نقش مکمل های غذایی در تضمین وعده های غذایی سالم

بشقاب غذای سفید با چنگال و چاقو در زمینه آبی

در اواخر سال 2020، وزارت کشاورزی و بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آخرین نسخه دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها (DGA) را منتشر کرد. DGA ها هر پنج سال یک بار منتشر می شوند و حاوی توصیه های مبتنی بر علم هستند که به هدایت سیاست غذایی و تغذیه کمک می کنند. این بار، آنها توصیه هایی را برای زنان باردار، نوزادان و کودکان خردسال (جمعیت B-24)، راهنمایی در مورد کاهش مصرف قند، سدیم و چربی های اشباع شده، و پیشنهادهایی برای گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم های غذایی روزانه ارائه کردند.

با اقتصاد آسیب دیده در نتیجه COVID-19، بسیاری از خانواده ها و افراد در تامین نیازهای غذایی روزانه خود با چالش هایی روبرو هستند. در حالی که افزودنی‌های غذایی ممکن است بیشتر برای افزایش طعم، بافت، تازگی و ظاهر غذاها شناخته شوند – آنها همچنین در حصول اطمینان از اینکه بسیاری از محصولات غذایی توصیه‌های تغذیه‌ای فدرال را رعایت می‌کنند به همین دلایل بسیار مهم هستند – و با هزینه مقرون به صرفه‌تر. این امر به ویژه در زمانی که بسیاری از آنها دسترسی محدودی به خواربارفروشی ها یا بازارها دارند، چه به عنوان یک اقدام احتیاطی داوطلبانه و چه به دلیل موقعیت جغرافیایی، اهمیت دارد.

چگونه افزودنی های غذایی به ما کمک می کنند تا توصیه های تغذیه ای را رعایت کنیم؟

کووید نه تنها بر امور مالی و نحوه خرید ما تأثیر گذاشته است، بلکه منجر به تغییرات بزرگی در عادات غذایی ما شده است. 85 درصد از کل مصرف کنندگان گزارش تغییرات در نحوه و نحوه خوردن آنها از زمان شروع همه گیری. یکی از برجسته ترین تغییرات، تمرکز مجدد بر سلامت و ایمنی است، همانطور که بسیاری از آمریکایی ها هستند به طور فزاینده ای به دنبال انتخاب های غذایی سالم تر – نقش افزودنی های غذایی را با ارزش تر می کند.

یکی از راه هایی که افزودنی های غذایی می توانند به بهبود تغذیه کمک کنند، افزایش ماندگاری میوه ها و سبزیجات کنسرو شده است. از مواد معمولی مانند نمک و سرکه و همچنین افزودنی های غذایی مانند اسید سیتریک برای نگهداری غذاهای کنسرو شده استفاده می شود و به عنوان یک امتیاز اضافی، این محصولات ارزان تر از میوه ها و سبزیجات تازه هستند. یکی دیگر از افزودنی های غذایی، مونو و دی گلیسیریدهای اسیدهای چرب، به عنوان عامل پوششی برای میوه ها و سبزیجات تازه استفاده می شود و کیفیت محصول را در طول حمل و نقل و نگهداری حفظ می کند. فسفات ها حاوی فسفر طبیعی هستند، یک ماده معدنی که برای رشد استخوان ضروری است و برای کمک به تقویت و خمیر نان و محصولات پخته شده استفاده می شود.

آیا افزودنی های غذایی، غذای سالم را مقرون به صرفه می کنند؟

دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گزارش می دهد که خوردن یک رژیم غذایی سالم گران تر است از یک ناسالم در حالی که فقدان یا وجود افزودنی های غذایی لزوماً یک غذا را کم و بیش سالم نمی کند، تطبیق پذیری افزودنی های غذایی به بهبود ماندگاری و ثبات کمک می کند و در عین حال مشخصات مواد مغذی را افزایش می دهد و مقرون به صرفه تر است.

ملاحظات مهم دیگر محدودیت های غذایی و تصمیمات اجتماعی/شخصی غذایی است. مواد غذایی مانند صمغ konjac، هیدروکلوئیدی که برای کمک به تثبیت محصولات لبنی و جلوگیری از ایجاد کریستال‌های یخ استفاده می‌شود، همچنین یک منبع فیبر رژیمی شناخته‌شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است. این فیبر غذایی به سیری، سلامت روده و سطح کلسترول کمک می کند و در غیر این صورت ممکن است در رژیم غذایی روزانه هر مصرف کننده وجود نداشته باشد. نمونه های دیگر عبارتند از آسکوربیل پالمیتات، که ممکن است به عنوان منبع ویتامین C استفاده شود. و عصاره مخمرمنبع ویتامین B-12؛ که برای کسانی که باردار هستند مهم است و گاهی اوقات ممکن است غذاهای گیاهی نداشته باشند.

مزایای افزودنی های غذایی برای سلامتی و تغذیه از طریق مصرف مواد غذایی متنوع است. چندین افزودنی، از جمله پکتین یا صمغ لوبیا خرنوب، به عنوان منابع شناخته شده فیبر رژیمی مورد تایید FDA هستند و می توانند اثرات مفیدی مانند بهبود هضم و احساس سیری داشته باشند. مواد دیگر، مانند کاراگینان، می تواند به عنوان جایگزین استفاده شود – به عنوان مثال، جایگزین سدیم در غذاهای ناهار یا چربی ها، روغن ها و شکر در خوراکی های شیرین. افزودنی‌های غذایی مانند اسید سیتریک را می‌توان در محصولاتی استفاده کرد که پوست را احیا می‌کند، گلودرد را تسکین می‌دهد و حالت تهوع را کاهش می‌دهد.

افزودنی‌های غذایی همچنین به تغذیه مصرف‌کننده کمک می‌کنند، زیرا چگونه ترجیحات و نیازهای غذایی متنوع را برآورده می‌کنند. به عنوان مثال، صمغ زانتان و صمغ گوار در پخت بدون گلوتن برای کمک به چسباندن و غلیظ شدن مواد مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می شود غذاهای بدون گلوتن به راحتی برای نانوایان حرفه ای و خانگی قابل دسترسی باشند. محصولات گیاهی و رژیم های غذایی، که دیده اند افزایش علاقه در طول کووید، افزودنی‌های غذایی مانند عصاره مخمر نیز به آنها کمک می‌کند – که به افزایش طعم، بافت و ارزش غذایی جایگزین‌های گوشت گیاهی کمک می‌کند.

مهم است که همه ما بدون نگرانی در مورد هزینه، فاسد شدن غذا یا در دسترس بودن، به غذاهای مغذی و سالم دسترسی داشته باشیم. افزودنی‌های غذایی، از طریق تطبیق‌پذیری در هدف و عملکرد، غذاهای مقرون به صرفه و مغذی را به واقعیت تبدیل می‌کنند – نقشی حیاتی در کمک به ما برای دستیابی به سبک زندگی سالم‌تر از طریق رژیم‌های غذایی متعادل و مغذی دارند.

برای آشنایی با انواع مختلف مواد تشکیل دهنده غذا، و چگونگی تقویت تغذیه، محیط زیست، عرضه مواد غذایی و موارد دیگر، از صفحات انواع و منابع ما دیدن کنید.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *