خرید و فروش پتاسیم نیترات

نیترات پتاسیم و سولفات پتاسیم
9 فوریه 2022

نیترات پتاسیم چیست؟

نیترات پتاسیم نوعی کود است که حامل دو ماده غذایی مهم برای گیاهان بوده و باعث افزایش عملکرد و کیفیت می شود. تقریباً حاوی نیتروژن (N) و 46٪ پتاسیم (K2O) است که برای گیاهان ترجیح داده می شود. تمام نیتروژن موجود در آن به شکل نیترات (NO3) است و می تواند بلافاصله توسط گیاهان جذب شود. از آنجایی که نیترات (-) دارای بار الکتریکی است، مصرف برخی مواد مغذی دیگر را نیز تشویق می کند. همچنین نیترات پتاسیم بهترین کود ترکیبی برای مخلوط کردن کودها و تهیه کود مایع است.

خرید و فروش پتاسیم نیترات

خرید و فروش پتاسیم نیترات به دلیل مزایا و مصارف بالای این ماده ارزشمند در حجم بالا انجام می شود. سالانه خرید و فروش پتاسیم نیترات در سراسر جهان رو به افزایش است که آمارها نشان از افزایش خرید و فروش پتاسیم نیترات می باشد. خرید و فروش پتاسیم نیترات با بهترین کیفیت انجام می گیرد.

مزایای نیترات پتاسیم چیست؟

از آنجایی که کود نیترات پتاسیم حاوی سدیم و کلر نیست، می توان آن را با خیال راحت برای همه گیاهان استفاده کرد. با انواع سیستم های آبیاری در سبزیجات قابل استفاده است. این محصول صاف، فراوان و با کیفیت بالا را تضمین می کند. باعث افزایش کمیت و کیفیت میوه در مرکبات می شود. همچنین از ریزش میوه جلوگیری می کند.

نیترات پتاسیم به طور کلی با کاهش تلفات ذخیره سازی، نسبت ماده خشک را افزایش می دهد. باعث افزایش گلدهی میوه های هسته دار سخت، افزایش مقدار میوه و کیفیت میوه می شود. با خیال راحت در همه گل ها استفاده می شود. همچنین با عناصری مانند رنگ و صافی به طور مستقیم بر کیفیت گل تأثیر می گذارد. باعث افزایش محصول و کیفیت داده شده در تاکستان ها می شود.

مشاهده تصویر منبع

سولفات پتاسیم چیست؟

سولفات پتاسیم یک ماده مغذی مهم برای گیاهان است. کود سولفات پتاسیم نیز حاوی 18 درصد گوگرد به صورت سولفات است. گوگرد یک ماده مغذی مهم است، درست مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم و در ساختار پروتئین های گیاهان یافت می شود. سولفات پتاسیم فواید زیادی برای گیاهان دارد.

کمبود پتاسیم بیشتر در مناطق کشاورزی آبی و پرباران دیده می شود. کود سولفات پتاسیم باید به خاک های شنی که از نظر مواد آلی فقیر هستند داده شود. بیشتر در سیب زمینی، تنباکو، سبزیجات، میوه ها، مرکبات، حبوبات، ذرت، پنبه، چغندرقند و گلخانه ها استفاده می شود. اگر به مقدار کافی داده نشود، لکه های زرد یا قهوه ای مایل به قرمز روی قسمت های برگ سبز گیاهان دیده می شود.

پتاسیم نسبت اسید به قند میوه را متعادل می کند، روی رنگ آن تأثیر می گذارد، طعم و بو را افزایش می دهد و مشکل ریزش میوه را به حداقل می رساند. استقامت در برابر یخبندان و سرما را افزایش می دهد.

فواید سولفات پتاسیم چیست؟ خرید و فروش پتاسیم نیترات

این گیاه به مقاومت در برابر خشکسالی، سرما، گرما و مقاومت در برابر بیماری ها و آفات کمک می کند. گیاهان را قادر می سازد از آب به طور اقتصادی استفاده کنند.
این ماده در سیب زمینی، تنباکو، سبزیجات و میوه جات استفاده می شود و کیفیت آنها را بهبود می بخشد.
استفاده از سولفات پتاسیم در گیاهان روغنی مانند زیتون، آفتابگردان، کلزا، بادام زمینی و سویا مفید است.
علاوه بر این باعث افزایش کیفیت کاه در غلات و جلوگیری از تخمگذاری محصول می شود که باعث کاهش عملکرد می شود.
از سولفات پتاسیم می توان در انواع تولیدات کشاورزی استفاده کرد.
هم نیترات پتاسیم و هم سولفات پتاسیم به طور مکرر در بسیاری از کشورهای آفریقایی مانند مراکش، الجزایر، بورکینافاسو، عربستان سعودی و لبنان استفاده می شود که در زندگی کشاورزی برجسته هستند.

خرید و فروش پتاسیم نیترات را با رعایت بهداشت و ایمنی و حمل و نقل صحیح باید انجام داد.

تفاوت بین سولفات پتاسیم و نیترات پتاسیم چیست؟

سولفات پتاسیم دارای پتاسیم و سولفات است. از طرف دیگر نیترات پتاسیم علاوه بر پتاسیم حاوی نیتروژن نیترات است. سولفات پتاسیم در خاک های قلیایی و نیترات پتاسیم در خاک های اسیدی ترجیح داده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *