قیمت آب اکسیژنه صنعتی

پراکسید هیدروژن چیست؟
پراکسید هیدروژن یک ترکیب شیمیایی هیدروژن-اکسیژن است. پراکسید هیدروژن بدون آب یک مایع بی رنگ و شربتی است که به راحتی به اکسیژن و آب تجزیه می شود.

H2O2 (پراکسید هیدروژن) مایعی بی رنگ است که از چندین جهت شبیه آب است. خواص فیزیکی آن بسیار شبیه به آب است با این تفاوت که 40 درصد چگالی آن بیشتر است. با این حال، رفتار شیمیایی پراکسید هیدروژن و آب به طور قابل توجهی متفاوت است.

شکل پراکسید هیدروژن H2O2 H—O—O—H است که هر خط تیره منعکس کننده یک پیوند کووالانسی است. یعنی هر پیوند حاوی یک جفت الکترون متقابل است که به طور رسمی یکی از هر اتم در انتهای پیوند است. پیوندهای H-O قطبی هستند، در حالی که پیوندهای O-O قطبی نیستند.

موضوعات مرتبط
آب اکسیژنه
پراکسید هیدروژن – ساختار
تهیه پراکسید هیدروژن
ساختار پراکسید هیدروژن
ساختار پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن به عنوان ضد عفونی کننده
میکروب ها مانند اکثر ویروس ها و باکتری ها توسط پراکسید هیدروژن از بین می روند. یک ماده ضد عفونی کننده با غلظت 3 درصد پراکسید هیدروژن معمولاً در سوپرمارکت ها موجود است. هنگام کار با پراکسید هیدروژن مراقب باشید زیرا می تواند سطوح خاصی را از بین ببرد و نسبت به برخی از ضدعفونی کننده ها یک ماده شیمیایی مضرتر است.

در حال حاضر در بازار موجود است هنگامی که بر روی سطوح بی جان استفاده می شود، پراکسید هیدروژن 3 درصد یک ضد عفونی کننده پایدار و کارآمد است. یکی دیگر از کالاهای محبوب خانگی، پراکسید هیدروژن، می تواند برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها استفاده شود. باید با آب ترکیب شود و به همان روش سفید کننده شسته شود. H2O2 می تواند لباس ها و شمارنده های متخلخل را لکه دار کند، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

قیمت آب اکسیژنه صنعتی

قیمت آب اکسیژنه صنعتی می تواند متفاوت باشد. قیمت آب اکسیژنه صنعتی را تولیدکنندگان تعیین می نمایند. ما قیمت آب اکسیژنه صنعتی را به شما اطلاع می دهیم. قیمت آب اکسیژنه صنعتی را با یک تلفن دریافت نمایید.

پراکسید هیدروژن به عنوان عامل سفید کننده
H2O2 همچنین می تواند به عنوان یک عامل سفید کننده استفاده شود. به دلیل خاصیت اکسید کنندگی، H2O2 می تواند مستقیماً با پیوندهای دوگانه در مولکول های آلی بزرگ واکنش داده و پراکسیدهای آلی را تشکیل دهد. H2O2 برای سفید کردن خمیر چوب برای کاغذ سفید و ملانین موجود در مو به این روش استفاده می شود.

به عنوان یک عامل سفید کننده برای الیاف ثانویه، پراکسید هیدروژن جذاب است. هنگامی که به سطوح بالایی از روشنایی نیاز است، پراکسید هیدروژن رایج ترین ماده شیمیایی مورد استفاده برای سفید کردن خمیر با بازده بالا است.

اشکال اصلی این است که پراکسید هیدروژن ظرفیت ضدعفونی و اکسید کننده محدودی در غلظت های فعال دارد که برای ضدعفونی استخرهای شنا مورد نیاز است. مسئله دیگر تجزیه سریع هیدروژن پراکسید در آب و وجود رادیکال های اکسیژن است.

کاربردهای پراکسید هیدروژن برای گیاهان
هفته ای یکبار یا پس از بارندگی، گیاهان بالغ را با محلول پراکسید هیدروژن آبیاری کنید. مقدار مساوی آب مقطر و پراکسید هیدروژن 3٪ را در یک کاسه مخلوط کنید. گیاهان آلوده و اطراف آنها را با یک بطری اسپری کاملاً خیس کنید.

از پراکسید هیدروژن می توان برای پرورش طیف وسیعی از گیاهان در باغ های هیدروپونیک، تخت های مرتفع و گلخانه ها استفاده کرد. با آزاد کردن اکسیژن به عنوان یک جایگزین اکسیژن برای گیاهان عمل می کند. به نظر می رسد که برای سلامت و رشد گیاه بسیار مفید است. پراکسید هیدروژن همچنین ممکن است به درمان قارچ خاک کمک کند.

پراکسید هیدروژن به افزایش سطح اکسیژن در آب کمک می کند. همچنین به حذف هر گونه باکتری که باعث ایجاد کپک یا قارچ می شود کمک می کند. تخم‌ها و لاروهای پشه قارچی با این فرآیند از بین می‌روند. این محلول همچنین به افزودن اکسیژن به خاک گیاهان داخلی شما و همچنین حذف سایر آفات باکتریایی یا قارچی کمک می کند.

پراکسید هیدروژن مورد استفاده در دندانپزشکی
در دندانپزشکی امروزی، پراکسید هیدروژن به طور ایمن و کارآمد استفاده می شود. اگرچه سفید کردن دندان محبوب ترین کاربرد است، اما نشان داده شده است که پراکسید هیدروژن در درمان التهاب لثه و پریودنتیت فواید سلامتی قابل توجهی دارد.

غرغره پراکسید هیدروژن می تواند به تسکین گلودرد، ضد عفونی کردن دهان و سفید کردن دندان ها کمک کند. پراکسید هیدروژن به دلیل خواص ضد باکتریایی خود می تواند به درمان بیماری لثه کمک کند. بیوفیلم یک لایه لزج از باکتری است که با تشکیل پلاک روی دندان ها ایجاد می شود. پراکسید هیدروژن اکسیژن تولید می کند که به تخریب باکتری ها کمک می کند.

بافت های نرم داخل دهان هنگام استفاده از ژل سفید کننده دندان با غلظت های بالای پراکسید هیدروژن محافظت نمی شوند. در یک واکنش دردناک به این ژل سفت، لثه ها سفید شده و تاول می زنند. خوشبختانه این زخم ها موقتی هستند و به راحتی بهبود می یابند.

مشاهده تصویر منبع

سوالات متداول – سوالات متداول

قیمت آب اکسیژنه صنعتی چقدر می باشد؟

قیمت آب اکسیژنه صنعتی متفاوت می شود که به تولیدکننده آن نیز بستگی دارد. قیمت آب اکسیژنه صنعتی را می توان به آسانی یافت. قیمت آب اکسیژنه صنعتی با یک تماس با سایت ممکن می باشد.

آیا پراکسید هیدروژن می تواند دندان ها را سفید کند؟
پراکسید هیدروژن یک کالای محبوب خانگی است که احتمالاً از قبل در دست دارید. اگر به درستی استفاده شود، می تواند راهی آسان برای سفید کردن دندان های شما باشد. با این حال، در صورت استفاده نادرست – در غلظت های خیلی بالا یا خیلی زیاد – می تواند باعث آسیب شدید و گاهی پرهزینه دندان شود.

آیا استفاده از پراکسید هیدروژن بی خطر است؟
محصولات پراکسید هیدروژن رقیق شده، که معمولاً حاوی حدود 3٪ پراکسید هیدروژن هستند، برای استفاده منظم در خانه بی خطر هستند. اگر به درستی درمان نشود، پراکسید هیدروژن در اشکال غلیظ تر، مانند محلول های حاوی 30 درصد پراکسید هیدروژن، می تواند خطرناک باشد.

آیا پراکسید هیدروژن یک الکل مالشی است؟
پراکسید هیدروژن بر خلاف ایزو

پروپانول، الکل نیست. شما می توانید H2O2 را به عنوان یک فرمول شیمیایی مشابه فرمول آب (H2O) تشخیص دهید. تفاوت پراکسید هیدروژن با آب در این است که حاوی دو مولکول اکسیژن است نه یک مولکول. به دلیل مولکول اکسیژن اضافی، یک اکسید کننده قوی است.

نمونه پراکسید هیدروژن چیست؟
رنگ‌ها و سفیدکننده‌های مو، خمیر دندان و دهان‌شویه‌ها، پاک‌کننده‌های حمام و پاک‌کننده‌های لکه‌های لباس‌ها همگی حاوی پراکسید هیدروژن هستند، یک حلال بی‌رنگ که در تعدادی از وسایل تمیز کردن و مراقبت شخصی استفاده می‌شود.

آیا پراکسید هیدروژن یک آنتی باکتریال خوب است؟
پراکسید هیدروژن یک عامل ضد میکروبی رایج است. به عنوان نگهدارنده، ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده در هر دو نوع مایع و گاز استفاده می شود. از مزایای آن می توان به فعالیت ضد میکروبی قوی و وسیع الطیف، تطبیق پذیری در کاربرد و مشخصات کم خطر در مقایسه با سایر میکروب کش ها اشاره کرد.

آیا پراکسید هیدروژن بهتر از سفید کننده است؟
به گفته Sachleben، از آنجایی که پراکسید هیدروژن به اندازه سفید کننده قوی نیست، احتمال آسیب کمتری به پارچه ها وجود دارد، اما ممکن است آنها را تغییر رنگ دهد. استفاده از آن مستقیم، بدون رقیق کردن آن. آب و اکسیژن با تجزیه پراکسید هیدروژن تشکیل می شوند.

منبع

https://byjus.com/chemistry/hydrogen-peroxide-uses/

منبع : https://bismoot.com/blog/%d9%87%db%8c%d8%af%d8%b1%d9%88%da%98%d9%86-%d9%be%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c%d8%af-hydrogen-peroxide/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *