با تمرکز بر تجربه کاربر، تجارت الکترونیک را آسان و شهودی کنید

هدف هر شرکتی طراحی محصولی است که استفاده از آن آسان باشد، به مشتریانش راهی بصری برای انجام وظایفشان بدهد، خوشایند و دعوت‌کننده باشد و تجربه‌ای ثابت در کل معامله ارائه دهد. به طور معمول، یک طراح به محصولات یا برنامه های مشابه نگاه می کند و راه هایی را برای برتری محصول یا خدمات خود نسبت به رقبا پیدا می کند. اما چگونه می‌توانید یک تجربه کاربری فوق‌العاده برای کاری که قبلاً انجام نشده است ایجاد کنید؟ مطمئنم که اولین سایت‌های تجاری – هم B2B و هم B2C – با همین مشکل روبرو بودند: چگونه خرید آنلاین را برای کاربرانی که قبلاً هرگز از اینترنت خرید نکرده‌اند آسان و شهودی کنید؟ و در حالی که در دو دهه گذشته خرد زیادی به دست آمده است، هنوز هم تعدادی از صنایع هستند که هنوز متعهد به دیجیتال شدن کامل نشده اند. از جمله این پایگاه های ثابت، خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی هستند. صنایع شیمیایی یکی از پیشرفته‌ترین صنعت‌ها از لحاظ فناوری در جهان است و نه فقط در زمینه‌های فرمولاسیون و تولید – اکثر تیم‌های مالی، حسابداری، منابع انسانی، مالیاتی و سایر تیم‌های شرکت‌ها برای خودکارسازی سیستم‌های ERP و CRM خود متکی هستند. عملیات با این حال، فرآیند خرید و فروش مواد شیمیایی، از جمله یافتن محصولات، مذاکره در مورد قیمت‌ها، تهیه پیش‌نویس قراردادها، توافق بر سر شرایط حمل و نقل و اعتبارسنجی تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان، به‌طور قابل‌توجهی با فناوری پایین باقی مانده است. این بازاری است که Agilis با پلتفرم تجاری نوآورانه ما در حال ارائه آن است. و از آنجا که ما در تلاش هستیم تا مردم را وادار کنیم تا کاری را که دهه‌ها با موفقیت انجام می‌دهند تغییر دهند، باید به قابلیت استفاده بیشتر توجه کنیم.

بدون دستی، بدون نسخه ی نمایشی – بدون مشکل!

از همان ابتدا، هدف ما ساخت محصولی بوده است که استفاده از آن بسیار آسان و شهودی باشد که نیازی به آموزش کاربران نهایی خود نداشته باشیم یا ویدیوهای آموزشی یا دمو یا مستندات مکتوب را برای آنها تهیه کنیم. تا کنون، دقیقاً همانطور که برنامه ریزی کرده بودیم کار می کند – وقتی از ما خواسته می شود که به مشتری نشان دهیم محصول چگونه کار می کند، اعتبار ورود به سیستم را به آنها می دهیم و از آنها می خواهیم که خودشان آن را “تست رانندگی” کنند. بازخوردها بسیار مثبت بوده است – وقتی مردم از همان ابتدا احساس راحتی در استفاده از محصول داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که آن را به عنوان پلتفرم تجاری اصلی خود بپذیرند و در درازمدت با آن موفق شوند.

مکالمه دو طرفه با مشتریان ماما اغلب از مشتریان خود می‌خواهیم تا نمونه‌هایی از آنچه را که در مورد تجربه خود به‌عنوان مصرف‌کننده تجارت الکترونیک دوست دارند به ما ارائه دهند و ویژگی‌هایی را بر اساس ورودی خود ایجاد کنند. بنابراین، قبل از اینکه هر مجموعه ویژگی اصلی جدید یا عرضه محصول منتشر شود، با گروهی از مشتریان منتخب می نشینیم و آنچه را که در ذهن داریم به آنها نشان می دهیم. دریافت بازخورد آنها در هر مرحله از فرآیند طراحی ضروری است، و بسیاری از اوقات مجبور شدیم یک ویژگی را در اواسط پرواز، بر اساس آنچه در این جلسات شنیدیم، تصحیح و کاملاً دوباره طراحی کنیم.

گاهی اوقات مشتریان حتی نمی‌دانند که بازخورد تجربه کاربر را به ما می‌دهند – ما تماس‌های پشتیبانی را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا ببینیم آیا یک سوال چندین بار تکرار می‌شود و مشتریان برای مشکل خاصی به دنبال کمک هستند. آیا این چیزی است که می توان با تغییر طراحی آن را حل کرد؟ با تغییر نحوه نمایش آیتم ها در یک صفحه آسان تر شد؟ با کلیک کمتر انجام شد؟ یکی از مزیت‌های استارت‌آپ بودن این است که همه از چند کلاه استفاده می‌کنند و ما همیشه در حال ارتباط هستیم. بنابراین، بازخوردی که مهندسان پشتیبانی ما می‌شنوند، زودتر و نه دیرتر به آزمایشگاه طراحی تجربه کاربر راه پیدا می‌کند.

در Agilis، ما در تلاش برای اختراع مجدد چرخ نیستیم. ما عمدتاً در تلاش هستیم تا فناوری را به بازاری گسترش دهیم که از تجربه می دانیم می تواند از آن سود فوق العاده ای ببرد، اما مدت طولانی است که از این تغییر ناراحت هستیم. ما امیدواریم که تعهد به تجربه کاربر بتواند حتی قاطع ترین شکاکان را متقاعد کند که تجارت دیجیتال را امتحان کنند. احساس سختی یا بیگانه بودن نخواهد داشت – تیم تجربه کاربر ما از آن مطمئن است!

Agilis را امتحان کنید. بازدید کنید agilischemicals.com امروز!

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *