پایداری قفسه: اکنون مهمتر از همیشه

همه‌گیری کرونا روش خرید تقریباً همه چیز را تغییر داده است، اما شاید چیزی بیش از سفرهای عادی هفتگی یا حتی روزانه به فروشگاه‌های مواد غذایی نباشد. در اوج همه گیری، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده پیشنهاد کرد که همه آمریکایی ها برای جلوگیری از شلوغ شدن فروشگاه‌های مواد غذایی، کاهش خطر مواجهه فردی و اطمینان از عرضه کافی غذا در خانه، غذای کافی برای دو هفته را در هر بار خریداری کنید. بنابراین جای تعجب نیست که مصرف کنندگان محصولات غذایی بسته بندی شده و قابل نگهداری بیشتری را برای به حداقل رساندن سفر به فروشگاه های مواد غذایی تهیه کرده اند.

به تازگی، 47 درصد از مصرف کنندگان گزارش شده است که اقلام ضروری مانند غذا و آب را ذخیره کرده اند. از آنجایی که همه‌گیری در هشتمین ماه خود ادامه دارد و محدودیت‌های زیادی همچنان برقرار است، حفظ مواد غذایی و پایداری در قفسه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چگونه افزودنی های غذایی به پایداری در انبار کمک می کنند؟

عمر مفید، با توجه به موسسه علوم و صنایع غذایی، “مدت زمانی است که در طی آن محصول غذایی سالم می ماند. مطمئن باشید که ویژگی های حسی، شیمیایی، میکروبیولوژیکی فیزیکی و عملکردی مورد نظر خود را حفظ می کند. در صورت لزوم، در صورت نگهداری در شرایط توصیه شده، از هرگونه اعلامیه برچسبی در مورد داده های تغذیه ای پیروی کنید.

ترکیبات غذایی، از جمله افزودنی‌های غذایی، نقش کلیدی در افزایش ماندگاری بسیاری از غذاها ایفا می‌کنند و اهمیت آن‌ها را در هنگام انبار کردن غذاهایی که در طول همه‌گیری ماندگار هستند، بیشتر می‌کند. بسیاری از افزودنی‌های غذایی به افزایش پایداری و کیفیت محصولات غذایی کمک می‌کنند و به ما امکان می‌دهند آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در خانه‌ها و انبارهای خود نگهداری کنیم – که منجر به سفرهای کمتر به فروشگاه‌های مواد غذایی، افزایش هزینه، کاهش ضایعات مواد غذایی و موارد دیگر می‌شود.

چه نوع افزودنی های غذایی به پایداری در قفسه کمک می کنند؟

یکی از انواع افزودنی های غذایی که می تواند ماندگاری را بهبود بخشد، نگهدارنده ها هستند. مواد نگهدارنده به غذاها اضافه می شود تا آنها را تازه و ایمن نگه دارند تا از فساد و پوسیدگی جلوگیری کنند. نگهدارنده های رایج عبارتند از نمک، شکر، ژلاتین و سرکه. که برای جلوگیری از رشد باکتری استفاده می شود. افزودنی هایی مانند نایسین و تری سدیم فسفات نیز ممکن است برای کمک به حفظ غذاها استفاده شوند.

نوع دیگری از افزودنی های غذایی که به پایداری انبار کمک می کند، آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش اکسیداسیون در غذاها کمک می کنند. اسید سیتریک و لسیتین افزودنی های رایج با عملکرد آنتی اکسیدانی هستند.

امولسیفایرها، ضخیم‌کننده‌ها، عوامل سفت‌کننده و تثبیت‌کننده‌ها برای کمک به افزایش عمر مفید استفاده می‌شوند. این افزودنی ها همچنین ظاهر، بافت و کیفیت محصولات را در طول زمان بهبود می بخشند. به عنوان مثال، تثبیت کننده ها به مواد تشکیل دهنده یک محصول کمک می کنند تا پراکنده بمانند و ترکیب مورد نظر و مطلوب را حفظ کنند. از سوی دیگر، سفت‌کننده‌ها به سفت و ترد ماندن میوه‌ها و سبزیجات کمک می‌کنند.

افزودنی های غذایی + پایداری در قفسه = تامین مواد غذایی قوی تر

همه این انواع مختلف افزودنی ها به تامین مواد غذایی ایمن تر، پایدارتر و مقرون به صرفه تر کمک می کنند. بدون آنها، ما مجبور بودیم سفرهای مکرر خواربار فروشی داشته باشیم، پول بیشتری برای غذا خرج کنیم و غذاهایی را که خیلی زود فاسد می شوند دور بریزیم. ماندگاری یکی از ویژگی های مهم محصولات غذایی سالم و مقرون به صرفه است و افزودنی ها بخش مهمی از ساخت آنها هستند. افزودنی ها و تأثیراتی که بر عمر مفید دارند، همان چیزی است که تدارکات عرضه مواد غذایی فعلی را ممکن می کند.

در حالی که ماندگاری و نقش افزودنی ها در بهبود آن، همیشه برای تامین مواد غذایی ما مهم بوده است – اکنون مهمتر از همیشه است. با توجه به محدودیت‌های مرتبط با کووید که هنوز در سرتاسر جهان وجود دارد، و نیاز به محدود کردن تماس با انسان تا حد امکان، مهم است که بتوانیم غذاهایی بخریم که ماندگاری بیشتری داشته باشند.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *