خالص خود به صورت پولک، گرانول و گلوله تولید می شود. تولید جهانی هیدروکسید سدیم عمدتاً در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا اتفاق می‌افتد که اروپا حدود یک چهارم و آسیا و آمریکای شمالی هر کدام حدود یک سوم را تولید می‌کنند. تولید باقی مانده در سایر نقاط جهان رخ می دهد.

هیدروکسید سدیم در ساخت صابون، ابریشم مصنوعی و کاغذ، در پالایش نفت و در منازل به عنوان پاک کننده فاضلاب و پاک کننده اجاق استفاده می شود. هیدروکسید سدیم یکی از قوی ترین پایه هایی است که معمولا در صنعت استفاده می شود. محلول های هیدروکسید سدیم در آب در حد بالایی (پایه ترین) مقیاس pH قرار دارند. هیدروکسید سدیم از طریق فرآیندی به نام کورالکالی ساخته می شود که از الکترولیز (گذراندن جریان الکتریکی از محلول آبی) کلرید سدیم (نمک خوراکی) برای تولید هیدروکسید سدیم و گاز کلر استفاده می کند.

هیدروکسید سدیم در محصولات خانگی
دو تا از رایج‌ترین محصولات خانگی حاوی هیدروکسید سدیم، پاک‌کننده‌های فاضلاب و پاک‌کننده‌های فر هستند. زمانی که اکثر لوله‌ها گرفتگی دارند، ترکیبی از چربی و گریس است. پاک کننده هایی که حاوی هیدروکسید سدیم هستند (چه به صورت جامد و چه به صورت محلول در آب) چربی ها را به صابون تبدیل می کنند که در آب حل می شود. علاوه بر این، هنگامی که هیدروکسید سدیم در آب حل می شود، گرمای زیادی ایجاد می شود. این گرما به آب شدن گرفتگی کمک می کند. هیدروکسید سدیم برای بافت انسان (به ویژه چشم) بسیار مضر است. اگر مقدار زیادی پاک کننده زهکش جامد به یک زهکشی مسدود شده اضافه شود، گرمای تولید شده در واقع می تواند آب را بجوشاند و منجر به پاشیدن محلول سوزاننده به اندازه کافی در چشم شود که باعث کوری شود. برخی از پاک کننده های فاضلاب نیز حاوی قطعات کوچک فلز آلومینیوم هستند. آلومینیوم با هیدروکسید سدیم موجود در آب واکنش داده و گاز هیدروژن تولید می کند. حباب های گاز هیدروژن به هم زدن مخلوط کمک می کند و به از بین بردن گرفتگی کمک می کند.

پاک کننده های اجاق گاز با تبدیل گریس (چربی ها و روغن ها) به صابون کار می کنند، که سپس می توان آن را حل کرد و با یک اسفنج مرطوب پاک کرد.

شرایط کلیدی و محل خرید سدیم هیدروکسید
پایه – محلولی با pH بیشتر از هفت، دارای غلظت یون هیدروکسید (OH) بیشتر از یون هیدروژن (H+)

سوز آور – آسیب رساندن به بافت انسان.

مقیاس pH – مقیاسی که برای اندازه‌گیری اسیدیته یا قلیاییت (پایه) یک ماده استفاده می‌شود. از 0 تا 14 متغیر است، با pH های زیر 7 اسیدی و بیشتر از 7 بازی (یا قلیایی) است. pH 7 خنثی است. موادی با pH کمتر از 2 یا بیشتر از 12 می توانند برای بافت انسان سوز آور باشند.

محلول — قابلیت حل شدن دارد. شکر در آب محلول است.

کاربردهای صنعتی سدیم هیدروکسید
هیدروکسید سدیم برای خنثی کردن اسیدها و به عنوان منبع یون سدیم برای واکنش هایی که سایر ترکیبات سدیم را تولید می کنند استفاده می شود. در پالایش نفت از آن برای خنثی سازی و حذف اسیدها استفاده می شود. واکنش سلولز با هیدروکسید سدیم یک مرحله کلیدی در ساخت ریون و سلفون است.

محل خرید سدیم هیدروکسید شرکت های اینترنتی فروش مواد شیمیایی است. محل خرید سدیم هیدروکسید در دسترس است.

هیدروکسید سدیم به عنوان یک کاتالیزور برای ساخت بیودیزل (سوخت دیزل ساخته شده به طور کامل یا جزئی از روغن های گیاهی) استفاده می شود که در دهه 2000 استفاده از آن رایج شد. در تولید صنعتی صابون ها از هیدروکسید سدیم در فرآیند صابون سازی استفاده می شود. صنایع غذایی از هیدروکسید سدیم برای شستشوی شیمیایی مواد غذایی مختلف از جمله میوه ها و سبزیجات و همچنین استفاده از آن برای فرآوری کاکائو، نوشابه ها و بستنی استفاده می کند.

منابع
کتاب ها
امسلی، جان. بلوک های ساختمانی طبیعت: راهنمای A-Z برای عناصر. آکسفورد، انگلستان: انتشارات دانشگاه آکسفورد، 2003.

لید، دیوید آر.، ویرایش. CRC Handbook of Chemistry and Physics Boca Raton, FL: CRC Press, 2005.

سیکیرسکی، اسلاومیر. شیمی مختصر عناصر. چیچستر، انگلستان: انتشارات هوروود، 2002.

اسنایدر، سی.

ح. شیمی فوق العاده چیزهای معمولی. ویرایش چهارم نیویورک: جان وایلی و پسران، 2002.

منبع

https://www.encyclopedia.com/science-and-technology/chemistry/compounds-and-elements/sodium-hydroxide

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *