تاریخچه در راهرو غذای منجمد

غذاهای منجمد از دیرباز جزء اصلی رژیم غذایی غربی بوده اند، اما از نظر ایمنی، کیفیت و بسته بندی در مقایسه با اولین غذای منجمد تجاری که به صورت تجاری فروخته شده است، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اند.

روزهای اولیه و فیله ماهی

بنیانگذار مواد غذایی منجمد که امروزه آن را می شناسیم (یک کیسه نخود فرنگی منجمد در فریزر ما) کلارنس بردسی بود. Birdseye پس از تماشای قبایل Inuit در لابرادور، کانادا که ماهی‌های تازه صید شده را با باد، یخ و هوای سرد نگهداری می‌کردند، الهام گرفت تا یک روش انجماد سریع مکانیزه را فرموله کند. از آنجایی که آب و هوا در زادگاهش بروکلین اجازه چنین انجماد سریعی را نمی داد، Birdseye روش انجماد چند صفحه ای را اختراع کرد که در آن غذا بین دو صفحه فلزی سرد فشرده می شود. سپس این روش رشد کرد و شامل دو تسمه نقاله سرد برای انجماد سریعتر شد. همانطور که خود Birdseye اشاره کرده است، اولین ماشین فقط برای منجمد کردن هدوک و “مهربندی در هر ذره ای از طعم اقیانوس” طراحی شده بود (نقاشی را بررسی کنید اینجا). پس از این اختراع، پایه و اساس کل صنعت مواد غذایی منجمد گذاشته شد.

تسمه نقاله به آشپزخانه خانه

Birdseye در سال 1924 شرکت General Seafood Corporation را تأسیس کرد و فقط فیله ماهی منجمد را عرضه می کرد. با افزایش تولید به گوشت و محصولات، Birdseye در سال 1929 با شرکت Postum برای ایجاد شرکت General Foods به نیروها پیوست. با این گسترش، Birdseye یک کمپین بازاریابی برای آشنایی آمریکایی ها با دسته جدید غذاهای منجمد راه اندازی کرد. با این حال، غذای منجمد Birdseye تا دهه 1940، زمانی که اکثر خانواده‌های آمریکایی اولین فریزر خود را خریداری کردند، به محبوبیت انبوه نرسید. Birdseye علاوه بر به‌روزرسانی ماشین جعبه‌ای یخ‌زده برای حمل و نقل غذاهایش، در توسعه ویترین فریزر فروشگاه‌های مواد غذایی نیز مشارکت داشت که منجر به فروش شام‌های تلویزیونی منجمد و چوب ماهی شد.

آیا می دانستید؟ مدیران سوانسون اولین سینی های شام یخ زده را پس از اینکه بوقلمون مازاد آن پس از روز شکرگزاری با بوقلمون های زیادی همراه بود، ساختند.

امروزه، فناوران و دانشمندان مواد غذایی به بهبود روش ها و مواد تشکیل دهنده برای انجماد ادامه می دهند. در حالی که روش Birdseye برای انجماد فلاش همچنان محبوب است، انفجار هوا، تسمه مارپیچی و فریزرهای برودتی نیز وجود دارد که می توان به چند مورد اشاره کرد. علاوه بر این، غذاهایی که به سختی منجمد می‌شدند، اکنون می‌توانند با افزودن مواد اولیه، به‌عنوان مثال برای جلوگیری از واکنش‌های آنزیمی در محصولات تازه و حفظ بافت در دسرهای منجمد، منجمد شوند. نوآوری‌های مدرن در «بسته‌بندی هوشمند» نیز تازگی را حفظ می‌کند و از ذوب شدن محصولات جلوگیری می‌کند (به لایه پلاستیکی روی ماک و پنیر منجمد مورد علاقه خود فکر کنید).

مواد غذایی منجمد را در نظر بگیرید؟ در اینجا 5 دلیل اصلی برای منجمد شدن وجود دارد!

  1. آماده سازی غذا را کاهش دهید
    پختن سبزیجات منجمد از قبل بریده شده معمولا سریعتر و ساده تر از محصولات کامل و شسته نشده است.
  2. مواد مغذی بیشتری دریافت کنید
    از آنجایی که غذاهای منجمد در اوج تازگی بسته بندی می شوند، اغلب حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به همتایان تازه خود هستند.
  3. ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید
    غذای منجمد به دلیل فساد، میزان پرتاب مواد غذایی را کاهش می دهد.
  4. کنترل آسان بخش
    بسیاری از غذاهای منجمد در بسته‌های تک‌نفره فروخته می‌شوند که کنترل قسمت‌ها را آسان می‌کند.
  5. کاهش هزینه های مواد غذایی
    محصولات منجمد معمولاً بسیار ارزان تر از تازه هستند.

بهترین راه برای جلوگیری از سوختگی فریزر؟ مطمئن شوید که کالای شما در یک ظرف دربسته است! هنگامی که چیزی شروع به یخ زدن می کند، آب تبخیر می شود و با برخورد با هوا یخ می زند و کریستال های یخ ایجاد می کند و بافت غذاها را تغییر می دهد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *