قیمت اسید اگزالیک چینی

اسید اگزالیک

اسید اگزالیک
نام IUPAC اتاندیوئیک اسید
شناسه ها
شماره CAS 144-62-7
لبخند OC(=O)C(O)=O
خواص
فرمول مولکولی C2H2O4 (بی آب)
C2H2O4·2H2O (دی هیدرات)
جرم مولی 90.03 گرم بر مول (بی آب)
126.07 گرم در مول (دی هیدرات)
ظاهر کریستال های سفید
چگالی 1.90 g/cm³ (بی آب)
1.653 گرم بر سانتی متر مکعب (دی هیدرات)
نقطه ذوب
101-102 درجه سانتی گراد (دی هیدرات)

حلالیت در آب 9.5 گرم در 100 میلی لیتر (15 درجه سانتیگراد)
14.3 گرم / 100 میلی لیتر (25 درجه سانتیگراد؟)
120 گرم در 100 میلی لیتر (100 درجه سانتیگراد)
خطرات
MSDS خارجی MSDS
NFPA 704
130
نقطه اشتعال 166 درجه سانتیگراد
ترکیبات مرتبط
ترکیبات مرتبط اگزالیل کلرید
دی سدیم اگزالات
اگزالات کلسیم
استر فنیل اگزالات
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده است، داده ها برای آن ارائه می شود
مواد در حالت استاندارد خود
(در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
اسید اگزالیک ترکیب شیمیایی با فرمول H2C2O4 است. این دی کربوکسیلیک اسید با فرمول HO2CCO2H بهتر توصیف می شود. این یک اسید آلی نسبتا قوی است که حدود 10000 برابر قوی تر از اسید استیک است. دی آنیون، معروف به اگزالات، همچنین یک عامل کاهنده و همچنین یک لیگاند در شیمی هماهنگی است. بسیاری از یون‌های فلزی رسوبات نامحلول را با اگزالات تشکیل می‌دهند که نمونه بارز آن اگزالات کلسیم است که ترکیب اصلی رایج‌ترین نوع سنگ کلیه است.

مشاهده تصویر منبع

قیمت اسید اگزالیک چینی

قیمت اسید اگزالیک چینی برای خریداران ایرانی را از ما بپرسید.

قیمت اسید اگزالیک چینی با بهترین شرایط دریافت نمایید.

برای اطلاع از قیمت اسید اگزالیک چینی و خرید آن با کارشناسان سایت ارتباط بگیرید.

دانش توصیه شده اضافی

حساسیت تراز من چقدر است؟

وزن کردن به روش صحیح

راهنمای کنترل وزن تست صحیح: 12 نکته کاربردی
مشاهده تصویر منبع
آماده سازی
اگرچه می توان آن را به راحتی خریداری کرد، اسید اگزالیک را می توان در آزمایشگاه با اکسید کردن ساکارز با استفاده از اسید نیتریک در حضور مقدار کمی پنتوکسید وانادیم به عنوان کاتالیزور تهیه کرد.[1] در مقیاس بزرگ، اگزالات سدیم با جذب مونوکسید کربن تحت فشار در هیدروکسید سدیم داغ تولید می‌شود.[2]

به طور معمول اسید اگزالیک به عنوان دی هیدرات به دست می آید. این جامد را می توان با گرما یا با تقطیر آزئوتروپیک آبگیری کرد.[3] اسید اگزالیک بی آب به صورت دو چند شکلی وجود دارد. در یکی، پیوند هیدروژنی منجر به ساختاری زنجیره‌وار می‌شود، در حالی که الگوی پیوند هیدروژنی در شکل دیگر ساختاری ورقه‌مانند را تعریف می‌کند.[4]

واکنش ها
اسید اگزالیک یک «اسید ضعیف» نسبتاً قوی با pKa1=1.27 و pKa2=4.28 است. اسید اگزالیک بسیاری از واکنش های مشخصه سایر اسیدهای کربوکسیلیک را نشان می دهد. استرهایی مانند دی متیل اگزالات (m.p. 52.5-53.5 درجه سانتی گراد) را تشکیل می دهد.[5]. کلرید اسیدی به نام اگزالیل کلرید را تشکیل می دهد.

اگزالات، باز مزدوج اسید اگزالیک، لیگاند عالی برای یون های فلزی است. معمولاً به عنوان یک لیگاند دوتایی متصل می شود و یک حلقه MO2C2 5 عضوی تشکیل می دهد. یک کمپلکس توضیحی فریوکسالات پتاسیم، K3[Fe(C2O4)3] است. داروی Oxaliplatin حلالیت آب بهبود یافته را نسبت به داروهای قدیمی مبتنی بر پلاتین نشان می دهد و از عوارض جانبی محدود کننده دوز سمیت کلیوی جلوگیری می کند.

وقوع در طبیعت
اسید اگزالیک و اگزالات ها به وفور در بسیاری از گیاهان وجود دارند، به ویژه مرغ چاق (ربع بره)، علف ترش و خاکشیر (از جمله اگزالیس). ریشه و/یا برگ های ریواس و گندم سیاه دارای اسید اگزالیک بالا هستند.[6]

غذاهایی که خوراکی هستند اما همچنان حاوی غلظت قابل توجهی از اسید اگزالیک هستند، به ترتیب کاهش می‌یابند: میوه‌های ستاره‌ای (کارامبولا)، فلفل سیاه، جعفری، دانه خشخاش، ساقه ریواس، تاج خروس، اسفناج، شاتوت، چغندر، کاکائو، شکلات، بیشتر مغزها. ، بیشتر انواع توت ها و لوبیاها. “حس شن” دهان هنگام نوشیدن شیر با دسر ریواس به دلیل رسوب اگزالات کلسیم ایجاد می شود. بنابراین حتی مقادیر رقیق اسید اگزالیک می تواند به راحتی کازئین موجود در محصولات لبنی مختلف را “شکاف” کند.

برگ های گیاه چای (Camellia sinensis) حاوی بیشترین غلظت اندازه گیری شده اسید اگزالیک نسبت به سایر گیاهان است. با این حال، نوشیدنی تزریقی معمولاً حاوی مقادیر کم تا متوسط ​​اسید اگزالیک در هر وعده است، به دلیل جرم کوچک برگ‌هایی که برای دم کردن استفاده می‌شود.

قیمت اسید اگزالیک چینی

قیمت اسید اگزالیک چینی به دلیل تقاضای بالای آن مناسب می باشد.

قیمت اسید اگزالیک چینی روبه افزایش است.

قیمت اسید اگزالیک چینی بر محصولات بسیاری اثرگذار می باشد.

 

اثرات فیزیولوژیکی
میل ترکیبی یون های فلزی دو ظرفیتی گاهی اوقات در تمایل آنها به تشکیل رسوبات نامحلول منعکس می شود. بنابراین در بدن، اسید اگزالیک با یون‌های فلزاتی مانند Ca2+، Fe2+ و Mg2+ ترکیب می‌شود تا کریستال‌های اگزالات مربوطه را رسوب دهد که روده و کلیه‌ها را تحریک می‌کند. از آنجایی که مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم را به هم متصل می کند، مصرف طولانی مدت غذاهای سرشار از اسید اگزالیک می تواند مشکل ساز باشد. افراد سالم می توانند با خیال راحت چنین غذاهایی را در حد اعتدال مصرف کنند، اما به افرادی که دارای اختلالات کلیوی، نقرس، آرتریت روماتوئید یا اشکال خاصی از درد مزمن فرج هستند (ولودینیا) معمولاً توصیه می شود از غذاهای حاوی اگزالیک اسید یا اگزالات زیاد خودداری کنند. برعکس، مکمل‌های کلسیم که همراه با غذاهای سرشار از اسید اگزالیک مصرف می‌شوند می‌توانند باعث رسوب اگزالات کلسیم در روده شوند و سطح اگزالات جذب شده توسط بدن را به شدت کاهش دهند (در برخی موارد تا 97٪).[7][8] کلسیم رسوب اگزالات (که بیشتر به عنوان سنگ کلیه شناخته می شود) لوله های کلیه را مسدود می کند.

اسید اگزالیک همچنین می تواند توسط متابولیسم اتیلن گلیکول تولید شود

ntifreeze”)، اسید گلیوکسیلیک یا اسید اسکوربیک (ویتامین C). تحت شرایط خاصی از غلظت و pH، اسید اگزالیک می تواند در کلیه ها به صورت کریستال های اگزالات کلسیم رسوب کند و تخمین زده شده 80 درصد سنگ های کلیه را تشکیل دهد.[9]

برخی از گونه‌های آسپرژیلوس اسید اگزالیک تولید می‌کنند که با خون یا کلسیم بافت واکنش می‌دهد تا اگزالات کلسیم را رسوب دهد.[10] شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد تجویز پروبیوتیک ها می تواند بر میزان دفع اسید اگزالیک تأثیر بگذارد [11] (و احتمالاً سطح اسید اگزالیک نیز).

روش‌های کاهش محتوای اگزالات در مواد غذایی مورد توجه کنونی است.[12]

استفاده های دیگر
در محصولات شیمیایی خانگی مانند Bar Keeper’s Friend، برخی از سفید کننده ها و درمان های ضد زنگ.
در ترمیم کننده های چوب که اسید لایه ای از چوب سطح خشک را حل می کند تا مواد تازه زیر آن در معرض دید قرار گیرد.
به عنوان یک افزودنی به پاک کننده های چرخ خودرو.
به عنوان یک ماده در فرآیندهای رنگرزی.
اسید اگزالیک تبخیر شده یا محلول 6 درصد اگزالیک اسید در شربت قند توسط برخی از زنبورداران به عنوان حشره کش علیه کنه انگلی Varroa استفاده می شود.
به عنوان یک پاک کننده زنگ در کاربردهایی مانند مغازه های خودرو و برای بازسازی اشیای عتیقه.
به عنوان یک پیش تصفیه سطح توصیه شده برای فولادهای زنگ نزن (سطح اچ) قبل از اعمال پوشش های خود روان شونده فلز جامد یا پلیمری.
برای صیقل دادن سنگ و مرمر.
برای از بین بردن زگیل استفاده کنید.[نیازمند منبع]
آزمایش اسید اگزالیک
تیتراسیون با پرمنگنات پتاسیم می تواند وجود اسید اگزالیک را آشکار کند. آسکوربات در این آزمایش که بر پایه کاهش قدرت است تداخل دارد. به همین دلیل می توان آزمایش دوم برای احیاکننده های قوی با استفاده از مثلاً ید انجام داد.[نیازمند منبع]

منابع
↑ شیمی آلی عملی نوشته جولیوس بی کوهن، ویرایش 1930. آماده سازی شماره 42
^ پتنت ایالات متحده 1,602,802
^ کلارک اچ تی ؛. دیویس، A. W. (1941). “اسید اگزالیک (بی آب)”. سازمان ترکیب: 421; Coll. جلد 1.
^ ولز، A.F. (1984) شیمی معدنی ساختاری، آکسفورد: انتشارات کلرندون. شابک 0-19-855370-6.
^ Bowden, E. (1943). “متیل اگزالات”. سازمان ترکیب: 414; Coll. جلد 2.
^ استرایتویزر، اندرو جونیور؛ Heathcock, Clayton H.: Introduction to Organic Chemistry, Macmillan 1976, p 737
↑ Morozumi M، Hossain RZ، Yamakawa KI، Hokama S، Nishijima S، Oshiro Y، Uchida A، Sugaya K، Ogawa Y. “جذب اسید اگزالیک گوارشی در موش های تحت درمان با کلسیم”. Urol Res. PMID 16444511.
↑ Hossain RZ، Ogawa Y، Morozumi M، Hokama S، Sugaya K. “شیر و کلسیم از جذب گوارشی و دفع ادرار اگزالات در موش ها جلوگیری می کند”. Biosci جلو.. PMID 12700095.
↑ Coe FL, Evan A, Worcester E. (2005). “بیماری سنگ کلیه”. جی کلین سرمایه گذاری. 115 (10): 2598-608. PMID 16200192.
↑ Pabuccuoglu U. (2005). “جنبه های اگزالوز همراه با آسپرژیلوزیس در نمونه های پاتولوژی”. Pathol Res Pract. 201 (5): 363-8. PMID 16047945.
↑ Lieske JC، Goldfarb DS، De Simone C، Regnier C. (2005). “استفاده از پروبیوتیک برای کاهش هیپراکسالوری روده”. کلیه داخلی. 68 (3): 1244-9. PMID 16105057.
^ بتچه، تی. Fretzdorff, B. (2005). “تجزیه بیولوژیکی اسید اگزالیک از اسفناج با استفاده از ریشه غلات”. J Agric Food Chem. 53 (25). PMID 16332126.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *