طراحی تجربه مشتری برای شخصیت خریدار

خریداران B2B امروزی همان تجربه خرید آنلاین را دارند که در دنیای B2C به آن عادت کرده اند. و در حالی که اکثر تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد شیمیایی در وب حضور دارند، اکثر سایت های آنها برای تجربه خریدار بهینه نشده اند. وب‌سایت‌های تولیدکنندگان مواد شیمیایی به جای اینکه یافتن محصولات، دریافت اطلاعات مرتبط، و ثبت و پیگیری سفارش‌ها را برای مشتریان و مشتریان بالقوه آسان کنند، تمایل دارند روی خود شرکت تمرکز کنند.

وب سایت خود را از یک اطلاعات تجاری به یک نماینده فروش تبدیل کنید

قطعاً تبلیغات شرکت شما، تاریخچه و اصول آن ارزش زیادی دارد. اما مواد شیمیایی صنعتی محصولات بسیار پیچیده ای هستند که حاوی اطلاعات فنی بسیار دقیقی هستند. برای تبدیل سایت خود به موتور فروش، باید به خریداران خود این امکان را بدهید که سریع و آسان به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. باید قابل جستجو باشد (با یک موتور جستجوی معمولی مانند گوگل، و در وب سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی متعدد)، و باید در هر دستگاهی، از جمله گوشی های هوشمند و تبلت ها، قابل دسترسی باشد. آ نظرسنجی 2019 عادات خریداران صنعتی نشان می دهد که تقریباً ¾ از خریداران می گویند که تصمیم خود را بر اساس ارائه یا عدم ارائه RFP با توجه به وب سایت فروشنده می گویند. یک تجربه آنلاین خوب می تواند بین فروش یا از دست دادن مشتری احتمالی در رقابت تفاوت ایجاد کند.

“مشتری” یک نفر نیست. این تعدادی نقش در یک سازمان است

در دنیای B2B، یک “خریدار” به ندرت فقط یک فرد است. فرآیند خرید مجموعه ای از مراحل است که به دقت بین افراد و گروه های مختلف هماهنگ و هماهنگ شده است. در مراحل مختلف چرخه فروش، یک فروشنده با تعدادی از عملکردها در سمت خریدار تعامل دارد. به عنوان مثال، در قسمت های اولیه چرخه، ممکن است با شیمیدان ها، فرمول سازها یا سایر نقش های فنی در گروه تولید ارتباط برقرار کنید. اینها خریداران «فنی» هستند که مسئولیت بخش‌های زیر از فرآیند را بر عهده دارند:

1. جستجوی محصول: انجام یک ارزیابی فنی برای یافتن مناسب ترین محصول با بررسی کاتالوگ محصولات و برگه های مشخصات تامین کنندگان مختلف

2. کاوش محصول: ارزیابی میزان تناسب یک محصول خاص با هدف مورد نظر از طریق بررسی ادبیات محصول، ارزیابی نمونه های محصول و دریافت پاسخ های خاص از تامین کنندگان

3. انتخاب محصول: تهیه و ارائه گزارش تست محصول و مشخصات لازم جهت تایید نهایی

هنگامی که یک نامزد محصول شناسایی شد، یک خریدار تجاری مسئولیت را بر عهده می گیرد. کار آنها حول محور پیگیری حاشیه سود با تهیه مواد مناسب با بهترین قیمت است. بخش بزرگی از شغل آنها مدیریت ارتباط با تامین کننده است – آنها با تامین کنندگان مذاکره می کنند، داده ها را جمع آوری و به مدیریت شرکت خود ارائه می دهند و با هر گونه مسائل مربوط به خدمات مشتری مرتبط با روابط تامین کننده سروکار دارند.

1. در خواست نقل قول: مذاکرات خرید با درخواست قیمت شروع می شود

2. قیمت توافقی: دریافت بهترین قیمت به حفظ حاشیه سود کمک می کند

3. سفارش: ثبت سفارش خرید، مذاکره در مورد شرایط تحویل، ترتیب حمل و نقل، ارسال و درخواست مدارک مورد نیاز

4. حمایت مداوم: تضمین پشتیبانی محصول از سوی سازنده

ایجاد یک تجربه دیجیتالی یکپارچه برای همه نوع خریداران

در Agilis، تجربه کاربر به معنای واقعی کلمه اولویت شماره 1 ما و مهم ترین مسئله ای است که برای حل آن تلاش می کنیم. تجربه ما در صنایع شیمیایی به ما کمک می کند تا یک رابط کاربری ایجاد کنیم که تجربه کاربری را برای هر دو نوع خریدار بهینه می کند.

برای مثال، را در نظر بگیرید پورتال OPPANOL© که برای غول صنعت BASF توسعه یافته است. این طراحی شده است تا دسترسی آسان به اطلاعات فنی مربوطه را فراهم کند و کاربران را در انتخاب محصول راهنمایی کند.

یک خریدار فنی می‌تواند با استفاده از ابزارهایی مانند Grade Selector، مناسب‌ترین درجه OPPANOL را برای کاربرد خود پیدا کند – تنها با چند کلیک. در همان زمان، یک خریدار تجاری، که از قبل می‌داند چه محصولاتی را باید بخرد، می‌تواند به سادگی وارد پورتال شده و قیمت را درخواست کند یا سفارش دهد. همه فقط با دو کلیک

Agilis با درک شخصیت خریداران، به ساده سازی فرآیند خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی پیچیده کمک می کند و در عین حال کارایی و شفافیت را افزایش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید: agilischemicals.com

با جدیدترین اخبار، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های کسب‌وکار ویدیویی که مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می‌شود، به‌روز باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *