فروش اسید بوریک در اصفهان

اسید بوریک
پودر اسید بوریک چیست؟
اسید بوریک یا پودر بوریک که به آن بورات هیدروژن یا اسید ارتوبوریک نیز می گویند یک جامد کریستالی سفید رنگ با فرمول شیمیایی H3BO3 است. پودر بوریک معمولاً با اسیدی کردن و حرارت دادن محلول بوراکس در شیمی تهیه می شود.

در مواد معدنی و آب های آتشفشانی یا محصول نهایی هیدرولیز هالیدها یا هیدریدهای بور یافت می شود. معمولا به عنوان یک ضد عفونی کننده، حشره کش و جاذب نوترون در فرآیند تولید انرژی هسته ای استفاده می شود.

ساختار اسید بوریک
ساختار کریستالی پلیمری سفید براق اسید بوریک حاوی واحدهای B(OH)3 است که به دلیل پیوند هیدروژنی با لایه های شش ضلعی بی نهایت پیوند خورده اند.

اسید بوریک (H3BO3) ساختار، خواص، آماده سازی و کاربردهای شیمیایی
هر مولکول اسید حاوی یک پیوند شیمیایی بور-هیدروژن است. اتم بور اتم مرکزی است (sp2 هیبرید شده) که با سه گروه هیدروکسیل دوست دارد. هندسه مولکولی کلی H3BO3 برنامه ریز مثلثاتی است.

اسیدیته اسید بوریک
محلول آب مولکول اسید بوریک خواص اسیدی ضعیفی را نشان می دهد (مقیاس pH = 9.2). برای نشان دادن خاصیت اسیدی از یون های هیدروژن استفاده نمی کند. این یک اسید لوئیس است که جفت الکترون را از یون هیدروکسیل می پذیرد.

رسانایی در محلول آبی H3BO3 بسیار ضعیف است. می توان آن را با افزودن الکل مانند اتانول، مانیتول، گلیسرول و غیره افزایش داد.

برای تیتراسیون باز اسید، الکل را برای افزایش اسیدیته اضافه کردیم و سپس با یک محلول پایه با استفاده از فنل فتالئین به عنوان شاخص تیتر شد. این واکنش اساس آزمایش گلیسرول فنل فتالئین بوراکس در یادگیری شیمی است.

فروش اسید بوریک در اصفهان

فروش اسید بوریک در اصفهان را از ما بخواهید. ما فروش اسید بوریک در اصفهان را با سریعترین حالت انجام می دهیم.

شرکت ما از بهترین ارائه دهندگان خدمات فروش اسید بوریک در اصفهان می باشد.

آماده سازی اسید بوریک
معمولاً از جوشاندن بوراکس با اسیدها و سپس کریستال کردن آن به دست می آید. این اسید همچنین در طی واکنش هیدرولیز هالیدهای بور تولید می شود.

Na2B4O7(OH)4 + 2 HCl + 3 H2O → 4 H3BO3 + 2 NaCl
BCl3 + 3 H2O → H3BO3 + 3 HCl

خواص شیمیایی H3BO3
محلول اسید بوریک آبی رقیق حاوی ترکیبات تک هسته‌ای است اما یون‌های پلیمری مختلفی بسته به pH، غلظت و دما در محلول‌های شیمیایی غلیظ تشکیل می‌شوند.

در دمای 100 درجه سانتی گراد، اسید به اسید متابوریک (HBO2) تغییر یافت.
در دمای 140 درجه سانتیگراد به اسید پیروبوریک.
در نهایت در دمای بالاتر به تری اکسید بور (B2O3) تبدیل می شود.
واکنش های شیمیایی
H3BO3 با اتیل الکل یا اتانول در حضور اسید سولفوریک واکنش می دهد و آلکیل یا اتیل بورات را تشکیل می دهد. برای تجزیه و تحلیل شیمیایی کمی بورات ها استفاده می شود.

در همجوشی با اکسیدهای فلزی، شیشه های بورات رنگی تشکیل می شوند. در ادغام با NH4HF2 در نهایت BF3 به دست می آید. به عنوان یک اسید قوی در محلول سولفوریک یا اسید نیتریک بی آب عمل می کند.

واکنش H3BO3 با پراکسید سدیم یا پراکسید هیدروژن باعث ایجاد سدیم یا مونو پراکسو بورات می شود. ساختار یون پراکسوبورات، [B2(O2)2(OH)4]-2 حاوی اتم های بور هیبرید شده sp3 است. اوربیتال های هیبرید شده چهار وجهی sp3 بور با پل زدن گروه های μ-پراکسو به هم متصل می شوند.

استفاده از پودر اسید بوریک
بور و اسید بوریک به طور گسترده در عصر مدرن به عنوان مواد تقویت کننده در شاتل های فضایی، هواپیما و صنعت نساجی استفاده می شود. همچنین برای ساخت شیشه های بوروسیلیکات استفاده می شود.
برای تهیه مینای دندان از براق کننده H3BO3 و پودر بوراکس استفاده می کنیم.
بیش از صد سال است که اسید بوریک برای درمان شیاف ها یا عفونت های واژن استفاده می شود.
معمولاً توسط پزشکان و بیماران به عنوان یک ضد عفونی کننده، ضد باکتری در پزشکی یا درمان کاندیدیازیس و BV استفاده می شود.
سدیم پربورات که از H3BO3 تهیه می شود برای تهیه مواد شوینده در صنایع شیمیایی استفاده می شود.
کاربیدهای بور و بوریدهای فلزی به طور گسترده به عنوان مواد شیمیایی محافظ نوترون و میله های کنترل در نیروگاه های هسته ای استفاده می شوند.
ما از اسید بوریک به طور گسترده در تخته هویج استفاده کردیم.
اسید بوریک در حفظ غلات غذایی مانند گندم و برنج از حشره کش ها به ویژه سوسک استفاده می شود.

فروش اسید بوریک در اصفهان

فروش اسید بوریک در اصفهان و سایر شهرها از ما بخواهید.

ما فروش اسید بوریک در اصفهان را با بهترین خدمات و در کمترین زمان ممکن انجام می دهیم.

برای فروش اسید بوریک در اصفهان کافیست با کارشناسان ما همکاری نموده و تماس حاصل نمایید.

منبع

Boric Acid

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *