بازار در مقابل پلتفرم تجارت – تفاوت چیست؟

همه بازارها پلتفرم های تجاری هستند. اما همه پلتفرم های تجاری بازار نیستند.

اجازه دهید توضیح دهم: هر دو موتور برای تجارت هستند. هر دو برای ارتباط خریداران با فروشندگان، ارائه اطلاعات در مورد محصولات و کمک به پردازش تراکنش ها طراحی شده اند. اما بازارها بر ارتقای ارزش خود تمرکز می کنند (به آمازون فکر کنید)، در حالی که پلتفرم های تجاری (به فکر Agilis) برای کمک به تولیدکنندگان و شرکای آنها طراحی شده اند تا از برند، مشتریان و ارتباطات خود محافظت و حفظ کنند. در مورد Marketplace، شما محصول خود را از طریق وب سایت شخصی می فروشید، در حالی که یک پلت فرم تجاری کدهای نرم افزاری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید کانال دیجیتالی خود را بسازید.

بازارها مختل می شوند، پلتفرم های تجاری روابط را پرورش می دهند.

هنگامی که یک بازار آنلاین وارد می شود، بسیاری از بازیگران موجود از کار خارج می شوند، زنجیره های تامین از بین می روند و شراکت ها از بین می روند. پلتفرم تجاری مانند Agilis در زنجیره های ارزش موجود برای حفظ روابط نزدیک کار می کند. این به پشتیبانی و بهبود جریان‌های کاری و فرآیندهای موجود کمک می‌کند و تلاش می‌کند تا ارزشی را برای همه بازیگران زنجیره تامین فراهم کند.

بازارها به عنوان واسطه عمل می کنند، پلتفرم های تجاری خدمات ارزش افزوده ارائه می دهند.

بیشتر بازارهای آنلاین یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند – اتصال خریداران و فروشندگان آنلاین، دور زدن شرکای کانال، اغلب با تمرکز کمتر بر کیفیت تعامل. از سوی دیگر، یک ارائه‌دهنده پلتفرم تجاری به شما ابزارهایی را برای جذب و جذب مشتریان با ارائه خدمات ارزش افزوده مانند گردش‌های کاری شریک کانال، تخصص بازاریابی دیجیتال و ادغام با سیستم‌های ERP/CRM قدیمی شما ارائه می‌کند. در Agilis، هدف ما این است که به شما کمک کنیم کانال دیجیتال خود را با حداقل اختلال در فرآیندهای تجاری موجود و شراکت های زنجیره ارزش پیاده سازی کنید.

بازارها برای بازیکنان منتخب ارزش ایجاد می کنند، پلتفرم های تجاری بر زنجیره های ارزش کامل تمرکز می کنند.
بازارها واسطه را قطع کردند. برای برخی از محصولات که در آن واسطه صرفاً یک جمع کننده است، کاملاً منطقی است. خرید مواد شیمیایی صنعتی چیزی نیست که اکثر شرکت‌ها بتوانند (یا بخواهند!) بدون توزیع‌کننده‌ای انجام دهند که سابقه خوبی در مدیریت لجستیک پیچیده و حل تحویل به موقع برای محصولات بسیار فنی و اغلب تحت نظارت داشته باشد. در Agilis، ما از همه بازیگران، به ویژه روابط تولیدکنندگان با توزیع کنندگان منطقه ای و سایر شرکای خود حمایت می کنیم.

به ما سر بزنید https://agilischemicals.com تا ببینید Agilis چه کاری می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد.

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *