افزودنی های غذایی: حمایت از مقرون به صرفه بودن غذا

افزودنی های غذایی نقش های مهمی در تولید، توزیع، ذخیره سازی و در دسترس بودن محصولات غذایی و آشامیدنی ایفا می کنند. بیشتر افزودنی های غذایی عملکردهای متعددی را انجام می دهند که بسیاری از آنها به ایجاد یک منبع غذایی کارآمدتر و کارآمدتر کمک می کنند. به عنوان مثال، آدامس‌های غذایی برای کمک به تثبیت و غلیظ شدن محصولات غذایی استفاده می‌شوند که به نوبه خود از فساد آن جلوگیری می‌کند و ماندگاری را افزایش می‌دهد و در نهایت باعث کاهش ضایعات غذا می‌شود. اما مزایا به همین جا ختم نمی شود. بهبود ماندگاری نیز تأثیر مثبتی بر هزینه و راحتی مواد غذایی – برای مصرف کنندگان و برای صنایع غذایی دارد.

مقرون به صرفه بودن و راحتی مصرف کننده

طبق گزارش سرویس تحقیقات اقتصادی وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک آمریکایی متوسط کمتر از 10 درصد خرج می کند از درآمد قابل تصرف خود از طریق مواد غذایی. برای کسانی که درآمد کمتری دارند، غذا می تواند تا 35 درصد از کل دستمزد آنها را تشکیل دهد. با در نظر گرفتن این اعداد، بسیار مهم است که مصرف کنندگان از آنچه می خرند بیشترین بهره را ببرند، به این معنی که بسیاری از مواد غذایی که خریداری می کنند باید تا زمانی که ممکن است تازه باقی بمانند تا از خراب شدن آن ها قبل از مصرف جلوگیری کنند. غذاهایی که ماندگاری بیشتری دارند، برای خرید و مصرف فوری نیازی به عجله به فروشگاه ندارند، و بسیاری از آنها برای تازه ماندن نیازی به نگهداری در یخچال یا فریزر ندارند. در نتیجه، این غذاها قیمت کمتری دارند و مصرف‌کنندگان می‌توانند هزینه کمتری برای دریافت بیشتر و پر نگه‌داشتن شربت خانه‌شان خرج کنند. افزودنی های غذایی به خانواده ها این امکان را می دهد که از رژیم های غذایی ایمن و مغذی لذت ببرند در حالی که از نظر مالی تحت فشار هزینه های غذا قرار نگیرند.

افزودنی‌های غذایی همچنین ویتامین‌ها، مواد مغذی ضروری و موارد دیگر را فراهم می‌کنند که به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بدون نیاز به صرف هزینه اضافی، به سطوح تغذیه‌ای کافی برسند. به عنوان مثال، کاراگینان برای تثبیت شیر ​​خشک نوزادان مایع، جلوگیری از جداسازی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم و تضمین تحویل مواد مغذی ثابت استفاده می‌شود. مونوکلسیم فسفات منبع کلسیم و فسفر در محصولات پخته شده است که به تقویت استخوان ها و سلول ها کمک می کند. آدامس سلولزی منبعی از فیبر غذایی در نظر گرفته می شود که به دلیل مصرف ناکافی آن به عنوان یک نگرانی مغذی شناخته شده است، بنابراین می توان آن را به غذاها اضافه کرد تا به مصرف کنندگان کمک کند مصرف فیبر خود را بهبود بخشند و “شکاف فیبر” را پر کنند.

مقرون به صرفه بودن در زنجیره تامین

در مقیاس ملی و جهانی، مواد افزودنی تولید غذا را مقرون به صرفه تر و تولید و توزیع غذا را کارآمدتر می کند. از آنجایی که آنها ماندگاری را افزایش می دهند، تولیدکنندگان مواد غذایی مجبور نیستند بار سنگین تری را از جابجایی محصول به محض تولید یا در برخی موارد در یخچال فرآوری بر عهده بگیرند، که هزینه های تولید، ذخیره سازی و حمل و نقل را کاهش می دهد. بدون افزودنی های غذایی، تولید و توزیع غذا باید تغییر کند تا با ماندگاری محدودتر سازگار شود. این منجر به هزینه های بیشتری برای تولید مواد غذایی می شود که به قیمت هایی که در فروشگاه می پردازیم کاهش می یابد.

افزودنی‌های غذایی نه تنها طعم، کیفیت و بافت غذا و نوشیدنی‌های ما را بهبود می‌بخشند، بلکه با تضمین اینکه محصولات ارزش خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند، قیمت تمام شده غذا را نیز بهبود می‌بخشند و به نفع تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان هستند.

بازار مواد غذایی پایدارتر و مقرون به صرفه

افزودنی های غذایی باعث می شود محصولات غذایی و در نتیجه عرضه مواد غذایی ایمن تر، پایدارتر و مقرون به صرفه تر شوند. کیفیت مواد افزودنی مختلف غذایی با حمایت و حفظ ارزش غذایی به افزایش ارزش دلار کمک می کند.

علاوه بر این، افزودنی ها فرآیند خرید، فروش و نگهداری مواد غذایی را برای همه راحت تر می کنند. بدون آنها، خانواده ها و افراد وقت و پول بیشتری را صرف می کنند و برای جلوگیری از فاسد شدن غذا به فروشگاه های مواد غذایی مراجعه می کنند. علاوه بر راحتی ای که برای کیف پول و کارهای روزمره ما فراهم می کند، افزودنی های غذایی همچنین مصرف رژیم غذایی و تغذیه ای کافی را به روشی مقرون به صرفه، قابل اعتماد و آسان راحت تر می کند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *