کدنویسی برای شیمی: Agilis در Y Combinator

رئیس جمهور وودرو ویلسون یک بار گفت: “اگر بخواهم ده دقیقه صحبت کنم، به یک هفته برای آمادگی نیاز دارم… اگر برای یک ساعت، اکنون آماده هستم.” هفته گذشته، دیوید و من به طور مستقیم این را تجربه کردیم، زمانی که فرصتی به دست آوردیم تا کسب و کار خود را در مورد علاقه ترین مکان برای استارت آپ های مشتاق راه اندازی کنیم – شتاب دهنده معروف سیلیکون ولی. Y Combinator.

اول از همه، من متقاعد نشدم که درخواست برای YC در وهله اول حرکت خوبی است. از آنجایی که، الف) ما با مشخصات معمول شرکت‌های YC مطابقت نداریم، و ب) ما دقیقاً یک استارت‌آپ اولیه با یک ایده و یک نوع اولیه نیستیم. ما محصول خود را با موفقیت راه اندازی کرده ایم و یک جریان درآمد ثابت داریم. اما دوباره… برخی از استارت‌آپ‌ها حتی پس از تأمین بودجه سری A به دنبال مخاطبی با YC هستند. شرکای YC به دلیل همکاری با کارآفرینان بر روی ایده‌هایشان و آموزش به بنیان‌گذاران در مورد چگونگی گسترش تجارت و برخورد با سرمایه‌گذاران و خریدارها مشهور هستند. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم از یک فرصت استفاده کنیم.

من و دیو ویدیوی یک دقیقه‌ای خود را در Riverwalk San Antonio در کنفرانس AFPM ضبط کردیم و شروع به اسکن لیست 1588 شرکتی کردیم که YC از زمان آغاز به کار خود در سال 2005 تأمین مالی کرده است. ، Stripe و Reddit … اما ما همچنین متوجه شدیم که حتی یک استارتاپ در آن لیست از صنایع شیمیایی نیامده است. بنابراین، خوشحالی (و ناباوری!) ما را از زمانی که دعوت نامه ای برای آمدن به کالیفرنیا دریافت کردیم، تصور کنید! انجام مصاحبه در YC یک پیروزی بزرگ در نظر گرفته می شود، زیرا YC کمتر از 500 استارتاپ را از بیش از 7500 متقاضی دعوت می کند.

در یک اطلاعیه بسیار کوتاه، ما در سراسر کشور پرواز کردیم تا با افرادی که به تغییر مسیرهای تجاری نوآورترین شرکت‌های جهان شناخته شده‌اند، ملاقات کنیم.

اگر با فرمت مصاحبه YC آشنایی ندارید، می توانید در مورد آن بیشتر بخوانید اینجا. اساسا، این خیلی شبیه دوستیابی سریع است. به شما 10 دقیقه فرصت داده می شود تا ارزش پیشنهادی خود را برجسته کنید، مدل کسب و کار خود را توضیح دهید، به سوالات پاسخ دهید، و به طور کلی YC را متقاعد کنید که استارتاپ شما تنها راه اندازی مناسبی است که آنها می خواهند در آن سرمایه گذاری کنند. و مهم نیست که چقدر خوب فکر می کنید آماده هستید، به احتمال زیاد از رگبار سریع سؤالات، نظرات و وقفه های وسط جمله مات و مبهوت خواهند شد. ده دقیقه مثل دو دقیقه به نظر می رسید، زیرا سه شریک ما را در مورد اینکه چه کار می کنیم و چرا کباب می کردند. حدس می‌زنم خوب کار کردیم، زیرا بلافاصله یک خبر دریافت کردیم که برای مصاحبه دوم با مدیر عامل YC، مایکل سیبل، در پنل دعوت شده‌ایم.

پس از مصاحبه دوم، ما فکر کردیم که آن را در کیف داریم و در یک رستوران نزدیک منتظر تماسی بودیم که تأیید کند آینده ما در حال تسریع در مسیر سیلیکون ولی است. و بعد خبر انتخاب نشدن به ما رسید! ما خیلی نزدیک بودیم و نمی‌توانستیم فکر نکنیم که اگر به جای آن فقط این را گفته بودیم، وارد می‌شدیم. با این حال، پس از یک روز فکر کردن، فکر می‌کنم واقعیت احتمالاً این است که صنعت ما برای YC ناشناخته است. و فرمت 10 دقیقه ای زمان کافی برای توضیح دنیای توزیع مواد شیمیایی و توصیف مدل کسب و کار ما نبود. من این تجربه را با دنیا عوض نمی کردم و YC در مدت زمان کوتاهی به ما چیزهای زیادی آموخت.

نتیجه قرار ملاقات ما با شتاب‌دهنده دره سیلیکون، مدل کسب‌وکار ما یا باور ما را مبنی بر اینکه کاری که در صنعت شیمیایی انجام می‌دهیم تغییر بازی است، به‌طور چشمگیری تغییر نخواهد داد. Agilis تصمیم گرفته است تا فناوری دیجیتال را به یک تجارت معتبر وارد کند. ایده پلت فرم کسب و کار دیجیتال چیزی نیست که ما را از بقیه متمایز می کند – استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تبدیل دانش دامنه به یک پلت فرم هوشمند بازار قدرتمند، و این واقعیت است که ما این صنعت را می شناسیم و چشم انداز روشنی از آن داریم. جایی که ما می توانیم تفاوت ایجاد کنیم – این سس مخفی ما است. امیدوارم که گوروهای YC نیز روزی آن را ببینند.

***

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *